Projekt per år
Organisationsprofil
The main foci of the Research Community for Humanities and Social Sciences Education, HuSoEd Group are the learning and teaching of subjects related to humanities and social sciences in early childhood education, comprehensive education and adult education. The subjects that are mainly linked to humanities and social sciences are mother tongue and literature, Finnish as a second language, foreign languages, history, social studies, religious education, secular ethics, philosophy, and geography.
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Maria Ahlholm
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
- Teachers' Academy
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Hannele Cantell
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
- Teachers' Academy
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Satu Grünthal
- Fakultetens gemensamma (Humanistiska fakulteten) - Titeln docent
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: HU
-
Sirke Happonen
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Fakultetens gemensamma (Humanistiska fakulteten) - Titeln docent
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU
-
Pirjo Harjanne
- Avdelningen för pedagogik - Docentavtal
- Teachers' Academy
- Foreign Language Education
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: M6 Andra personal, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Pedagogy and practices of suistanability in ECEC - Collaborative project between India and Finland
01/10/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
ODYSSEUS (Osittain yhdistetyn katsomusaineiden opetuksen kehittämishanke HY:n Normaalikouluissa)
Kavonius, M., Poulter, S., Lipiäinen, T. K., Salmenkivi, E. & Kallioniemi, A.
01/09/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
CiTe: Child in Time – Existential Resilience in Early Childhood (CiTe)
Kuusisto, A., Poulter, S., Kangas, J., Gearon, L., Lavanti, L. S. & Pardon, K. M.
01/09/2023 → 31/08/2027
Projekt: Finlands Akademi: Akademiprojektsbidrag
-
AASIS: Automatic assessment of spoken interaction in second language (AASIS)
Al-Ghezi, R., Getman, Y., Heijala, M., Huhta, A., Kautonen, M., Kurimo, M., Kuronen, M., Lehtovuori, K. M. R., Lun, T., Voskoboinik, E., von Zansen, A. K., von Zansen, A. K. & Hilden, R.
01/09/2023 → 31/08/2027
Projekt: Finlands Akademi: Akademiprojektsbidrag
-
PowerKnow: Envisaging Sustainable Futures via Powerful Knowledge: Disciplinary, Cross-Disciplinary and Everyday Knowledge in Geography, History and Social Studies Education (PowerKnow)
Khawaja, A., Niemelä, M. A., Puustinen, M. & Tani, S.
01/09/2023 → 31/08/2027
Projekt: Finlands Akademi: Akademiprojektsbidrag
-
Aktiiviseksi koulussa ja yhteiskunnassa: Kouludemokratian toteuttaminen peruskoulussa
Tujula, M., 26 maj 2023, University of Helsinki.Forskningsoutput: Avhandling › Doktorsavhandling › Samling av artiklar
Öppen tillgång -
Allah, God, JHWH, Gott*: Language-aware perspectives on references to God in religious and worldview education. A comparative study of Finnish and German school textbooks
Putkonen, N. & Tacke, L., 2023, (!!Accepted/In press) I: JET. Journal of Empirical Theology.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Analys av bedömning i svenska och finländska läroplaner: Implikationer för skolans aktörer
Dragemark-Oscarson, A., Fröjdendal, B. & Hilden, R., 5 dec. 2023, (!!Accepted/In press) I: Educare.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Arkiympäristöt opetuksessa
Tani, S., 2023, Ulkona opettamisen käsikirja. Kaasinen, A. & Myllyniemi, U. (red.). PS-kustannus, s. 135-139 5 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig
-
Askeleet alkuvaiheen kielenoppimiseen: Esimerkkinä yksi peruslausetyyppi
Ahlholm, M. & Piippo, I., maj 2023, Vastasaapuneet luokkahuoneissa: Ikkunoita valmistavaan opetukseen ja monikieliseen kouluun. Ahlholm, M., Piippo, I. & Portaankorva-Koivisto, P. (red.). Tampere: Vastapaino, s. 91-119 29 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Aktiviteter
-
Reimagining Teachers and Teacher Education for our Futures
Sai Väyrynen (Medlem i organisationskommitté), Arto Kallioniemi (Ordförande i organisationskommitté), Hannele Niemi (Ordförande för vetenskaplig kommitté), Raisa Ahtiainen (Medlem i organisationskommitté), Tuija Turunen (Medlem i organisationskommitté) & Maaria Anna Sylvia Manyando (Medlem i organisationskommitté)
18 juni 2024 → 20 dec. 2024Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
19TH EALTA CONFERENCE
Anna Katariina von Zansen (Talare: Presentation) & Raili Hilden (Talare: Presentation)
17 juni 2023Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Children's Geographies (Tidskrift)
Sirpa Tani (Referentgranskare)
25 sep. 2023Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Historiallinen Aikakauskirja (Tidskrift)
Jukka Rantala (Referentgranskare)
2023Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
IGI Global (Förlag)
Toni Mäkipää (Referentgranskare)
2023Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
Priser
-
"Article of the year 2022" award from the Finnish academic journal focusing on vocational education and training (Ammattikasvatuksen aikakauskirja)
Suhonen, Riikka Johanna (!!Recipient), Cantell, Hannele (!!Recipient), Rajala, Antti (!!Recipient) & Kallioniemi, Arto (!!Recipient), 2 nov. 2023
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Helsingin yliopiston suomen kielen laitoksen gradupalkinto
Lankinen, Ninni (!!Recipient), 2010
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Helsinki-palkinto ansioituneesta pro gradu -työstä
Lankinen, Ninni (!!Recipient), 2010
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Kari Sajavaara -rahaston tunnustuspalkinto 2017
Ahlholm (ex. Kela), Maria (!!Recipient), Möttönen, Tapani (!!Recipient), Korpela, Eveliina (!!Recipient), Lankinen, Ninni (!!Recipient) & Huilla, Saara (!!Recipient), 20 jan. 2017
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Kunnia-Vimma-kulttuuripalkinto teoksesta Sekunnit ennen kaatumista, perusteena uudenlaiset vammaisrepresentaatiot (myöntäjä vammaisten ihmisoikeusjärjestö Kynnys ry)
Cantell, Hannele (!!Recipient), dec. 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
Forskningsdatauppsättningar
-
Vastaantulo-hankkeen materiaalipankki
Suuriniemi, S. (!!Editor), Lankinen, N. (!!Editor) & Ratilainen, A. (!!Editor), Vastaantulo-hanke, Helsingin yliopisto, 1 aug. 2019
https://blogs.helsinki.fi/vastaantulo/materiaalipankki/
Datauppsättning
Tidningsurklipp
-
Renki, isäntä vai sekatyöntekijä? Arvioinnin rooli ja muutokset aikojen saatossa konkareiden kertomana
Raili Hilden, Olli-Pekka Salo & Karoliina Inha
08/11/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
På Vilan vilar otaliga kända personer
04/11/2023
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Kommenttipuheenvuoro A-ruotsin oppimistulosten arviointiraportin julkaisutilaisuudessa
05/09/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Kielitaidon arviointi eilen ja tänään
Raili Hilden & Karoliina Inha
11/08/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Hur kan bedömningskriterier bidra till undervisning och inlärning?
23/06/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media