The Profits of Volatility: a Case Study on Knowledge Co-Construction on a Lecture Course

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    Abstrakti

    This paper presents a work-in-progress case study on a university course, which employed and experimented with several Information and Communication Technology solutions to foster student engagement and co-construction of knowledge. Employing cartographic description and analysis this study tries to understand the contribution of the non-human actors like software and tablet computers in relation to the whole. The initial findings indicate technical means like anonymous commenting and Apple AirPlay can facilitate collective inquiry among around 80 participants. This seems to require very solid technical infrastructure, careful alignment to teaching aims and a lot of flexibility, preparation and rethinking the teacher's role.
    Alkuperäiskielienglanti
    OtsikkoProceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014
    Sivumäärä5
    JulkaisupaikkaChesapeake, VA
    KustantajaAssociation for the Advancement of Computing in Education (AACE)
    Julkaisupäivä27 kesäkuuta 2014
    Sivut304-308
    ISBN (elektroninen)978-1-939797-08-7
    TilaJulkaistu - 27 kesäkuuta 2014
    OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisuussa
    TapahtumaWorld Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications - Tampere, Suomi
    Kesto: 23 kesäkuuta 201426 kesäkuuta 2014

    Tieteenalat

    • 516 Kasvatustieteet

    Siteeraa tätä