Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Reija Johanna Pauliina Ahola
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
- Avdelningen för pedagogik - Stipendieforskare
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
Person: gästforskare, Doktorand
-
Ossi Autio
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person
-
Liisa Hakala
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Doktorandprogrammet i genus-, kultur- och samhälleforskning - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
KUMUar: KUMUar-kuvataiteen ja musiikin arvioinnin tutkimus
01/01/2024 → 31/07/2026
Projekt: Forskningsprojekt
-
Pedagogy and practices of suistanability in ECEC - Collaborative project between India and Finland
01/10/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Equity and Diversity in Teacher Educators' Professional Development
01/09/2023 → 31/08/2026
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
TEFF: Teacher Education for a Future in Flux
Laherto, A., Södervik, I., Krzywacki, H., Hyyppä, I. M. & Rasa, T.
15/06/2023 → 14/06/2026
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
-
5.–6. -luokkalaisten käsitykset Mun Ateneum -ohjelmasta osallisuuden ilmentyminä
Kairavuori, S. & Niinistö, H., 2024, I: Research in arts and education. 22 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
Ajautunut unelma-ammattiin?
Krzywacki, H., 2024, Omakuvia opettajuudesta: näkökulmia opettajaksi kasvun ja lapsuuden tutkimuksiin. Kairavuori, S., Maaranen, K. & Kaihovirta, H. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 68-73 6 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig
Öppen tillgång -
Empowering Early Childhood Education and Care in Finland
Kangas, J., Lastikka, A-L. & Karlsson, L., jan. 2024, 1 red. Keuruu: Otava. 228 s.Forskningsoutput: Bok/rapport › Bok › Vetenskaplig
-
Enhancing Teacher Professional Identity Through Pecha Kucha: A Collaborative Exploration
Kaihovirta, H. & Corner, S., 31 okt. 2024, (!!In preparation) I: Visual Studies.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig
-
Generatiivisen tekoälyn hyödyntäminen integroivassa taidekasvatuksessa
Väkevä, L., 2024, Jäljen jälkeen: kehittyvä taideopetus ja opettajankoulutus. Pekkilä, S., Brygger, M., Kairavuori, S. & Sula, M. (red.). Helsinki: Taideyliopisto, s. 135-161 27 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Professionell
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Transitory writing in No Mans Land (Extern organisation)
Hannah Kaihovirta (Styrelsemedlem)
15 mars 2024 → 15 mars 2026Aktivitet: Medlemskapstyper › Medlemskap eller annan role i inhemsk/internationell kommitté, råd, styrelse
-
Visual Methods as Pedagogical Resources for Teacher Student Reflection in Teaching Practice
Hannah Kaihovirta (!!Speaker) & Solveig Corner (!!Speaker)
18 juni 2024 → 20 juni 2024Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
International group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (Extern organisation)
Heidi Krzywacki (Styrelsemedlem)
2024 → 2027Aktivitet: Medlemskapstyper › Medlemskap eller annan role i inhemsk/internationell kommitté, råd, styrelse
-
Creative Problem Solving in Remote Education Practice
Hannah Kaihovirta (Handledare)
1 jan. 2024 → 31 dec. 2025Aktivitet: Examinationstyper › Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling
-
Supervisor for Ph.D., Kati Honkanen: The meanings of places for subjective well-being
Liisa Karlsson (Handledare)
aug. 2024Aktivitet: Examinationstyper › Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling
Priser
-
Global Education award to the Storycrafting method
Karlsson, Liisa (!!Recipient), 2000
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
-
-
Preferred therapeutic method in the European: Storycrafting method
Karlsson, Liisa (!!Recipient), 1999
Pris: Pris och hedersbetygelser
Forskningsdatauppsättningar
-
FSD2104 Tales and Stories Told by Children 1995-2005
Karlsson, L. (Skapad av), Riihelä, M. (Skapad av) & Kemppainen, K. (Skapad av), Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto (FSD), 24 okt. 2023
DOI: 10.60686/t-fsd2104
Datauppsättning
Tidningsurklipp
-
In Conversation: Kinnari Pandya with Hannele Cantell and Jaana Pesonen
Hannele Cantell, Jaana Pesonen & Kinnari Pandya
10/05/2024
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
-
Ihmiseksi kuvien virrassa. Tulevat opettajat tarvitsevat visualisoituvan kulttuurin kansalaistaitoja.
16/06/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Faces of our CommUNAty: "We have an opportunity to bring together excellence in education and diversity."
08/03/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media