Publikationer

Filter
Kapitel
2018

Mikrobilääkeresistenssi One Health - näkökulmasta

Heikinheimo, A., Myllyniemi, A-L. & Vapalahti, O. P., 2018, (!!In preparation) Mikrobiologia, immunologia ja infektiosairaudet. Duodecim

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Vitamiinit

Freese, R. I. & Savontaus, E., 2018, Farmakologia ja toksikologia . Koulu, M. & Mervaala, E. (red.). 10 red. Medicina, s. 871-888 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2017

How are message characteristics, past consumption and false beliefs associated with intentions to consume meat and plant-based alternatives in future?

Hartikainen, H. & Vainio, S. A., 2017, Susdiet Newsletter . INRA, Vol. 6. s. 7-8 2 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Öppen tillgång
2016

Genetic basis of flavor sensitivity and food preferences: Review

Hoppu, U., Knaapila, A., Laaksonen, O. & Sandell, M., 2016, Flavor: From Food to Behaviors, Wellbeing and Health. Etievant, P., Guichard, E., Salles, C. & Voilley, A. (red.). 1 red. Woodhead publishing, Vol. 2016. s. 203-227 (Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2014

Ympäristöasenteiden tutkimus

Paloniemi, R. & Vainio, S. A., 2014, Yhteiskuntatieteellisen ympäristötutkimuksen tutkimusmenetelmät . Helsinki: Gaudeamus Helsinki University Press, s. 49-63 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2012

Business concepts for combined online and offline materials in e-learning services

Salo, J. T., Könkkölä, S., Niiranen, H. & Leminen, S., 2012, Multichannel Multi Market Media Service Business model evaluation and Benchmark. Leminen, S., Könkkölä, S. & Huhtala, J-P. (red.). s. 1-68 68 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Esipuhe

Salo, J. T., 2012, Sähköpostimarkkinoijan opas. Koodiviidakko, s. 1-3 3 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Virtuaalimaailmat liiketoiminnan kehittämisen välineinä

Salo, J. T., 2012, Klikkaa tästä. Lehtonen, J. (red.). Mainostajien Liitto

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2011

Institutional Innovation In European Private Forestry: The Emergence of Forest Owners' Associations

Mäkinen, V-P. J., 2011, In book: Innovation in Forestry: Territorial and Value Chain Relationships, Chapter 5.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2010

Improving management of supply chains by information technology.

Salo, J. T. & Holma, H., 2010, Global logistics: New directions in the supply chain management. Waters, D. (red.). Kogan Page, s. 227-244 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2009

B2B-tuotteen taidokas brändäys

Salo, J. T., 2009, Uuden B2B-tuotteen menestyksekäs kaupallistaminen. Simula, H., Lehtimäki, T., Malinen, P. & Salo, J. (red.). Teknologiainfo Teknova, s. 52-70 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Digitaaliset markkinointikeinot uuden tuotteen menestyksekkäässä kaupallistamisessa

Salo, J. T., 2009, B2B-tuotteen menestyksekäs brändäys. Simula, H., Lehtimäki, T., Salo, J. & Malinen, P. (red.). Teknologiainfo Teknova, s. 109-125 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2008

Digitizing Business Relationships: Some Practical and Theoretical Considerations

Salo, J. T., 2008, Web Technologies for Commerce and Services Online . Khosrow-Pour, M. (red.). IGI Global, s. 193-207 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Mobile technology usage in business relationships

Salo, J. T., 2008, Encyclopedia of Information Science and Technology. Khosrow-Pour, M. (red.). Information Resources Management Association

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2006

Integrated Marketing Communications in Mobile Context

Salo, J. T., Leppäniemi, M., Sinisalo, J. & Karjaluoto, H., 2006, International Advertising and Communication ¬ – New Insights and Empirical Findings. Diehl, S. & Terlutter, D. (red.). Springer Gabler, s. 396-413 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

IT-enabled integration of business relationship in the steel industry context

Salo, J. T., 2006, IT-Enabled Strategic Management: Increasing Returns for the Organization. Walters, B. & Tang, Z. (red.). IGI Global, s. 275-294 39 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Special features of mobile advertising and their utilization

Salo, J. T. & Tähtinen, J., 2006, Encyclopedia of E-Commerce, E-Government and Mobile Commerce. Khosrow-Pour, M. (red.). IGI Global, s. 1035-1040 5 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

The mobile network as a new medium for marketing communications: A case study from Finland

Salo, J. T., Karjaluoto, H., Sinisalo, J. & Leppäniemi, M., 2006, Handbook of Research in Mobile Business: Technical, Methodological and Social Perspectives. Unhelkar, B. (red.). IGI Global, Vol. 2. s. 708-718 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2005

Moraalipsykologisia näkökulmia moraalin muutokseen ja vaihteluun

Vainio, S. A., 2005, Arvot, moraali ja yhteiskunta . Helsinki: Gaudeamus Helsinki University Press, s. 145-166 22 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Oululaisnuorten käsityksiä moraalisista säännöistä ja tapasäännöistä

Vainio, S. A., 2005, Kansanetiikkaa: Käsityksiä hyvästä ja pahasta . Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 277-294 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Retailer use of Permission-Based Mobile Advertising

Salo, J. T. & Tähtinen, J., 2005, Advances in Electronic Marketing. Clarke, I. & Flaherty, T. (red.). Idea Group Publishing, s. 139-155 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sports Event Spectators’ Reactions to Mobile Marketing. Empirical evidence from Finland

Salo, J. T., Karjaluoto, H., Kesti, M., Koivumäki, T. & Ristola, A., 2005, Where Sport Marketing Theory Meets Practice: Selected Papers from the Second Annual Con-ference of the Sport Marketing Association. Pitts, B. (red.). FITNESS INFORMATION TECHNOLOGY INC, s. 73-86 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review