Projekt per år
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Pirjo Aunio
- Helsingfors specialpedagogiska forskningssamfund
- Active Numeracy
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Avdelningen för pedagogik - professor
Person: U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Anu Laine
- Teachers' Academy
- Active Numeracy
- Maker@STEAM
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Mari Tervaniemi
- Avdelningen för pedagogik - forskningsdirektör
- Centre of Excellence in Music, Mind, Body and Brain
- Cognitive Brain Research Unit (CBRU)
- Active Numeracy
- Brain, Music and Learning
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme Brain & Mind - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Anssi Oskari Vanhala
- Avdelningen för pedagogik - forskardoktor
- Helsingfors specialpedagogiska forskningssamfund
- Active Numeracy
Person: U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
FinTED / Kirsi Wallinheimo
Wallinheimo, K. (Projektledare) & Laine, A. (deltagare)
Turun yliopisto Turun Kauppakorkeakoulu
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekt: Externa finansiering
-
Psychometric characteristics of numeracy tests among 3–12-year-old children–A systematic review using COSMIN taxonomy
Hakkarainen, A. (Projektledare), Aunio, P. (Deltagare), Speyer, R. (Deltagare), Cordier, R. (Deltagare) & Yoon, S. (Deltagare)
01/03/2020 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Kasvatusalan soveltuvuuskokeessa opiskelijaksi valittujen seurantatutkimus
Virtanen, P. (Principal Investigator), Laine, A. (Principal Investigator), Wallinheimo, K. (Principal Investigator) & Haataja, E. (Principal Investigator)
01/01/2019 → 31/12/2035
Projekt: Forskningsprojekt
-
Active Early Numeracy
Aunio, P. (Projektledare), Sääkslahti, A. (Co-Principal Investigator) & Tervaniemi, M. (Co-Principal Investigator)
01/05/2019 → 31/12/2022
Projekt: Forskningsprojekt
-
Illuminated: Explore the neuroscience of learning for teachers
Linnavalli, T. (Deltagare), Huotilainen, M. (Deltagare), Niu, J. (Deltagare) & Tervaniemi, M. (Deltagare)
01/12/2017 → 30/09/2020
Projekt: Annan projekt
-
Early mathematics learning: multifactorial nature of early mathematics skills, effectiveness of educational interventions and challenges with measurements / <i>Aprendizaje temprano de las matemáticas: naturaleza multifactorial de las habilidades matemáticas tempranas, efectividad de las intervenciones educativas y desafíos con las mediciones</i>
Aunio, P., Van Herwegen, J. & Baeyens, D., 20 mars 2025, I: Infancia y Aprendizaje = Journal for the Study of Education and Development. 29 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
FUNA-DB-käsikirja
Hellstrand, H., Holopainen, S., Korhonen, J., Räsänen, P., Hakkarainen, A., Laakso, M.-J., Laine, A. & Aunio, P., 2025, Oppimisanalytiikan tutkimusinstituutti, Turun yliopisto.Forskningsoutput: Bok/rapport › Bok › Vetenskaplig
Öppen tillgång -
Individual characteristics associated with elementary school children's mathematical word problem- solving skills: A systematic review and meta-analysis
Vessonen, T. S. M., Dahlberg, M., Hellstrand, H., Widlund, A., Söderberg, P., Korhonen, J., Aunio, P. & Laine, A., 2025, I: Review of education. 13, 1, 39 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Översiktsartikel › Peer review
-
Interaction and collective emotional climate in innovative learning environments in mathematics lessons: a third- and fourth-grade students' perspective
Alakoski, R., Laine, A. & Hannula, M. S., 15 mars 2025, I: Learning environments research. 22 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Psychometric Evidence for the Functional Numeracy Assessment Dyscalculia Battery (FUNA-DB Screener) An Online Assessment of Mathematical Learning Difficulties
Hakkarainen, A., Väisänen, E., Aunio, P., Hellstrand, H., Laakso, M.-J., Laine, A., Rasanen, P. & Korhonen, J., 24 mars 2025, I: European Journal of Psychological Assessment. 5 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Educational Studies in Mathematics (Tidskrift)
Laine, A. (Referentgranskare)
2025Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
International Journal of Science and Mathematics Education (Tidskrift)
Laine, A. (Referentgranskare)
2025 → …Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Journal of Intelligence (Tidskrift)
Laine, A. (Referentgranskare)
2025Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
International Journal of Science and Mathematics Education (Tidskrift)
Laine, A. (Referentgranskare)
2025Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Discussion in symposium on Validity and reliability of measurement tools used to identify mathematical learning difficulties
Aunio, P. (!!Speaker)
4 sep. 2024Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Priser
-
Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki
Laine, A. (!!Recipient), 6 dec. 2020
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
Haastattelu, Opettajalehti 11/2024: Kun sakset kävivät, yliopistot joustavat
16/12/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
HS Lukijan mielipide 9.6.2024 Ruokakäyttäytymisen opetus ei lopu Helsingin yliopistossa
07/06/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Sivista 16.5.2024: Varhaiskasvatuksessa osaamisen kehittäminen on jatkuvaa verkostoyhteistyötä
16/05/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Flamma-uutinen 3.5.2024: Kannustinkampanja sai kandipalautteen määrän nousuun - kiitos, tiedekunnat!
03/05/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Flamma-uutinen 26.4.2924: Maisterintutkielman arvostelupäätös siirtyy dekaaneille ensi lukuvuoden alusta lähtien
26/04/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media