Abstrakti
Vetovoimala-hankkeen tavoitteena on erityisen ja vaativan erityisen tuen asiakkaiden ammatilliseen koulutukseen ohjaamisen ja siirtymävaiheen palvelujen kehittäminen. Tässä artikkelissa kuvaillaan lyhyesti Vetovoimala-hankkeen tuloksia toimintakykyä arvioivien työkalujen osalta perusopetuksen ja toisen asteen ammatillisen erityisopetuksen välisessä tiedonsiirrossa. Hankkeesta julkaistiin syksyllä 2020 kokoomateos ”Vetovoima kasvaa yhteistyöllä: Vetovoimalan hyvät käytänteet ohjaukseen ja erityisen tuen tarpeen tunnistamiseen”, jonka luku ”Toimintakykyajattelu perusopetuksen ja toisen asteen välisessä tiedonsiirrossa” on tämän artikkelin pohjana.
Alkuperäiskieli | suomi |
---|---|
Lehti | e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia |
Vuosikerta | 2020 |
Numero | 2 |
Sivut | 35-41 |
Sivumäärä | 7 |
Tila | Julkaistu - 26 lokak. 2020 |
OKM-julkaisutyyppi | D1 Artikkeli ammattilehdessä |
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- ammatillinen koulutus
- erityisopetus