Publikationer 1977 2019

2019

21st century competencies in the Chinese science curriculum

Wang, Y., Lavonen, J. M. J. & Tirri, K. A. H., 2019, (!!Accepted/In press) Nordic-Chinese Intersections on Education . Du, X. Y., Liu, H. Q., Jensen, A. A. & Dervin, F. (red.). Palgrave Macmillan

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Achievement goal orientations: A person-oriented approach

Niemivirta, M., Pulkka, A-T., Tapola, A. & Tuominen, H., feb 2019, The Cambridge Handbook of Motivation and Learning. Renninger, K. A. & Hidi, S. E. (red.). Cambridge, UK: Cambridge University Press, s. 566-616 51 s. (Cambridge Handbooks in Psychology).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

A comparison of student teacher learning from practice in university-affiliated schools in Helsinki and Johannesburg

Lavonen, J., Henning, E., Petersen, N., Loukomies, A. & Myllyviita, A., 1 jan 2019, I : European Journal of Teacher Education. 42, 1, s. 4-18 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

 A Cross-Cultural Perspective on the Role of Parents in University Students’ Mental Health

Cui, M., Hong, P., A. Darling, C. & Janhonen-Abruquah, H., aug 2019, Global Perspectives on University Students. Esteves, D., Scarf, D., Pinheiro, P., Arahanga-Doyle, H. & Hunter, J. A. (red.). New York: Nova science publishers, (Education in a Competitive and Globalizing World, University Teaching and Faculty Development).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

A cross-sectional study of children's temperament, food consumption and the role of food-related parenting practices

Kaukonen, R., Lehto, E., Ray, C., Vepsäläinen, H., Nissinen, K., Korkalo, L., Koivusilta, L., Sajaniemi, N., Erkkola, M. & Roos, E., 1 jul 2019, I : Appetite. 138, s. 136-145 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (!!Accepted/In press) The Strength of Story in Early Childhood Development : Diverse Contexts across. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (red.). Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Admitting Students through an Open Online Course in Programming: A Multi-year Analysis of Study Success

Leinonen, J., Ihantola, P., Leinonen, A., Nygren, H., Kurhila, J., Luukkainen, M. & Hellas, A., jun 2019, (!!Accepted/In press) Proceedings of the 15th ACM International Computing Education Research Conference (ICER '19). ACM

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Affect in mathematics education

Hannula, M. S., 2019, (!!Accepted/In press) Encyclopedia of Mathematics Education. 2. red. Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingBidrag till uppslagsverk/ordbokVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Affective Subjectivation in the Precarious Neoliberal Academia

Valero, P., Jørgensen, K. M. & Brunila, K., 2019, Resisting Neoliberalism in Higher Education Volume I: Seeing Through the Cracks. Bottrell, D. & Manathunga, C. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, Vol. 1. s. 135-154 20 s. (Palgrave Critical University Studies).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Agency in the Making: Analyzing students’ transformative agency in a school-based makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 5 aug 2019, I : Mind, Culture, and Activity.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Öppen tillgång
Fil

Aims and challenges of handicraft and home economics education in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., maj 2019, I : International Journal of Consumer Studies. 43, 3, s. 289-297 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Ainedidaktiset projektityöt kestävän kehityksen edistäjänä kotitalousopettajan koulutuksessa

Malin, A. K. & Palojoki, P. E., 2019, (!!In preparation) I : Kasvatus.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Ajatuksia tiedejulkaisemisen kielipoliittisesta ulottuvuudesta

Varjo, J., 15 maj 2019, I : Kasvatus. 50, 2, s. 103-106 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Alakoulun kirjallisuuskasvatusta kartoittamassa: Lukuklaanin opettajakyselyn tuloksia

Grünthal, S., Hiidenmaa, P., Routarinne, S., Satokangas, H. & Tainio, L., feb 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (red.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 161-181 21 s. (Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 15).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Alma - nimeämätön näytelmäluonnos

