Projekt per år
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Jaakko Hilppö
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Emma Aleksandra Kurenlahti
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
- Avdelningen för pedagogik - doktorand
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, Doktorand
-
Lasse Lipponen
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Avdelningen för pedagogik - professor
Person: U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Annukka Pursi
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Anna Rainio
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, undervisnings- och forskningspersonal
-
ECOYOUNG: Ecologies of learning for climate transformations in the lives of Finnish, Senegalese, and Brazilian young people
Rajala, A. (Projektledare)
01/01/2025 → 31/12/2028
Projekt: Forskningsprojekt
-
A tree of knowledge: Practicing slow science in accelerating society
Rainio, A. (Principal Investigator), Nagatsu, M. (Co-Principal Investigator), Hirsaho, A. (Projektledare), Vainio, A. (deltagare), Vähäkangas, A. (deltagare), Betz-Heinemann, A. (deltagare) & Nurmi, S. (deltagare)
Univ Helsinki, University of Helsinki, Helsinki Inst Social Sci & Humanities HSSH
01/11/2024 → 31/12/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
JOUKO: Muutos kohti joustavaa esi- ja alkuopetusta: Kouvolan kunnan tapaustutkimus
Rainio, A. (Projektledare), Pesonen, J. (Projektledare) & Hilppö, J. (Projektledare)
02/01/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
SLEAC: Cultures of sleep and learning in early childhood
Hilppö, J. (Principal Investigator)
01/01/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Children’s grief and grieve in institutional early childhood education. Funded by Academy of Finland.
Lipponen, L. (Principal Investigator), Pursi, A. (Deltagare), Salonen, E. (Deltagare) & Kurenlahti, E. A. (Deltagare)
01/09/2021 → 31/08/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
Editorial volume 31 issue 1
Addams-Wiggins, K., Bal, A., Choudry, S., Cortez, A., Ferholt, B., Jornet, A., Lemos, M., Lizarraga, J., Mahmood, M. W., Nardi, B., Rajala, A., Stetsenko, A. & Williams, J., 2025, (!!Accepted/In press) I: Mind, Culture, and Activity.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Ledare › Vetenskaplig
-
Joint waking activity in early childhood education as a collaborative configuration of care
Pursi, A., Cekaite, A. & Lipponen, L., 5 juli 2025, (!!Accepted/In press) I: Mind, Culture, and Activity.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Lapsen suru
Poulter, S., Kurenlahti, E. A., Lipponen, L., Pursi, A., Salonen, E. & Mäkitalo, A. (Illustratör), 2025Forskningsoutput: Övriga bidrag
-
Näkökulma: Suru ja suremisen kulttuuriset käytännöt kasvatusyhteisöissä
Pursi, A., Poulter, S. & Lipponen, L., 2025, Erimielisten tila: Vaikeiden aiheiden käsittely opetuksessa. Puustinen, M., Marjokorpi, J. & Säntti, J. (red.). Helsinki: GaudeamusForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig
-
Parent Perspectives on Digital Play-Based Early Literacy Learning in Marginalized Communities
Pynnönen, L. V. J., Kumpulainen, K. & Lipponen, L., 25 juni 2025, (!!Accepted/In press) I: Journal of childhood, education & society.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Aktiviteter
-
Pre-examiner of Master by Research Examination: Monique Garwyn Dam
Lipponen, L. (Deltagare)
29 maj 2025Aktivitet: Andra aktivitetstyper › Annan
-
Tieteiden yö 2025
Poulter, S. (Närvarande), Kurenlahti, E. A. (Närvarande), Lipponen, L. (Närvarande) & Pursi, A. (Närvarande)
9 jan. 2025Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Public Talks
Fil -
Growing into a Teacher: Navigating Evil and Hope Amidst the Polycrisis
Lamminmäki-Vartia, S.A.-L. (!!Speaker), Kurenlahti, E. A. (!!Speaker) & Kavonius, M. (!!Speaker)
5 juni 2025Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
The 47th Association for Interdisciplinary Studies Conference AIS25
Lamminmäki-Vartia, S.A.-L. (Närvarande) & Kurenlahti, E. A. (Närvarande)
4 juni 2025 → 6 juni 2025Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Karoliina Purola: Parental Participation in Early Childhood Education and Care: Experience of Interaction and an Enhancement of Social Connectedness
Lipponen, L. (Handledare)
14 feb. 2025Aktivitet: Examinationstyper › Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling
Priser
-
"Article of the year 2022" award from the Finnish academic journal focusing on vocational education and training (Ammattikasvatuksen aikakauskirja)
Suhonen, R. J. (!!Recipient), Cantell, H. (!!Recipient), Rajala, A. (!!Recipient) & Kallioniemi, A. (!!Recipient), 2 nov. 2023
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
-
-
Saako naapurin lasta komentaa, jos hän repii lehtiä puista tai pompii autotallin katolla? Asiantuntija vastaa
30/06/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media