Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Sirkka Ahonen
- Avdelningen för pedagogik - Prof. emer.
- Historiallis-yhteiskuntatiedollisen kasvatuksen tutkimusryhmä
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: Extern
-
Henna Asikainen
- Life Science Education
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Centret för universitetspedagogik HYPE
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU
-
Pirjo Aunio
- Avdelningen för pedagogik - professor
- Helsingfors specialpedagogiska forskningssamfund
- Active Numeracy
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Ossi Autio
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person
-
Kristiina Brunila
- AGORA for the study of social justice and equality in education -research centre
- Avdelningen för pedagogik - professor
- Centret för hållbarhetsvetenskap (HELSUS)
- Teachers' Academy
- Doktorandprogrammet i genus-, kultur- och samhälleforskning - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Unlocking Potential: The Power and Challenges of Ungraded Assessment
Pyörälä, E., Kallunki, V., Katajavuori, N., Myyry, L. & Räisänen, M.
05/08/2024 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
SHAREE: STE(A)M for Home economics And Research ExchangE
Haapaniemi, J., Palojoki, P., Oikarinen, K. & Lavonen, L.
01/06/2024 → 31/05/2027
Projekt: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (HORIZON-RIA)
-
STEAMkitchen: Bridging STEAM practices and home economics in teacher education
Haapaniemi, J., Palojoki, P., Oikarinen, K. & Lavonen, L.
01/03/2024 → 28/02/2026
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
Suuri kouluooppera! Kuinka koulu korjataan - Stora skoloperan! Hur fixas skolan
Svanberg, T. K., Salmela-Aro, K., Huttunen, I. E. & Upadyaya, K. M.
01/01/2024 → 12/10/2025
Projekt: Stiftelser och fonder
-
Opettajankoulutusfoorumi (2024-2027)
Toom, A., Mikkilä-Erdmann, M., Mahlamäki-Kultanen, S., Warinowski, A., Pyhältö, K., Jaakkola, T., Hirsto, L. & Kleemola, K.
01/01/2024 → 31/12/2027
Projekt: Ministerium finansiering
-
5.–6. -luokkalaisten käsitykset Mun Ateneum -ohjelmasta osallisuuden ilmentyminä
Kairavuori, S. & Niinistö, H., 2024, I: Research in arts and education. 22 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Achievement Goals as Mediators of the Links Between Self-Esteem and Depressive Symptoms From Mid-Adolescence to Early Adulthood
Gilbert, W., Eltanoukhi, R., Morin, A. J. S. & Salmela-Aro, K., 2024, (!!Accepted/In press) I: Journal of Youth and Adolescence.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
A comparative analysis of master’s theses in STEM-related disciplines published in Türkiye and Finland
Oktay, O., Reisoglu, I., Gul, S., Teke, D., Sozbilir, M., Gunes, I., Yildiz, R., Atila, G., Yazar, A., Malmi, L., Kinnunen, P. A., Lampiselkä, J. & Kaasinen, A., maj 2024, I: Scandinavian Journal of Educational Research. 29 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
A comparative study of early childhood education and care national documents between China and Finland
Niu, S. J., Malinen, O-P. S., Ruokonen, I., Melasalmi, A., Siklander, S., Wang, X., Zhang, H., Hurme, T-R., Moilanen, J., Li, X. & Wang, L., 23 juli 2024, I: Frontiers in education. 2024, 9, 12 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Aine- ja üldpädevuste arengut toetava kunstiõppe metoodilise juhendmaterjali edasiarendus
Arov, H., Porri, A., Vahter, E. & Löfström, E., 2024, I: Eesti Haridusteaduste Ajakiri . 12, 1, s. 230-259 30 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Asiantuntijalausunto KT Noora Heiskasen dosentin arvon hakemukseen
Lasse Lipponen (Förhandsgranskare)
6 jan. 2024Aktivitet: Examinationstyper › Förhandsgranskare av doktorsavhandling
-
Ciarán Crowley
Tuula Lehtonen (Värd)
15 apr. 2024 → 19 apr. 2024Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökare › Akademiskt besök på HU
-
Eva Juhasová
Tuula Lehtonen (Värd)
22 apr. 2024 → 26 apr. 2024Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökare › Akademiskt besök på HU
-
Students’ academic well-being, socioemotional skills, and differences related to gender and other demographic
Katja Maria Upadyaya (!!Speaker)
4 juni 2024Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Phenomenon-based learning from the Finnish Perspective
Markus Talvio (!!Speaker)
18 juli 2024Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
Priser
-
"Article of the year 2022" award from the Finnish academic journal focusing on vocational education and training (Ammattikasvatuksen aikakauskirja)
Suhonen, Riikka Johanna (!!Recipient), Cantell, Hannele (!!Recipient), Rajala, Antti (!!Recipient) & Kallioniemi, Arto (!!Recipient), 2 nov. 2023
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Dissertation award for the outstanding dissertation 2007
Toom, Auli (!!Recipient), 11 juni 2008
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Dlearn.Helsinki - Helsinki Challenge Science Competition Finalist
Toom, Auli (!!Recipient), Salmela-Aro, Katariina (!!Recipient), Lakkala, Minna (!!Recipient), Tervaniemi, Mari (!!Recipient), Kallunki, Veera (!!Recipient), Männistö, Tomi (!!Recipient), Silander, Pasi (!!Recipient), Harjula, Veli-Matti (!!Recipient) & Lindholm, Niko (!!Recipient), 19 juni 2017
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Global Education award to the Storycrafting method
Karlsson, Liisa (!!Recipient), 2000
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Honorary Member in the Finnish Youth Research Association
Lahelma, Elina (!!Recipient), 2018
Pris: Pris och hedersbetygelser
Forskningsdatauppsättningar
-
FSD2104 Tales and Stories Told by Children 1995-2005
Karlsson, L. (Skapad av), Riihelä, M. (Skapad av) & Kemppainen, K. (Skapad av), Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto (FSD), 24 okt. 2023
DOI: 10.60686/t-fsd2104
Datauppsättning
Tidningsurklipp
-
-
HS Lukijan mielipide 9.6.2024 Ruokakäyttäytymisen opetus ei lopu Helsingin yliopistossa
07/06/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Sivista 16.5.2024: Varhaiskasvatuksessa osaamisen kehittäminen on jatkuvaa verkostoyhteistyötä
16/05/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
In Conversation: Kinnari Pandya with Hannele Cantell and Jaana Pesonen
Hannele Cantell, Jaana Pesonen & Kinnari Pandya
10/05/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Flamma-uutinen 3.5.2024: Kannustinkampanja sai kandipalautteen määrän nousuun - kiitos, tiedekunnat!
03/05/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media