”So that we know where we stand” Assessment of learning and competence in basic education and general upper secondary education - report publication event

Tamm, M. (!!Invited speaker)

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Invited talk

Beskrivning

Finland's National Education Evaluation Centre (FINEEC) represented information from the report "”So that we know where we stand” Assessment of learning and competence in basic education and general upper secondary education".

”ETTÄ TIETÄÄ MISSÄ ON MENOSSA”
OPPIMISEN JA OSAAMISEN ARVIOINTI PERUSOPETUKSESSA JA LUKIOKOULUTUKSESSA
ARVIOINTIRAPORTIN JULKISTAMISSEMINAARI

AIKA Keskiviikko 10.4.2019 klo 12.00–15.45 PAIKKA Tieteiden talo, sali 104
Kirkkokatu 6, 00170 Helsinki

OHJELMA
12.00 AVAUSPUHEENVUOROT
Tilaisuuden avaus, Yleissivistävän ja varhaiskasvatuksen yksikön päällikkö Elina Harjunen, Kansallinen koulutuksen arviointikeskus
Opetus- ja kulttuuriministeriön tervehdys, Ylijohtaja Eeva-Riitta Pirhonen, Opetus- ja kulttuuriministeriö
12.20 ARVIOINNIN TOTEUTUS JA KEHITTÄMISSUOSITUKSET
Professori Päivi Atjonen
12.50 KOMMENTTIPUHEENVUORO
Opetusneuvos Najat Ouakrim-Soivio, Opetus- ja kulttuuriministeriö
13.00 Kahvitauko ja siirtyminen arviointiraportin tuloksia esitteleviin ja tuloksista keskusteleviin pienryhmiin. (Ryhmissä on mahdollisuus käsitellä myös ruotsinkielisiä koskevia tuloksia rehtori Anne Levosen kanssa.)
13.15–15.15 ARVIOINTIRYHMÄN JÄSENTEN VETÄMÄT SAMANAIKAISTYÖRYHMÄT
1. Arviointimenetelmät / rehtori Sirpa Orell ja projektipäällikkö Marja Tamm
2. Tavoitteet, kriteerit ja formatiivinen arviointi / professori Päivi Atjonen 3. Arviointikulttuuri ja paikalliset opetussuunnitelmat / opetuspäällikkö
Katriina Sulonen
4. Oppijoiden ja huoltajien näkemykset arvioinnista / rehtori Heikki Laivamaa
15.20– YHTEENVETOKESKUSTELU
15.45 Arviointineuvos Päivi Kamppi ja arviointiasiantuntija Niina Rumpu, Kansallinen
koulutuksen arviointikeskus
Period10 apr 2019
VidThe Finnish Education Evaluation Centre (FINEEC) / Kansallinen arviointikeskus (KARVI), Finland
OmfattningNationell