Toimintakykyajattelu perusopetuksen ja toisen asteen välisessä tiedonsiirrossa

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Abstrakti

Vetovoimala-hankkeen tavoitteena on erityisen ja vaativan erityisen tuen asiakkaiden ammatilliseen koulutukseen ohjaamisen ja siirtymävaiheen palvelujen kehittäminen. Tässä artikkelissa kuvaillaan lyhyesti Vetovoimala-hankkeen tuloksia toimintakykyä arvioivien työkalujen osalta perusopetuksen ja toisen asteen ammatillisen erityisopetuksen välisessä tiedonsiirrossa. Hankkeesta julkaistiin syksyllä 2020 kokoomateos ”Vetovoima kasvaa yhteistyöllä: Vetovoimalan hyvät käytänteet ohjaukseen ja erityisen tuen tarpeen tunnistamiseen”, jonka luku ”Toimintakykyajattelu perusopetuksen ja toisen asteen välisessä tiedonsiirrossa” on tämän artikkelin pohjana.
Alkuperäiskielisuomi
Lehtie-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
Vuosikerta2020
Numero2
Sivut35-41
Sivumäärä7
TilaJulkaistu - 26 lokak. 2020
OKM-julkaisutyyppiD1 Artikkeli ammattilehdessä

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • ammatillinen koulutus
  • erityisopetus

Siteeraa tätä