Projekt per år
Organisationsprofil
The aim of the Doctoral Programme of School, Education, Society and Culture (SEDUCE) is to provide PhD candidates with an in-depth knowledge on research-based teaching and learning. The programme is multidisciplinary including students from, for example, early education to adult education, educational studies, educational psychology, home economics, craft studies, and special education. The potential doctoral candidates include national and international students with an adequate Master’s Degree. The programme also invites school and higher education leaders, reformers, policymakers, and teachers who are interested in learning theories and research methods to meet the challenges of practice, particularly those related to equity and social justice in education.
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Maria Ahlholm
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
- Teachers' Academy
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Paula Ahola
- Avdelningen för pedagogik - Stipendieforskare
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
Person: gästforskare, Doktorand
-
Reija Johanna Pauliina Ahola
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
- Avdelningen för pedagogik - Stipendieforskare
Person: gästforskare, Doktorand
-
Sirkka Ahonen
- Avdelningen för pedagogik - Prof. emer.
- Historiallis-yhteiskuntatiedollisen kasvatuksen tutkimusryhmä
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: Extern
Utrustning
-
Playful Learning Center
Kristiina Kumpulainen (Chef)
Learning, Culture & Interventions (LECI)Utrustning/facilitet: Forskningslaboratorium
-
ODYSSEUS (Osittain yhdistetyn katsomusaineiden opetuksen kehittämishanke HY:n Normaalikouluissa)
Kavonius, M., Poulter, S., Lipiäinen, T. K., Salmenkivi, E. & Kallioniemi, A.
01/09/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
CiTe: Child in Time – Existential Resilience in Early Childhood (CiTe)
Kuusisto, A., Poulter, S., Kangas, J., Gearon, L., Lavanti, L. S. & Pardon, K. M.
01/09/2023 → 31/08/2027
Projekt: Finlands Akademi: Akademiprojektsbidrag
-
TEFF: Teacher Education for a Future in Flux
Laherto, A., Södervik, I., Krzywacki, H., Hyyppä, I. M. & Rasa, T.
15/06/2023 → 14/06/2026
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
Elinikäisen ohjauksen tila -arviointitutkimus
Varjo, J., Harjula, S., Kalalahti, M., Vilkman, M., Pitkänen, H., Vihtari, K., Mäkelä, M., Juutilainen, P., Helander, J., Pukkila, P., Lauronen, T., Murto, V., Jänkälä, J. & Nurmikari, E.
29/05/2023 → 30/11/2024
Projekt: Ministerium finansiering
-
Osaava varhaiskasvatus
Valkonen, S., Ahola, R. J. P., Pesonen, J., Chydenius, H. I., Mikkola, A. & Strandén, E.
01/05/2023 → 30/04/2027
Projekt: Forskningsprojekt
-
Att visa kunskap genom matlagning - bedömning av elevers kunskap-i-handling
Lind, J., Larsson, C. & Palojoki, P., 2024, (!!In preparation) Människors möte med mat och måltider. LiberForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
-
Conceptualizing socialization, qualification, and subjectification as purposes of education in life in classrooms
Juvonen, S., Huilla, H., Kosunen, S., Thrupp, M. & Toom, A., 2024, (!!Accepted/In press) I: Educational Theory.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Koulujen johtaminen ja huono-osaisuus
Huilla, H. & Juvonen, S., 2024, (!!Accepted/In press) Koulu ja eriarvoisuus. Kosunen, S., Juvonen, S., Huilla, H. & Peltola, M. (red.).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
-
Koulujen johtaminen muutoksessa – havaintoja yhteiskunnallisten, koulutuspoliittisten ja paikallisten muutosten vaikutuksista johtamiseen
Kola-Torvinen, P. K., Ahtiainen, R., Varjo, J. & Jahnukainen, M., jan. 2024, (!!Accepted/In press) I: Kasvatus. 55, 1Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Kunskap och förståelse för hållbara möten med mat och måltider
Berg, C., Larsson, C. & Palojoki, P., 2024, (!!In preparation) Människors möte med mat och måltider. LiberForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Aktiviteter
-
Reimagining Teachers and Teacher Education for our Futures
Sai Väyrynen (Medlem i organisationskommitté), Arto Kallioniemi (Ordförande i organisationskommitté), Hannele Niemi (Ordförande för vetenskaplig kommitté), Raisa Ahtiainen (Medlem i organisationskommitté), Tuija Turunen (Medlem i organisationskommitté) & Maaria Anna Sylvia Manyando (Medlem i organisationskommitté)
18 juni 2024 → 20 dec. 2024Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Studies in Higher Education (Tidskrift)
Anne Nevgi (Referentgranskare)
23 jan. 2023Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
The power of imagination - When learning feels like playing
Jenni Vartiainen (!!Speaker)
8 mars 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Life Stories of the Russian-Women abroad: Similarities and Differences
Maria Yelenevskaya (!!Speaker) & Ekaterina Protassova (!!Speaker)
3 feb. 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Семейная языковая политика в Финляндии: что родители думают о развитии двух языков у детей в конце 2022 года, по результатам опроса
Ekaterina Protassova (!!Speaker)
3 mars 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Priser
-
2020 Editor's Choice Award (the most impactful and high quality paper in 2020), award given by The British Educational Research Association (BEFA) and the British Journal of Educational Technology (BJET), UK
Kajamaa, Anu (!!Recipient), Kumpulainen, Kristiina (!!Recipient) & Olkinuora, Helmi-Riikka (!!Recipient), jan. 2021
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
2021 The Clinical Teacher Journal Impact Award, given by Wiley and the Association for the Study of Medical Education (ASME).
Kajamaa, Anu (!!Recipient), Stenfors, Terese (!!Recipient) & Bennett, Deirdre (!!Recipient), aug. 2021
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
2022 Early Career Award, The American Educational Research Association (AERA), Cultural-Historical SIG
Kajamaa, Anu (!!Recipient), 23 apr. 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Ammattikasvatuksen aikakauskirjan vuoden 2021 tiedeartikkeli
Miettinen, Reijo (!!Recipient), Pehkonen, Leila (!!Recipient), Kaisa, Pihlainen (!!Recipient) & Lang, Tarja (!!Recipient), 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Arvo Ylppö medal, Mannerheim League for Child Welfare
Kalland, Mirjam (!!Recipient), 2015
Pris: Pris och hedersbetygelser
Forskningsdatauppsättningar
-
Vastaantulo-hankkeen materiaalipankki
Suuriniemi, S. (!!Editor), Lankinen, N. (!!Editor) & Ratilainen, A. (!!Editor), Vastaantulo-hanke, Helsingin yliopisto, 1 aug. 2019
https://blogs.helsinki.fi/vastaantulo/materiaalipankki/
Datauppsättning
-
Final assessment data using the new platform
Vainikainen, M. (Skapad av), Restricted access upon request, 2021
Datauppsättning
-
Calibration data for the new assessment tools
Vainikainen, M. (Skapad av), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018
Datauppsättning
Tidningsurklipp
-
-
Kommenttipuheenvuoro A-ruotsin oppimistulosten arviointiraportin julkaisutilaisuudessa
05/09/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
-
-