Projekt per år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
The DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education research group was established in 2013 as a research and development group of the Teachers' Academy, and its members renamed their group ARVI - Assessment Practices at the University of Helsinki. In December 2017, the name of the group was changed to DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education. Members of the research group are from different fields of sciences: medicine and health sciences, natural sciences, humanities and social sciences.
The aim of the research group is to study and develop assessment practices in higher education. The first research project of the research group surveyed the assessment practices and emotions related to assessment of students' learning of award-winning and experienced university teachers at the University of Helsinki during the years 2013-2022. The results of the first research project were published as two articles.
Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vesalainen, M., & Nevgi, A. (2022). How self-efficacy beliefs are related to assessment practices: A study of experienced university teachers. Assessment & Evaluation in Higher Education, 47(1), 155-168. https://doi.org/10.1080/02602938.2021.1887812
Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Vesalainen, M., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vuorensola, K., & Nevgi, A. (2020). Experienced academics' emotions related to assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45(1), 1-13. https://doi.org/10.1080/02602938.2019.1601158
The second research project builds on the results of the first project and aims to investigate the factors that influence academics emotions when they assess students' learning assignments. In particular, the focus is on how do novices and experts differ in emotions related to assessment and how they differ in regulation of emotions?
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Terhi Karaharju-Suvanto
- Avdelningen för oral- och maxillofaciala sjukdomar - universitetslektor
- Teachers' Academy
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- HUS Huvud- och halscentrum
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, undervisnings- och forskningspersonal
-
Hanna Korsberg
- Avdelningen för filosofi, historia och konstforskning - professor
- Teatervetenskap
- Teachers' Academy
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doktorandprogrammet i forskning i filosofi, konst och samhälle - Handledare för doktorandprogram
Person: HU, U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Liisa Myyry
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
- Fakultetens gemensamma (Statsvetenskapliga fakulteten) - Titeln docent
- Socialpsykologi
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Centret för universitetspedagogik HYPE
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in Social Sciences - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
Person: undervisnings- och forskningspersonal
-
Marja Raekallio
- Veterinärmedicinska fakultetens avdelningar - Titeln docent
- Avdelningen för klinisk häst- och smådjursmedicin - äldre universitetslektor
- Helsinki One Health (HOH)
- Teachers' Academy
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doctoral Programme in Clinical Veterinary Medicine - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Unlocking Potential: The Power and Challenges of Ungraded Assessment
Pyörälä, E. (Projektledare), Kallunki, V. (Deltagare), Katajavuori, N. (Deltagare), Myyry, L. (Deltagare) & Räisänen, M. (Deltagare)
05/08/2024 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
FPD-Include: ERASMUS+ Faculty Professional Development for Inclusion in Pharmacy Education
Siven, M. (Projektledare), Miettinen, I. (Deltagare), Lauren, P. (Deltagare) & Katajavuori, N. (Deltagare)
01/12/2023 → 30/11/2026
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
Epidemiology, transmission, description, and disease control of poxviruses
Virtanen, J. M. E. (Principal Investigator), Aaltonen, K. (deltagare), Kant, R. (deltagare), Sironen, T. (Co-Principal Investigator), Vapalahti, O. (Co-Principal Investigator), Kinnunen, P. (Principal Investigator), Hautala, K. (deltagare), Virtala, A.-M. (deltagare), Smura, T. (deltagare) & Jääskeläinen, A. J. (kollaboratör)
