Publikationer

2021

Johtajuuden diskurssit varhaiskasvatuksessa - valta ja vastuu johtajuuden jäsentäjinä

Fonsén, E., Varpanen, J., Kupila, P. & Liinamaa, T., 2021, (!!Accepted/In press) I : Sosiologia.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2020

#nofilter - an interactive play on life online and offline through the lens of gamification

Kaihovirta, H., 2020, (!!Accepted/In press).

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Academic Experiences of International Students in Chinese Higher Education

Tian, M. (red.), Dervin, F. (red.) & Lu, G. (red.), 2020, Abingdon, Oxon: Routledge. 168 s. (China perspectives series)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Achievement emotions among adolescents receiving special education support in mathematics

Holm, M., Björn, P. M., Laine, A., Korhonen, J. & Hannula, M. S., apr 2020, I : Learning and Individual Differences. 79, 11 s., 101851.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Achievement goal orientation profiles and performance in a programming MOOC

Polso, K-M., Tuominen, H., Hellas, A. & Ihantola, P., jun 2020, ITiCSE '20: Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. New York, NY, USA: ACM, s. 411-417 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

A Circle of Research on Disadvantaged Schools, Improvement and Test-Based Accountability

Huilla, H., mar 2020, I : Improving Schools. 23, 1, s. 68-84 17 s., 1365480219884474.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

A design-research of counselling forming personalisation in vocational education in Finland

Bidragets titel på inmatningsspråk: En designbaserad forsknig om handledning som formare av individualisering inom yrkesutbildningen i FinlandRosenblad, N., Schaffar, B. & Löfström, E., 14 maj 2020, s. 22-23. 2 s.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Öppen tillgång
Fil

A home made of wood: Consumer experiences of wooden building materials

Viholainen, N., Kylkilahti, E., Autio, M. & Toppinen, A., 29 apr 2020, I : International Journal of Consumer Studies. 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Aina joka kolmas vuosi, joulukuun alussa, itsenäisyyspäivän tienoilla

Varjo, J., 24 mar 2020, I : Kasvatus. 51, 1, s. 3-5 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

A mobile game as a support tool for children with severe difficulties in reading and spelling

Ronimus, M., Eklund, K., Westerholm, J., Ketonen, R. & Lyytinen, H., 2 jun 2020, I : Journal of Computer Assisted Learning. 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Analyysia vai sisällön selostamista? Tarkastelussa historian ylioppilaskokeen aineistotehtävät

Puustinen, M., maj 2020, I : Kleio. 2020, 2, s. 20-23 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

A National Survey on Mental Health Professional Development in Juvenile Justice Facilities: Implications for Youth Reentry

Gagnon, J. C. & Swank, J., 10 mar 2020, I : Behavioral Disorders. 14 s., 0198742920911183.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

An Introduction to Ethnic Minority Education in China: Policies and Practices

Sude, Yuan, M. & Dervin, F., 9 jul 2020, Berlin: Springer. 329 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokVetenskapligPeer review

An Issue of Scale: The Challenge of Time, Space and Multitude in Sustainability and Geography Education

Skarstein, F. & Wolff, L-A., 23 jan 2020, I : Education Sciences. 10, 2, 18 s., 28.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Anxious girls and laid-back boys: teachers' and study counsellors' gendered perceptions of students

Perander, K., Londen, M. & Holm, G., 2020, I : Cambridge Journal of Education. 50, 2, s. 185-199 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Applying stochastic spike train theory for high-accuracy human MEG/EEG

Trusbak Haumann, N., Hansen, B., Huotilainen, M., Vuust, P. & Brattico, E., 1 jul 2020, I : Journal of Neuroscience Methods. 340, 20 s., 108743.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Approaching the renewed Finnish basic education curriculum as a potential and an option for aesthetics

Komulainen, K. P., Sintonen, S., Kairavuori, S. & Ojala, A., mar 2020, I : Educare. 2020, 1, s. 34-52 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Artificial intelligence for the common good in educational ecosystems

Niemi, H., 2020, Humanistic futures of learning: Perspectives from UNESCO Chairs and UNITWIN Networks. Paris: Ediciones UNESCO, s. 148-152 5 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Arvioinnin kokonaisuus: [Edita Smart Learning Radio]

Ouakrim-Soivio, N., maj 2020

Forskningsoutput: Icke-textbaserad outputDigitala eller visuella produkterProfessionell

Öppen tillgång

Arvioinnin työväline

Ouakrim-Soivio, N. & Rongas, A., jan 2020, (!!Accepted/In press) PS-kustannus.

