Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub

  • P. O. Box 9 (Siltavuorenpenger 5 A), Minerva, K107

    FI-00014 University of Helsinki

    Finland

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Personer

Projekt 2018 2021

Publikationer 2017 2020

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., sep 2019, I : British Journal of Educational Psychology. 89, 3, s. 551-563 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 2019, (!!Accepted/In press) Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (red.). Palgrave Macmillan

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Aktiviteter 2018 2019

EARLI 2019

Niclas Sandström (Talare: Presentation), Anne-Marja Sinikka Nevgi (Talare: Presentation)
12 aug 201916 aug 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Kampusten oppimismaisemat

Niclas Sandström (!!Speaker)
5 mar 2019

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Invited talk

Developing performance assessment for research on critical thinking

Heidi Hyytinen (!!Speaker), Auli Toom (!!Speaker)
15 aug 2019

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

EARLI 2019

Olli Ohls (Talare: Presentation), Niclas Sandström (Talare: Presentation), Anne-Marja Sinikka Nevgi (Talare: Presentation), Kaisu Mälkki (Talare: Presentation)
12 aug 201916 aug 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Universidad Pontificia de Salamanca

Niclas Sandström (Besökande forskare)
8 maj 201916 maj 2019

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution