Organisationsprofil

Organisationsprofil

The aim of the Doctoral Programme of School, Education, Society and Culture (SEDUCE) is to provide PhD candidates with an in-depth knowledge on research-based teaching and learning. The programme is multidisciplinary including students from, for example, early education to adult education, educational studies, educational psychology, home economics, craft studies, and special education. The potential doctoral candidates include national and international students with an adequate Master’s Degree. The programme also invites school and higher education leaders, reformers, policymakers, and teachers who are interested in learning theories and research methods to meet the challenges of practice, particularly those related to equity and social justice in education.

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Utrustning

Projekt 2000 2025

Publikationer 2001 2020

Varhaiskasvatus puhuttaa: havaintoja Twitterissä jaetuista näkemyksistä

Sintonen, S. & Onnismaa, E-L., 2020, (Insänt) I : Yhteiskuntapolitiikka.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (!!Accepted/In press) The Strength of Story in Early Childhood Development : Diverse Contexts across. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (red.). Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Activity Theory and Medical Education: Foundations, findings and future perspectives

Engeström, Y., Bleakley, A., Dornan, T., Meijer, L. & Pyörälä, E., 26 aug 2019.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapperForskningPeer review

Affect in mathematics education

Hannula, M. S., 2019, (!!Accepted/In press) Encyclopedia of Mathematics Education. 2. red. Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingBidrag till uppslagsverk/ordbokVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Aktiviteter 1995 2023

Countering or reproducing discourses of othering – Multicultural education in Finnish teacher education

Ida Hummelstedt-Djedou (!!Speaker), Harriet Zilliacus (!!Speaker)
31 maj 2023

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Parliament for World's Religions. Osalistuminen

Arto Kallioniemi (Närvarande)
1 nov 20207 nov 2020

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Student teachers’ challenges in teaching HE and sustainable living in Estonia

Kristi Paas (!!Speaker), Päivi Palojoki (!!Speaker)
2 aug 20208 aug 2020

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

International Society for History Didactics Annual Conference

Jukka Rantala (Talare: Presentation)
10 sep 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Lit verlag (Förlag)

Satu Grünthal (Referentgranskare)
maj 2019jun 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Priser

Excellent presentation award

Henri Pesonen (!!Recipient), 2019

Pris: Pris och hedersbetygelser

Hyvän Tiedon Omena -palkinto

Minna Huotilainen (!!Recipient), 2 feb 0009

Pris: Pris och hedersbetygelser

Jenny ja Antti Wihurin säätiön apuraha

Jouni Veijalainen (!!Recipient), 9 okt 2018

Pris: Pris och hedersbetygelser

Datauppsättningar

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Skapad av), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Datauppsättning

Press / media

Mitä opettjan tulee antaa lapselle?

Kirsi Tirri

19/08/2019

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media

Asiantuntijahaastateltava

Markku Jahnukainen

09/08/2019

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media

Haastattelu Helsingin Sanomiin

Jukka Rantala

08/08/2019

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media

Asiantuntijahaastattelu

Markku Jahnukainen

06/08/2019

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media