Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
- 211 Arkitektur
- 515 Psykologi
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Laura Hirsto
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Centret för universitetspedagogik HYPE
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: undervisnings- och forskningspersonal
-
Heidi Hyytinen
- Centret för universitetspedagogik HYPE
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Mikael Juhana Kivelä
- Undervisnings- och studentservice - samordnare
- Avdelningen för pedagogik
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation
Person: M4 Administrativ personal, Doktorand, undervisnings- och forskningspersonal
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Docentavtal, Titeln docent
Person: undervisnings- och forskningspersonal
-
Niclas Sandström
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Avdelningen för pedagogik - forskardoktor
- Centret för hållbarhetsvetenskap (HELSUS)
Person: U2 Undervisnings- och forskningspersonal, undervisnings- och forskningspersonal
-
OAHOT-2: Oppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukena 2 (OAHOT-2)
01/06/2023 → 31/12/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
DEMOCRAT - Education for Responsible Democratic Citizenship
01/03/2023 → 31/12/2025
Projekt: EU Horizon 2020: Research and Innovation Actions (H2020-RIA)
-
DEMOCRAT: Education for Responsible Democratic Citizenship
01/03/2023 → 28/02/2026
Projekt: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (HORIZON-RIA)
-
JAVIST: Jakamisella viisautta
Sandström, N., Nenonen, S., Pernaa, J., Hietakymi, E., Krokfors, L., Ikävalko, T., Smolander, D. W. & Vuorio, E. S.
09/01/2023 → 30/06/2025
Projekt: Annan projekt
-
DePeLean: Developing Pedagogy of Learning Analytics and AI in International Study Contexts
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
A systematic narrative review of learning analytics research in K-12 and schools
Hirsto, L., Saqr, M., López-Pernas, S. & Valtonen, T., 2023, FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). Hirsto, L., López-Pernas, S., Saqr, M., Sointu, E., Valtonen, T. & Väisänen, S. (red.). CEUR Workshop Proceedings, Vol. 3383. s. 60-67 8 s. 9536. (CEUR workshop proceedings, CEUR-WS.org).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Konferensbidrag › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Bridging Education Learning Analytics and AI: Challenges of the Present and Thoughts for the Future
Hirsto, L., López-Pernas, S., Saqr, M., Sointu, E., Valtonen, T. & Väisänen, S., 2023, I: CEUR Workshop Proceedings. 3383, s. 1-6 6 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Ledare › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Early detection ofdropout factors in vocational education: A large-scale case study from Finland
López-Pernas, S., Kleimola, R., Väisänen, S. & Hirsto, L., 2023, FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). Hirsto, L., López-Pernas, S., Saqr, M., Sointu, E., Valtonen, T. & Väisänen, S. (red.). 3383 red. CEUR Workshop Proceedings, s. 44-50 7 s. 8117. (CEUR Workshop Proceedings, CEUR-WS.org; vol. 3383).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Konferensbidrag › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Editorial: Generic skills in higher education
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Braun, E., 4 apr. 2023, I: Frontiers in education. 8, 2 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Ledare › Vetenskaplig
Öppen tillgångFil -
Emotions and social reflection in being and developing as a university teacher
Pekkarinen, V., Hirsto, L. & Nevgi, A., 31 dec. 2023, I: Cogent Education. 10, 1, s. 1-18 18 s., 2169435.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Studies in Educational Evaluation (Tidskrift)
Anne Nevgi (Referentgranskare)
10 juni 2022Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Educational research review. (Tidskrift)
Anne Nevgi (Referentgranskare)
10 mars 2022Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
How to become a better forest education teacher and prepare your students to meet the challenges of our world
Anne Nevgi (!!Speaker), Niclas Sandström (!!Speaker) & Mika Rekola (!!Speaker)
28 juni 2022 → 30 juni 2022Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Fil -
Assessment brings up emotions
Anne Nevgi (!!Speaker) & Terhi Karaharju-Suvanto (!!Speaker)
12 nov. 2022Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
International Journal for Academic Development (Tidskrift)
Anne Nevgi (Referentgranskare)
2 mars 2022Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
Tidningsurklipp
-
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school's operational culture
04/06/2020
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school’s operational culture
04/06/2020
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-