Theoretical integration of ySKILLS: Towards a new model of digital literacy

David Smahel, Giovanna Mascheroni , Sonia Livingstone, Ellen Johanna Helsper, Alexander van Deursen, Natalie Tercova, Maria Stoilova, Myria Georgiou, Hana Machackova, Kimmo Alho

Tutkimustuotos: TyöpaperiKeskustelupaperiTieteellinen

Abstrakti

This report integrates findings from various ySKILLS deliverables into a new model, unravelling their theoretical implications. Our team developed a new theoretical model, where digital literacy mediates between antecedents and consequences, with the broader concept of digital literacy at the core rather than digital skills.
Alkuperäiskielienglanti
KustantajaZenodo
Sivumäärä59
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 31 lokak. 2023
OKM-julkaisutyyppiD4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • 515 Psykologia

Siteeraa tätä