Projekt per år
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Kristiina Brunila
- AGORA for the study of social justice and equality in education -research centre
- Avdelningen för pedagogik - professor
- Centret för hållbarhetsvetenskap (HELSUS)
- Teachers' Academy
- Doktorandprogrammet i genus-, kultur- och samhälleforskning - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Petteri Hansen
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- AGORA for the study of social justice and equality in education -research centre
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Helena Hinke Dobrochinski Candido
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- AGORA for the study of social justice and equality in education -research centre
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
Person: Doktorand, U3 Undervisnings- och forskningspersonal, U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Juho Honkasilta
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Helsingfors specialpedagogiska forskningssamfund
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- AGORA for the study of social justice and equality in education -research centre
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, U2 Undervisnings- och forskningspersonal, undervisnings- och forskningspersonal
-
Elina Ikävalko
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- AGORA for the study of social justice and equality in education -research centre
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Education, self-censorship, and the freedom to discuss difficult ideas
Säntti, J., Marjokorpi, J., Puustinen, M., Tainio, L. & Rantala, J.
01/01/2022 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
FuturEd: FuturEd Interrupting Future Trajectories of the Precision Education Governance
Brunila, K., Pesonen, J., Valkonen, S., Leiviskä, A., Säntti, J., Hansen, P., Honkasilta, J., Hinke Dobrochinski Candido, H., Mertanen, K., Huotilainen, M., Järvensivu, V. A. S. & Vainio, S. E.
01/05/2019 → 31/12/2024
Projekt: Forskningsprojekt
-
-
WELLS - Promoting university students’ well-being and life-long learning
Asikainen, H., Katajavuori, N., Räihä, M. K., Salmela-Aro, K., Vehkalahti, K., Tervaniemi, M., Huotilainen, M., Nieminen, J. & Levin, M.
01/01/2019 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
-
Can education help us to build peaceful, just, and sustainable futures for all?
Brunila, K., 2022, I: kristiinabrunila.com.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Andra artiklar › Vetenskaplig
-
Exploring the Academic and Affective Leadership in Academia
Brunila, K., 2022, (!!Accepted/In press) Affective Capitalism in Academia Revealing Public Secrets. Policy PressForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
-
Feministisen pedagogiikan toteuttamisen reunaehdot 2020-luvulla
Ojala, H., Brunila, K. & Naskali, P., 2022, (Insänt) Feministinen pedagogiikka - murrokset ja utopiat .Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
-
Ihanneopiskelijan haamu: Kyvykkyysihanteet opiskelijoiden tarinoissa
da Silva Gonçalves, J. & Ikävalko, E., 2022, I: NMI-bulletin. 32, s. 71-91 20 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Introduction: Academic capitalism and the affective organisation of academic labour
Brunila, K. & Nehring, D., 2022, (!!Accepted/In press) Affective Capitalism in Academia Revealing Public Secrets. Policy PressForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Aktiviteter
-
Reframing and reconstructing ECEC teacher’s professionalism in the era of accountability
Satu Valkonen (!!Speaker)
3 aug. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
PROSUS-työkalu kestävän varhaiskasvatuksen kehittämisessä
Satu Valkonen (!!Invited speaker)
6 maj 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Sosiologipäivät 2021
Elina Ikävalko (Talare: Presentation)
2021 → …Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Representations of diversity in Finnish children's literature - Examining gender, ethnicity and dis/ability in the books from 2010s and 2020
Jaana Pesonen (!!Speaker)
28 apr. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Sosiologipäivät 2021
Elina Ikävalko (Talare: Ordförande), Tuuli Kurki (Talare: Ordförande) & Sanna Rikala (Talare: Ordförande)
2021 → …Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
Priser
-
Maikki Friberg-tasa-arvopalkinto
Brunila, Kristiina (!!Recipient), 2021
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
Hyvä tahto ja kaksi kättä eivät takaa laadukasta varhaiskasvatusta
Nina Sajaniemi, Satu Valkonen & Eeva-Leena Onnismaa
08/12/2021
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Mediaseksikkyys ei saa korvata tutkimusnäyttöä – Koulua pitää kehittää kouluna eikä muotivirtausten mukaan
01/09/2021
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Varhaiskasvatuksen opettajapula on ratkaistava kestävästi ja eettisesti
09/04/2021
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Etuoikeutettujen identiteettipolitiikkaa
Leena-Maija Rossi & Kristiina Brunila
22/01/2021
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-