Projekteja vuodessa
Abstrakti
Artikkeli käsittelee MOOC-kurssien hyödyntämisen pedagogisia ja käytännön haasteita osana kulttuurientutkimuksen opetusta. Aihetta käsitellään Helsingin yliopistossa toteutetun Johdatus Kulttuurientutkimukseen MOOC-kurssin kokemusten pohjalta. Artikkelissa hyödynnetään kurssilta kerättyä opiskelijapalautetta sekä opettajille tehtyä kyselyä digitaalisesta opetuksesta COVID-19 etäopetuskauden aikana. Oppimisen teoreettisena näkökulmana artikkelissa käytetään verkkoympäristöön soveltuvaa konnektivisimia. Konnektivismin mallin mukaan oppiminen tapahtuu ainakin osittain sosiaalisen median, verkostojen, blogien tai tietokantojen avulla ja kautta.
Julkaisun otsikon käännös | Online teaching and mooc as pedagogical tools in Cultural Studies |
---|---|
Alkuperäiskieli | suomi |
Otsikko | Kulttuurien tutkimuksen pedagogiikka |
Toimittajat | Sanna Lillbroända-Annala, Maija Mäki, Pia Olsson |
Sivumäärä | 35 |
Julkaisupaikka | Helsinki |
Kustantaja | Ethnos ry |
Julkaisupäivä | 16 toukok. 2023 |
Sivut | 473-507 |
ISBN (painettu) | 978-952-68509-7-9, 978-952-68509-8-6 |
Tila | Julkaistu - 16 toukok. 2023 |
OKM-julkaisutyyppi | A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa |
Julkaisusarja
Nimi | Ethnos-tomite |
---|---|
Numero | 23 |
ISSN (painettu) | 0357-511X |
Tieteenalat
- 6160 Muut humanistiset tieteet
- opetusteknologia
- Kulttuurien tutkimus
Projektit
- 1 Päättynyt
-
Digital Pedagogy in Cultural Studies
Airaksinen, T. (Projektinjohtaja) & Korpijärvi, A.-L. (Projektinjohtaja)
01/10/2019 → 31/05/2023
Projekti: Tutkimusprojekti