Forskningsoutput: Övriga bidrag

Association of screen time with long-term stress and temperament in preschoolers: results from the DAGIS study

Leppänen, M. H., Sääksjärvi, K., Vepsäläinen, H., Ray, C., Hiltunen, P., Koivusilta, L., Erkkola, M., Sajaniemi, N. & Roos, E., 27 maj 2020, I : European journal of pediatrics. 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Associations between Adolescents’ Interpersonal Relationships, School Well-being, and Academic Achievement during Educational Transitions

Kiuru, N., Wang, M-T., Salmela-Aro, K., Kannas, L., Ahonen, T. & Hirvonen, R., maj 2020, I : Journal of Youth and Adolescence. 49, 5, s. 1057-1072 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Associations of antenatal glucocorticoid exposure with mental health in children

Wolford, E., Lahti-Pulkkinen, M., Girchenko, P., Lipsanen, J., Tuovinen, S., Lahti, J., Heinonen, K., Hämäläinen, E., Kajantie, E., Pesonen, A-K., Villa, P. M., Laivuori, H., Reynolds, R. M. & Räikkönen, K., jan 2020, I : Psychological Medicine. 50, 2, s. 247-257 11 s., 0033291718004129.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

A Systematic Review Evaluating Psychometric Properties of Parent or Caregiver Report Instruments on Child Maltreatment:Part 1: Content Validity

Yoon, S., Speyer, R., Cordier, R., Aunio, P. & Hakkarainen, A., 9 apr 2020, I : Trauma violence & abuse. 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Att möta barns klimatoro genom hoppets och handlingens pedagogik

Furu, A-C. & Kaihovirta, H., 2020, (Insänt) I : Lapsen asialla.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Atypical MEG inter-subject correlation during listening to continuous natural speech in dyslexia

Thiede, A., Glerean, E., Kujala, T. & Parkkonen, L., 1 aug 2020, I : NeuroImage. 216, 15 s., 116799.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Bacterial microbiota composition of a common ectoparasite of cavity‐breeding birds, the Hen Flea Ceratophyllus gallinae

Aivelo, T. & Tschirren, B., jul 2020, I : Ibis. 162, 3, s. 1088-1092 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil

Becoming a university student: An emotional rollercoaster

Perander, K., Londen, M., Holm, G. & Tiihonen, S., 18 feb 2020, I : Högre utbildning. 10, 1, s. 1-12 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Better Phonological Short-Term Memory Is Linked to Improved Cortical Memory Representations for Word Forms and Better Word Learning

Ylinen, S., Nora, A. & Service, E., 5 jun 2020, I : Frontiers in Human Neuroscience . 14, 12 s., 209.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Beyond the naïve mantra of criticality in education (research)?

Chen, N. & Dervin, F., 2020, The Meaning of Criticality in Education Research. Palgrave Macmillan, ( Palgrave Studies in Education Research Methods).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Bidirectional Relationship of Sleep with Emotional and Behavioral Difficulties: A Five-year Follow-up of Finnish Adolescents

Kortesoja, L., Vainikainen, M-P., Hotulainen, R., Rimpelä, A., Dobewall, H., Lindfors, P., Karvonen, S. & Merikanto, I., jun 2020, I : Journal of Youth and Adolescence. 49, 6, s. 1277-1291 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Book Review: Vygotsky’s Theory in Early Childhood Education and Research Russian and Western Values, Edited by Nikolay Veraksa & Sonja Sheridan

Hilppö, J., 21 maj 2020, (!!Accepted/In press) I : Mind, Culture, and Activity. 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragBok/film/artikelrecensionVetenskaplig

Bosnian musliminuoret ja ajatuksia eurooppalaisesta islamista

Cvetanovic, D., 5 maj 2020, I : Idäntutkimus. 2020, 1, s. 70-71 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragKommentar/debattVetenskaplig

Öppen tillgång

Bringing Mythical Forests to Life in Early Childhood Education

Sintonen, S., aug 2020, (!!Accepted/In press) I : International journal of early childhood environmental education.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Cardiovascular effects of intravenous vatinoxan (MK-467) in medetomidine-tiletamine-zolazepam anaesthetised red deer (Cervus elaphus)

Einwaller, J., Painer, J., Raekallio, M., Gasch, K., Restitutti, F., Auer, U. & Stalder, G. L., jul 2020, I : Veterinary Anaesthesia and Analgesia. 47, 4, s. 518-527 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Case: Ekaluokkalaisen kaksi maailmaa – tai sittenkin yksi

Kangas, K., Vaahtokari, A. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 48-56 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Tiimiopettajuus keksintöprojektien tukena inkluusioluokassa

Partanen, K. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 287-295 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Keksintöprojektien lyhyt- ja pitkäkestoisen arvioinnin työtapoja

Malinen, M. & Saarinen, A., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 246-259 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Digitaalinen portfolio tiedonrakentelun ja vuorovaikutuksen välineenä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Saarinen, A., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 192-204 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: We Design & Make - ihmiskeskeinen suunnittelu yläkoulussa

Bosch, N., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 65-73 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Hahmomalli idean kehittelyn ja yhteisöllisen työskentelyn tukena

Mehto, V., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 147-153 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Rakenteet ja rutiinit yhteissäätelytaitojen oppimisen tukena

Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 154-160 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Opettajat innovoivat

Sormunen, K., Seitamaa-Hakkarainen, P., Riikonen, S. & Härkki, T., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 121-128 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell