Verkko-opetus ja mooc pedagogisina työvälineinä kulttuurien tutkimuksessa

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

Artikkeli käsittelee MOOC-kurssien hyödyntämisen pedagogisia ja käytännön haasteita osana kulttuurientutkimuksen opetusta. Aihetta käsitellään Helsingin yliopistossa toteutetun Johdatus Kulttuurientutkimukseen MOOC-kurssin kokemusten pohjalta. Artikkelissa hyödynnetään kurssilta kerättyä opiskelijapalautetta sekä opettajille tehtyä kyselyä digitaalisesta opetuksesta COVID-19 etäopetuskauden aikana. Oppimisen teoreettisena näkökulmana artikkelissa käytetään verkkoympäristöön soveltuvaa konnektivisimia. Konnektivismin mallin mukaan oppiminen tapahtuu ainakin osittain sosiaalisen median, verkostojen, blogien tai tietokantojen avulla ja kautta.
Julkaisun otsikon käännösOnline teaching and mooc as pedagogical tools in Cultural Studies
Alkuperäiskielisuomi
OtsikkoKulttuurien tutkimuksen pedagogiikka
ToimittajatSanna Lillbroända-Annala, Maija Mäki, Pia Olsson
Sivumäärä35
JulkaisupaikkaHelsinki
KustantajaEthnos ry
Julkaisupäivä16 toukok. 2023
Sivut473-507
ISBN (painettu)978-952-68509-7-9, 978-952-68509-8-6
TilaJulkaistu - 16 toukok. 2023
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiEthnos-tomite
Numero23
ISSN (painettu)0357-511X

Tieteenalat

  • 6160 Muut humanistiset tieteet
  • opetusteknologia
  • Kulttuurien tutkimus

Siteeraa tätä