Grünthal, S., 2019, Aleksis Kivi: Yö ja päivä; Lea; Alma; Margareta : kriittinen editio. Paavolainen, P., Katajamäki, S., Kokko, O., Lauerma, P., Niemi, J. & Nummi, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 92-117 26 s. (Aleksis Kiven teosten kriittiset editiot)(Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia; nr. 1439).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Ammatillisuuden ja uskonnollisen vakaumuksen jännite 1960-1970 –lukujen taitteen uskonnonopettajien työuralla

Luodeslampi, J. V. & Kuusisto, S. A. E., 2019, (!!In preparation) I : Kasvatus & Aika.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Ammattina nuori tutkija - nuorten tutkijoiden kysely 2017

Kokkonen, T. P., 2019, I : Tiedepolitiikka. 1/2019, s. 52-56 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Fil

A need for cognition scale for children and adolescents: Structural analysis and measurement invariance

Keller, U., Strobel, A., Wollschläger, R., Greiff, S., Martin, R., Vainikainen, M-P. & Preckel, F., jan 2019, I : European Journal of Psychological Assessment. 35, 1, s. 137-149 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

An Exploration of Cognitive Shifting in Writing Code

Fronza, I., Hellas, A., Ihantola, P. & Mikkonen, T., 2019, Proceedings of the ACM Conference on Global Computing Education (CompEd '19). New York, NY, USA: ACM, s. 65-71 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

An extensive pattern of atypical neural speech-sound discrimination in newborns at risk of dyslexia

Thiede, A., Virtala, P., Ala-Kurikka, I., Partanen, E., Huotilainen, M., Mikkola, K., Leppänen, P. HT. & Kujala, T., maj 2019, I : Clinical Neurophysiology. 130, 5, s. 634-646 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil

An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline

Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., Soares de Andrade, M. B., Buntting, C., Cakir, M., EL-Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Hamed Al-Lal, S., Han-Tosunoglu, C., Hattingh, A. & 30 andraHume, A., Irez, S., Kay, G., Kivilcan Dogan, O., Kremer, K., Kuo, P-C., Lavonen, J., Lin, S-F., Liu, C., Liu, E., Liu, S-Y., Lv, B., Mamlok-Naaman, R., McDonald, C., Neumann, I., Pan, Y., Picholle, E., Rivero Garcia, A., Rundgren, C-J., Santibanez-Gomez, D., Saunders, K., Schwartz, R., Voitle, F., von Gyllenpalm, J., Wei, F., Wishart, J., Wu, Z., Xiao, H., Yalaki, Y. & Zhou, Q., apr 2019, I : Journal of Research in Science Teaching. 56, 4, s. 486-515 30 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

A Picture is worth a thousand words: visualizing collaboration through gaze synchrony graphs

Garcia Moreno-Esteva, E., 2019.

Forskningsoutput: KonferensbidragPosterForskningPeer review

Applying stochastic spike train theory for high-accuracy MEG/EEG

Haumann, N. T., Huotilainen, M., Vuust, P. & Brattico, E., 28 jan 2019, I : bioRxiv : the preprint server for biology . 2019, 28.1.2019, 39 s., 532879.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Arviointi luontevaksi osaksi oppimisprosessin ohjaamista

Ouakrim-Soivio, N., apr 2019, Helsinki : Kustannusosakeyhtiö Otava.

Forskningsoutput: Övriga bidragForskning

Öppen tillgång
Öppen tillgång

Associations Between Identity Processes and Success in Developmental tasks during the Transition from Emerging to Young Adulthood

Mannerström, R. H., Muotka, J. & Salmela-Aro, K., 2019, (!!Accepted/In press) I : Journal of youth studies.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Autism and Employment ‐ How can we close the Gap?

Fabri, M., Lorenz, T., Lopez, B., Waltz, M. M. & Pesonen, H., 2019, s. 633-633. 1 s.

