Projekt per år
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Annika M. Svedholm-Häkkinen
- Higher Cognition
- Doktorandprogrammet i mänskligt beteende - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Medicinska fakulteten) - Titeln docent
- Avdelningen för psykologi - universitetslektor
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Emotions in argumentation
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Principal Investigator) & Heikkinen, T. M. (deltagare)
01/01/2024 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Cognitive foundations of argument literacy
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Principal Investigator)
01/05/2021 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Motivation and cognition
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Principal Investigator), Marin, P. (deltagare) & Lindeman, M. (Co-Principal Investigator)
01/07/2020 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Types of analytic thinkers
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Projektledare)
01/08/2019 → 31/08/2024
Projekt: Forskningsprojekt
-
Online credibility evaluation skills in upper secondary students: The role of grade level, argument evaluation, and analytic thinking dispositions
Svedholm-Häkkinen, A. M., Forzani, E., Coiro, J. & Kiili, C., feb. 2025, I: Learning and Individual Differences. 118, 14 s., 102640.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Types of Analytic Thinkers
Svedholm-Häkkinen, A. M., 24 apr. 2025, I: Journal of Personality. 19 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
On being drawn to different types of arguments: a mouse-tracking study
Svedholm-Häkkinen, A. M. & Hietanen, M., 22 juni 2024, I: Thinking & Reasoning. 26 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Susceptibility to Poor Arguments: The Interplay of Cognitive Sophistication and Attitudes.
Marin, P., Lindeman, M. & Svedholm-Häkkinen, A. M., apr. 2024, I: Memory and Cognition. 52, s. 1579-1596 18 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
”Voiko tähän viestiin luottaa?”: Yläkoululaiset kriittisinä arvioijina
Kiili, C., Kupiainen, R. & Svedholm-Häkkinen, A. M., 6 sep. 2024, Digitalisaatio oppimisen ja oppimistulosten selittäjänä. Oinas, S. & Vainikainen, M.-P. (red.). Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 299-319 (Kasvatusalan tutkimuksia; nr. 86).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Learning and Instruction (Tidskrift)
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Referentgranskare)
18 mars 2025 → 3 apr. 2025Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Thinking & Reasoning (Tidskrift)
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Referentgranskare)
6 feb. 2025Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Thinking & Reasoning (Tidskrift)
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Referentgranskare)
8 apr. 2025 → 24 apr. 2025Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Judgment and decision making (Tidskrift)
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Referentgranskare)
12 juni 2024 → 23 juni 2024Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Journal of Cognitive Psychology (Tidskrift)
Svedholm-Häkkinen, A. M. (Referentgranskare)
7 okt. 2024Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript