Young children’s imaginative play and dynamic literacy practices in the digital age

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Abstrakti

This chapter discusses children’s imaginative play and literacy practices as mediated by mobile digital technologies and media. In this chapter, drawing on sociocultural theory and the notion of dynamic literacies, we consider how digital technologies including mobile technologies interact and potentially expand children’s imaginative play, leading to dynamic literacy practices and learning opportunities. Based on this understanding, we will propose some pedagogical principles that can be applied to play-based early childhood education in support of young children’s creative thinking, storytelling and dynamic literacy practices, both indoors and outdoors.
Alkuperäiskielienglanti
OtsikkoMobile Technologies in Children's Language and Literacy : Innovative Pedagogy in Preschool and Primary Education
ToimittajatGrace Oakley
Sivumäärä14
JulkaisupaikkaBingley, UK
KustantajaEmerald
Julkaisupäivämarraskuuta 2018
Sivut15-28
ISBN (painettu)978-1-78714-880-2
ISBN (elektroninen)978-1-78714-879.6, 978-1-78743-941-2
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - marraskuuta 2018
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Siteeraa tätä

Sintonen, S., Kumpulainen, K., & Vartiainen, J. (2018). Young children’s imaginative play and dynamic literacy practices in the digital age. teoksessa G. Oakley (Toimittaja), Mobile Technologies in Children's Language and Literacy: Innovative Pedagogy in Preschool and Primary Education (Sivut 15-28). Emerald. https://doi.org/10.1108/978-1-78714-879-620181002