Forskningsoutput: KonferensbidragSammanfattningForskningPeer review

Öppen tillgång

Bad behaviour in school: a discursive approach

Lanas, M. & Brunila, K., 30 mar 2019, I : British Journal of Sociology of Education. 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Barns perspektiv och delaktighet som ideologisk orientering för småbarnspedagogiken i Finland

Mansikka, J-E. & Lundkvist, M., jun 2019, I : Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk. 5, s. 111-129 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Becoming tolerable: Subject constitution of Roma mediators in Finnish schools

Helakorpi, J., Lappalainen, S. & Sahlström, F., 8 jan 2019, I : Intercultural Education. 30, 1, s. 51-67 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. M. & Rosell Steuer, P., jan 2019, I : Apples : Journal of Applied Language Studies. Vol. 13, 1, 2019, s. 113–131 18 s., Vol. 13, 1, 2019.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Bicycle model on climate change education: presenting and evaluating a model

Cantell, H., Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E. & Lehtonen, A., 1 feb 2019, I : Environmental Education Research.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Bildkonstskola: Att skapa sig själv, varandra och framtiden

Kaihovirta, H., 2019, Solskog och skuggland: Balatako 10 år = Aurinkometsä ja varjomaa: Balatako 10 vuotta. Jakobstad: Balatako-bildkonst för barn och unga

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Breikkaaja Ukko Niemi Porvoosta: Young b-boy Ukko Niemi from POrvoo

Cvetanovic, D., 22 maj 2019, Hiphop Suomessa. Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanovic, D. (red.). Keuruu/Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 48-50 2 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Bridging the past, present and future in Estonian music education

Sepp, A., Läänemets, U. & Kiilu, K., 2019, Advancing music education in Northern Europe. Hebert, D. G. & Hauge, T. B. (red.). Abingdon, Oxon; New York, NY: Routledge, s. 141-154 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Building Grit: The Longitudinal Pathways between Mindset, Commitment, Grit, and Academic Outcomes

Tang, X., Wang, M-T., Guo, J. & Salmela-Aro, K., maj 2019, I : Journal of Youth and Adolescence. 48, 5, s. 850–863 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Can Innovation Management Do Better? Co-existing Organizational Arrangements in Hospital-restructuring

Kajamaa, A., Hurmelinna-Laukkanen, P. & Rantakari, A., jun 2019, The proceedings of The XXX ISPIM Innovation Conference - Celebrating Innovation - 500 Years Since Da Vinci - 16-19 June 2019 - Florence, Italy: (Eds.) I. Bitran, S. Conn; C. Gernreich, M. Heber, K.R.E. Huizingh, O. Kokshagina, M. Torkkeli, M. Tynnhammar. Research Reports.. 93 red.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Capturing Nordic Identifications Through Participatory Photography

Corner, S., Forsius, M., Holm, G., Zilliacus, H. & Öhrn, E., 2019, Computer Supported Qualitative Research: New Trends on Qualitative Research. Costa, A. P., Reis, L. P. & Moreira, A. (red.). Cham: Springer , s. 136 - 145 10 s. (Advances in Intelligent Systems and Computing; nr. 861).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Capturing the Multiplicative Effect of Perseverance and Passion: Measurement Issues of Combining Two Grit Facets

Guo, J., Tang, X. & Xu, K. M., 5 mar 2019, I : Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 116, 10, s. 3938-3940 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragBrevVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Challenging traditional classroom practices: Swedish teachers’ interplay with Finnish curriculum materials

Hemmi, K., Krzywacki, H. & Liljeqvist, Y., 4 maj 2019, I : Journal of Curriculum Studies. 51, 3, s. 342-361 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Changes in Young Europeans' Values During the Global Financial Crisis

Sortheix, F. M., Parker, P. D., Lechner, C. & Schwartz, S., jan 2019, I : Social Psychological and Personality Science. 10, 1, s. 15-25 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil