Projekt per år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Campus Learning and Development Initiatives – Caledonia on hubi ja verkostoalusta, joka kokoaa yhteen monialaista osaamista. Caledonia on paitsi paikka ja tutkittava tila Minerva-rakennuksessa (Siltavuorenpenger 5 A, huone K107), myös ajattelutapa.
Caledonian lähestymistapoihin kuuluu keskeisesti erilaisten osallistavien työtapojen ja osallistavan suunnittelun menetelmien intensiivinen käyttö ja tutkimus- ja kehitystyö. Yhteistyössä on tuotettu mm. hyvinvointia tukevien tilojen osallistavan suunnittelun opaspilotti, ja prosessin aikana arkkitehdit ja pedagogit loivat yhteistä ymmärrystä oppimisen ja työn tekemisen tilojen kehittämiseen.
Kampustasoinen tarkastelu käsittää niin tila- ja digiratkaisujen mielekkään ja relevantin kehittämisen, myös pedagogisen johtamisen ja sen linkittämisen yliopiston toimintojen ytimeen.
Caledonia julkaisee verkostoyhteistyössään alkuperäistä ja innovatiivista tutkimusta hyvin erilaisilla foorumeilla: ne liittyvät muun muassa palvelumuotoiluun, monialaiseen yhteistyöhön ja oppimiseen, kestävään kehitykseen ja kiertotalouden opettamiseen sekä tilasuunnitteluun ja älykkäiden oppimismaisemien kehittämiseen.
Caledonia kutsuu mukaan yhteistyöhön kaikki kampuksilla työskentelevät ja opiskelevat, jotka ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen, tilojen ja digitaalisuuden mahdollisuuksista tuottaa innostavia oppimisen mahdollisuuksia ja tulevaisuusvalmiita ideoita oppivan yhteisön parhaaksi!
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
- 211 Arkitektur
- 515 Psykologi
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Heidi Hyytinen
- Centret för universitetspedagogik HYPE
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
Person: HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Mikael Juhana Kivelä
- Avdelningen för pedagogik
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation
- Undervisnings- och studentservice - specialist inom webbpedagogik
Person: M4 Administrativ personal, Doktorand, undervisnings- och forskningspersonal
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
Person: undervisnings- och forskningspersonal
-
Universitetsforskare Niclas Sandström
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Avdelningen för pedagogik - universitetsforskare
- Centret för hållbarhetsvetenskap (HELSUS)
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, undervisnings- och forskningspersonal
-
OAHOT-2: Oppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukena 2 (OAHOT-2)
Hirsto, L. (Principal Investigator)
01/06/2023 → 31/12/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
DEMOCRAT - Education for Responsible Democratic Citizenship
Sandström, N. (Principal Investigator)
01/03/2023 → 31/12/2025
Projekt: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (H2020-RIA)
-
DEMOCRAT: Education for Responsible Democratic Citizenship
Sandström, N. (Projektledare) & Hytti, M. (Principal Investigator)
01/03/2023 → 28/02/2026
Projekt: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (HORIZON-RIA)
-
DePeLean: Developing Pedagogy of Learning Analytics and AI in International Study Contexts
Hirsto, L. (Principal Investigator)
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
Caledonia: Campus Learning and Development Initiatives Hub Caledonia
Sandström, N. (Projektledare) & Nevgi, A. (Principal Investigator)
08/08/2018 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Campus Crossroads: Insights into High School and University Resource Sharing
Luostarinen, V. A., Jylhä, T., Nenonen, S., Hietakymi, E., Sandström, N. & Wang, C., 2024, Proceedings of the 4th Transdisciplinary Workplace Research (TWR) Conference, 4th – 7th September 2024, Edinburgh, UK. Smith, A., Reid, A., Jowkar, M. & Jaradat, S. (red.). Edinburgh: Edinburgh Napier University, s. 245-255 11 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Konferensbidrag › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
How Is It Covered? A Global Perspective on Teaching Themes and Perceived Gaps and Availability of Resources in University Forestry Education
Wilenius, K. A., Rekola, M., Nevgi, A. & Sandström, N., 5 aug. 2024, I: Forests. 15, 8, 20 s., 1360.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Knowledge attainment, learning approaches, and self-perceived study burnout among European veterinary students
Iivanainen, A., Collares, C., Wandall, J., Parpala, A., Nevgi, A., Keto-Timonen, R., Tipold, A., Schaper, E., van Haeften, T., Holberg Phil, T., Mcl Press, C. & holm, P., 18 juli 2024, I: Frontiers in Veterinary Science. 11, 16 s., 1292750.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Learning profiles and their relation to the experiences of learning generic skills at the end of the first year of university study
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Haarala-Muhonen, A., 9 jan. 2024, I: Frontiers in education. 8, 10 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
National reports: Education Inequalities & Political participation: National report - Finland
Sandström, N. & Hytti, M., 2024, National reports: Education Inequalities & Political participation. Democrat: education for democracy, s. 259-352 54 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Professionell
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Journal of Facilities Management (Tidskrift)
Sandström, N. (Referentgranskare)
2024 → …Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Assessment & Evaluation in Higher Education (Tidskrift)
Nevgi, A. (Referentgranskare)
22 jan. 2024Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Facilities (Tidskrift)
Sandström, N. (Referentgranskare)
14 okt. 2024 → …Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Journal of sociocybernetics (Tidskrift)
Kivelä, M. J. (Referentgranskare)
10 sep. 2024 → …Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Palgrave Macmillan (Förlag)
Nevgi, A. (Referentgranskare)
20 juli 2024 → 14 aug. 2024Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
Tidningsurklipp
-
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school's operational culture
04/06/2020
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school’s operational culture
04/06/2020
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-