Organisationsprofil

Organisationsprofil

The main foci of the Research Community for Humanities and Social Sciences Education, HuSoEd Group are the learning and teaching of subjects related to humanities and social sciences in early childhood education, comprehensive education and adult education. The subjects that are mainly linked to humanities and social sciences are mother tongue and literature, Finnish as a second language, foreign languages, history, social studies, religious education, secular ethics, philosophy, and geography.

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Projekt 2004 2024

Publikationer 2015 2019

Alakoulun kirjallisuuskasvatusta kartoittamassa: Lukuklaanin opettajakyselyn tuloksia

Grünthal, S., Hiidenmaa, P., Routarinne, S., Satokangas, H. & Tainio, L., feb 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (red.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 161-181 21 s. (Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 15).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Alma - nimeämätön näytelmäluonnos

Grünthal, S., 2019, Aleksis Kivi: Yö ja päivä; Lea; Alma; Margareta : kriittinen editio. Paavolainen, P., Katajamäki, S., Kokko, O., Lauerma, P., Niemi, J. & Nummi, J. (red.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 92-117 26 s. (Aleksis Kiven teosten kriittiset editiot)(Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia; nr. 1439).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Arviointi luontevaksi osaksi oppimisprosessin ohjaamista

Ouakrim-Soivio, N., apr 2019

Forskningsoutput: Icke-textbaserad outputWebbpublikation/-platsProfessionell

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. M. & Rosell Steuer, P., jan 2019, I : Apples : Journal of Applied Language Studies. Vol. 13, 1, 2019, s. 113–131 18 s., Vol. 13, 1, 2019.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Bicycle model on climate change education: presenting and evaluating a model

Cantell, H., Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E. & Lehtonen, A., 1 feb 2019, I : Environmental Education Research.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Aktiviteter 2003 2020

Parliament for World's Religions. Osalistuminen

Arto Kallioniemi (Närvarande)
1 nov 20207 nov 2020

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Vuorovaikutus ohjauksessa

Hannele Cantell (!!Speaker)
14 jan 2019

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Journal of Research and Didactics in Geography (Tidskrift)

Sirpa Tani (Referentgranskare)
29 mar 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Ainedidaktiikan symposiumi 2019

Raili Hilden (Talare: Presentation)
8 feb 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Linguapeda 2019

Raili Hilden (Talare: Presentation)
18 maj 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Priser

Apuraha Berliinin tutkijavierailuun

Markus Hilander (!!Recipient), 2015

Pris: Pris och hedersbetygelser

Apuraha post doc -tutkimukseen

Markus Hilander (!!Recipient), 2016

Pris: Pris och hedersbetygelser

Apuraha post doc -tutkimukseen

Markus Hilander (!!Recipient), 2016

Pris: Pris och hedersbetygelser

Matka-apuraha Berliiniin

Markus Hilander (!!Recipient), 2016

Pris: Pris och hedersbetygelser

Matka-apuraha Budapestiin

Markus Hilander (!!Recipient), 2015

Pris: Pris och hedersbetygelser