Publikationer 1968 2020

Filter
Ledare
2019

Acknowledging changes and the challenges ahead

Cole, M., Ferholt, B., Jornet Gil, A., Nardi, B., Rajala, A., Vadeboncoeur, J. & Williams, J., 2019, I : Mind, Culture, and Activity. 26, 4, s. 283–285 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Ajatuksia tiedejulkaisemisen kielipoliittisesta ulottuvuudesta

Varjo, J., 15 maj 2019, I : Kasvatus. 50, 2, s. 103-106 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Dialogical approaches to learning: from theory to practice and back

Ritella, G. & Ligorio, B., mar 2019, I : Learning, Culture and Social Interaction. 20, s. 1-3 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Introduction to religions and world views creating purpose and meaning for learning

Kuusisto, E., Hirsto, L. & Ubani, M., 2 okt 2019, I : Journal of beliefs and values. 40, 4, s. 397-402 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Maker-Centred Science and Mathematics Education: Lenses, Scales and Contexts

Wang, T-H., Lim, K. Y. T., Lavonen, J. & Clark-Wilson, A., jun 2019, I : International Journal of Science and Mathematics Education. 17, s. S1-S11 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Mistä puhumme, kun puhumme koulutuksen arvioinnista?

Varjo, J., 22 mar 2019, I : Kasvatus. 50, 1, s. 3-5 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Mitä on globaalikasvatuksen tutkimus?

Rajala, A. & Lehtomäki, E., 2019, I : Kasvatus. 50, 5, s. 427 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Oppia läntisten maiden tietäjiltä

Varjo, J., 18 nov 2019, I : Kasvatus. 50, 4, s. 265-268 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Peda-forum verkostossa hiljaista ja vilkasta

Nevgi, A., 2 sep 2019, I : Yliopistopedagogiikka. 26, 2

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång

Pedagogisen julkaisemisen vaikuttavuus

Nevgi, A., 21 dec 2019, I : Yliopistopedagogiikka. 2019, 3, 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Research on academic emotions requires a rich variety of research methods

Lindblom-Ylanne, S., 3 okt 2019, I : Studies in Higher Education. 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Scholarly work and/as passion

Jornet Gil, A., Angel, B., Cole, M., Ferholt, B., Nardi, B., Rajala, A., Vadeboncoeur, J. & Williams, J., 2019, I : Mind, Culture, and Activity. s. 97-101 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskapligPeer review

Young people, digital mediation, and transformative agency, special issue (part 1)

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, I : Mind, Culture, and Activity. 26, 3, s. 201-206 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

”Jos tämä olisi helppo ratkaista, tämä olisi ratkaistu jo”: Tiedejulkaisemisen avoimuus pirullisena ongelmana

Varjo, J., 19 jul 2019, I : Kasvatus. 50, 3, s. 185-187 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

2018

Beyond the Slippery Slope of a-Politicised Linguistic Diversity

Dervin, F. & Li, Y., 2018, I : International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education. 3, 1, s. vi-ix 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Challenges and Resources for Immigrant Youth Positive Adaptation

Motti-Stefanidi, F. & Salmela-Aro, K., jan 2018, I : European Psychologist. 23, 1, s. 1-5 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Havaintoja tiedejulkaisemisen laadunarvioinnin poliittisista reunaehdoista

Varjo, J., 1 mar 2018, I : Kasvatus. 49, 1, s. 3-5 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Invitations and responses across different languages: Observations on the feasibility and relevance of a cross-linguistic comparative perspective on the study of actions

Margutti, P., Tainio, L., Drew, P. & Traverso, V., feb 2018, I : Journal of Pragmatics. 125, s. 52-61 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Miten käsitteellistää koulutusjärjestelmän muutosta?

Varjo, J., 7 nov 2018, I : Kasvatus. 49, 4, s. 269-271 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Murtumia peruskoulun hyvällä kehällä?

Varjo, J., 18 maj 2018, I : Kasvatus. 49, 2, s. 107-109 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Pääkirjoitus: Nuorisotutkimusta vammaisuudesta, vammaistutkimusta nuoruudesta

Mietola, R., Kauppila, A. & Niemi, A-M., 2018, I : Nuorisotutkimus. 35, 4, s. 1–5 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

School culture, leadership and relationships matter

Toom, A., 2018, I : Teachers and Teaching. 24, 7, s. 745-748 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Social Justice is Not Somebody Else's Concern!

Dervin, F. & Li, Y., 2018, I : International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education. 3, 2, s. vi-x 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The Multifaceted Nature of Identity Toward Integrative Perspectives on Processes, Pathways, and Contexts

Crocetti, E. & Salmela-Aro, K., okt 2018, I : European Psychologist. 23, 4, s. 273-277 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil
2017

Ammatillisen koulutuksen uudistaminen ja tieteellisen tiedon avoimuus

Varjo, J., 20 nov 2017, I : Kasvatus. 48, 4, s. 271-273 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Editorial/Lukijalle

Ruismäki, H. & Ruokonen, I., 2017, I : Musiikkikasvatus. 20, 2, s. 4-5 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Öppen tillgång
Fil

Katse kunnalliseen koulutuspolitiikkaan

Varjo, J., 16 maj 2017, I : Kasvatus. 48, 2, s. 77-79 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Maahanmuuttajuus, etnisyys ja koulutus

Kivirauma, J. & Jahnukainen, M., 2017, I : Kasvatus. 48, 3, s. 159-160 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång

Tieteen tila ja suomenkielisen tiedejulkaisemisen reunaehdot

Varjo, J., 8 mar 2017, I : Kasvatus. 48, 1, s. 3-5 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Vieraskynä: Valtakunnalliset kokeet peruskoulua pelastamaan

Salminen, J., 11 nov 2017, I : Helsingin Sanomat. s. A5 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareAllmänheten

2016

Editorial: Identities, worldviews and religious education: theoretical and empirical perspectives

Goldburg, P., Lovat, T., Kuusisto, A., Kuusisto, E., von Brömssen, K. & Riegel, U., 2016, I : Journal of Religious Education. 64, 2, s. 73-74 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Expanding conceptualizations for the study of learning

Rajala, A., Ritella, G., Kumpulainen, K. & Wilkinson, L., 2016, I : Frontline Learning Research. 4, 4, s. 1-6 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil
2015

Introduction

Dervin, F. (red.), Itkonen, T. H. (red.), Posti-Ahokas, H. M. (red.) & Aminkeng Atabong, A. (red.), 2015, I : World Studies in Education. 16, 2, s. 3-5 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskaplig

2012

Reply to the Article by Steinbrink, Schwanda, Klatte and Lachmann(2010)

Ruoho, K. & Hotulainen, R., 2012, I : Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 44, 2, s. 97-99 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareVetenskapligPeer review

1999

Saako outoja asioita tutkia

Häkkinen, J., 1 feb 1999, I : Skeptikko. 40, 1, s. 2 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragLedareAllmänheten

Öppen tillgång