Organisationsprofil

Organisationsprofil

The aim of the Doctoral Programme of School, Education, Society and Culture (SEDUCE) is to provide PhD candidates with an in-depth knowledge on research-based teaching and learning. The programme is multidisciplinary including students from, for example, early education to adult education, educational studies, educational psychology, home economics, craft studies, and special education. The potential doctoral candidates include national and international students with an adequate Master’s Degree. The programme also invites school and higher education leaders, reformers, policymakers, and teachers who are interested in learning theories and research methods to meet the challenges of practice, particularly those related to equity and social justice in education.

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Utrustning

Playful Learning Center

Kristiina Kumpulainen (Chef)

Learning, Culture

Utrustning/facilitet: Forsknings-laboratorium

Projekt

Publikationer

How research on ethics in doctoral supervision can inform doctoral education policy

Löfström, E. & Pyhältö, K., 2021, The Future of Doctoral Research: Challenges and Opportunities. 1 red. (Routledge).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Ajattelun taidon tasot maantieteen ylioppilaskokeessa taloudellisen kestävän kehityksen koekysymyksissä ja vastauksissa

Leivo, J., Ruth, O. & Muukkonen, P., 2020, (Insänt) I : Ainedidaktiikka.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Association of screen time with long-term stress and temperament in preschoolers: results from the DAGIS study

Leppänen, M. H., Sääksjärvi, K., Vepsäläinen, H., Ray, C., Hiltunen, P., Koivusilta, L., Erkkola, M., Sajaniemi, N. & Roos, E., 27 maj 2020, I : European journal of pediatrics. 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Aktiviteter

Fakultetsopponent Linda Berggren Umeå Universitet, Sweden

Päivi Palojoki (Handledare)

feb 2021 → …

Aktivitet: ExaminationstyperOpponent i doktorsavhandling

Journal of Baltic Science Education (Tidskrift)

Jari Lavonen (Referentgranskare)

2020

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Developing Home Economics teacher education through reflection

Päivi Palojoki (!!Speaker)

6 mar 20208 mar 2020

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Language learning outcomes at the end of basic education and upper secondary education in Finland

Raili Hilden (!!Keynote speaker), , Juhani Rautopuro (!!Speaker), , Ari Huhta (!!Speaker), , Emma Annina Laihanen (!!Speaker), & Jonna Pulkkinen (!!Speaker)

5 mar 2020

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

AERA 2020

Jasmiina Leskinen (Talare: Presentation), , Anu Kajamaa (Talare: Presentation), & Kristiina Kumpulainen (Talare: Presentation)

17 apr 2020

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Priser

Best Poster in material Science / Scandem Reykjavik

Vajanto, Krista (!!Recipient), jun 2017

Pris: Pris och hedersbetygelser

E. A. Saarimaan rahaston palkinto

Suuriniemi, Salla-Maaria (!!Recipient), 17 apr 2020

Pris: Pris och hedersbetygelser

EIB SIT2019

Uusitalo, Lotta (!!Recipient), 24 okt 2019

Pris: Pris och hedersbetygelser

Excellent presentation award

Pesonen, Henri (!!Recipient), 2019

Pris: Pris och hedersbetygelser

Forskningsdatauppsättningar

Vastaantulo-hankkeen materiaalipankki

Suuriniemi, S. (!!Editor), Lankinen, N. (!!Editor) & Ratilainen, A. (!!Editor), Vastaantulo-hanke, Helsingin yliopisto, 1 aug 2019

Datauppsättning

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Skapad av), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Datauppsättning