Suomen Eläinlääketieteen säätiö, Orionin Tutkimussäätiö, Eläinlääketieteen tutkimuksen tukisäätiö sr, Sakari Alhopuron säätiö sr
01/01/2022 → 30/09/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
Covid 19 accelerating the quality of distance teaching and learning
Myyry, L. (Projektledare), Kallunki, V. (Deltagare), Repo, S. (Deltagare), Anttila, H. (Deltagare), Haarala-Muhonen, A. (Deltagare), Katajavuori, N. (Deltagare), Kinnunen, P. A. (Deltagare), Tuononen, T. (Deltagare) & Pyörälä, E. (Deltagare)
15/09/2020 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Caledonia: Campus Learning and Development Initiatives Hub Caledonia
Sandström, N. (Projektledare) & Nevgi, A. (Principal Investigator)
08/08/2018 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Esittävät taiteet aineettomana kulttuuriperintönä Suomessa: Tiedeyliopistojen vastuu, kulttuurisesti kestävä tiedepolitiikka ja taiteiden tutkimus
Korsberg, H. & Välimäki, S., 2025, (!!Accepted/In press) Aineeton kulttuuriperintö: Käsite, käytäntö, politiikka. Mäkelä, H. H. & Valo, O. (red.). Suomalaisen Kirjallisuuden SeuraForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Metacognitive awareness and justice experience as predictors of master's students' study burnout in supervision
Haarala-Muhonen, A. & Myyry, L., 5 feb. 2025, I: Journal of moral education. 15 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Näyttämö menneen hahmottamisen välineenä: Taistolaisuuden muistaminen KOM-teatterin teoksissa Viimeinen kukkahuivi (1981), Baikalin lapset (2002) ja KONE (2010)
Vainikainen, T., 21 mars 2025, Helsingin yliopisto.Forskningsoutput: Avhandling › Doktorsavhandling › Samling av artiklar
Öppen tillgång -
Self-assessed competence in relation to bruxism among undergraduate dental students in Finland
Näsänen, J., Karaharju-Suvanto, T., Lobbezoo, F., Verhoeff, M. C., Lappalainen, O.-P. & Nykänen, L., 6 mars 2025, I: Cranio - Journal of Craniomandibular and Sleep Practice. 11 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Theatre as Historiography: Milja Sarkola's Harriet
Korsberg, H., 2025, Counterpoints of art and research: Concepts, practices and demarcations from the Finnish academia. Aavanranta, O. & Välimäki, S. (red.). Helsinki: Taideyliopiston Kuvataideakatemia, s. 45-67 23 s. (Art theoretical writings from the Academy of Fine Arts; nr. 19).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Liisa Myyry, Veera Kallunki, Nina Katajavuori, Anne Haarala-Muhonen, Päivi Kinnunen & Eeva Pyörälä : Exploring higher education teachers' perspectives on current and future assessment practices
Myyry, L. (!!Speaker) & Haarala-Muhonen, A. (!!Speaker)
5 mars 2025 → 7 mars 2025Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Supervision of MA thesis
Korsberg, H. (Handledare)
21 jan. 2025Aktivitet: Examinationstyper › Handledning av annat kunskapsprov (pro gradu, licentiatavhandling)
-
Supervision of doctoral thesis
Korsberg, H. (Handledare) & Seppälä, M.-O. (Handledare)
21 mars 2025Aktivitet: Examinationstyper › Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling
-
The ephemeral nature of the performing arts – Methodological challenges on the safeguarding of the intangible cultural heritage
Korsberg, H. (!!Speaker) & Välimäki, S. (!!Speaker)
10 mars 2025Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
29th EAHP Congress 2025 Copenhagen
Siven, M. (Talare: Presentation)
13 mars 2025 → 14 mars 2025Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
Priser
Tidningsurklipp
-
Teatteri nosti esityksen ikärajaa, koska se sisälsi ”sopimattomia” kohtauksia lapsille – Tällaisia ne olivat
13/02/2025
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Apteekkari 3/2024. Haastattelu, Tuleeko kestävyydestä uusi laatu lääkealalla? - Will sustainability become the new quality standard in pharmaceutical sector?
13/09/2024
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
-
The International Pharmacy Journal, July, 2024 (e-pub). Mia Sivén: Sustainable pharmacy — A new transdisciplinary field of research
11/07/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Farmasia 3/2024. Haastattelu, Maailman ensimmäinen kestävän farmasian professori
17/06/2024
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media