Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Ossi Autio
- Avdelningen för pedagogik - lektor
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Reijo Byman
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Opettaja nyt ja tulevaisuudessa
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Liisa Hakala
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Doktorandprogrammet i genus-, kultur- och samhälleforskning - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Minna Huotilainen
- Avdelningen för pedagogik - professor
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Mind and Matter
- Centre of Excellence in Music, Mind, Body and Brain
- Cognitive Brain Research Unit (CBRU)
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Riitta Jyrhämä
- Avdelningen för pedagogik - Docentavtal
- Kasvatus, opetus ja opettajankoulutus
- Teachers' Academy
- Opettaja nyt ja tulevaisuudessa
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
CiTe: Child in Time – Existential Resilience in Early Childhood (CiTe)
Kuusisto, A., Poulter, S., Kangas, J., Gearon, L., Lavanti, L. S. & Pardon, K. M.
01/09/2023 → 31/08/2027
Projekt: Finlands Akademi: Akademiprojektsbidrag
-
TEFF: Teacher Education for a Future in Flux
Laherto, A., Södervik, I., Krzywacki, H., Hyyppä, I. M. & Rasa, T.
15/06/2023 → 14/06/2026
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
Osaava varhaiskasvatus
Valkonen, S., Ahola, R. J. P., Pesonen, J., Chydenius, H. I., Mikkola, A. & Strandén, E.
01/05/2023 → 30/04/2027
Projekt: Forskningsprojekt
-
MångSam, Mångfald och samarbete
Slotte, A., Ahtiainen, R., Bergroth, M. A., Bäckblom, M., Corner, S., Danielsbacka, I. A., Gullstrand, N. A. T., Haliseva, V. M. J., Hummelstedt, I., Kaihovirta, H., Mikander, P., Savijärvi, M., Schaffar-Kronqvist, B., Viitala, H. L. & Wallinheimo, K.
Utdelningsstiftelsen för Svenska kulturfonden sr
14/03/2023 → 31/12/2024
Projekt: Stiftelser och fonder
-
100 sekuntia kuvista! Videokirjasto kuvataiteen didaktiikan opiskelussa luokanopettajakoulutuksessa
Kairavuori, S. & Niinistö, H., 2 mars 2023, Oppimisen muuntuvat maisemat. Kontkanen, S., Piispa-Hakala, S. & Havu-Nuutinen, S. (red.). Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 291-318 27 s. (Kasvatusalan tutkimuksia; nr. 84).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
-
Asylum seekers' experiences of participatory barriers in the educative pre-integrational programmes
Hartonen, V. R., Pöllänen, S., Karlsson, L. & Väisänen, P., 12 jan. 2023, (!!E-pub ahead of print) I: European Educational Research Journal. 21 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Considering Deweyan Cultural Naturalism as a Philosophy of Art(s) Education: Restoring Continuity
Väkevä, L., 21 aug. 2023, 1 red. Cham: Springer. 154 s. ( Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education; vol. 35)Forskningsoutput: Bok/rapport › Bok › Vetenskaplig › Peer review
-
Development of Associations between Elementary School Students’ Mindsets and Attentional Neural Processing of Feedback in an Arithmetic Task
Puusepp, I., Linnavalli, T., Tammi, T., Huotilainen, M., Kujala, T., Laine, S., Kuusisto, E. & Tirri, K., 14 mars 2023, I: Frontiers in Psychology. 14, 15 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Development of students’ attitudes towards technology education between years 1993-2022 in Finnish Comprehensive School
Autio, O., 2023, I: International journal of technology in education and science.. 7, 3, s. 365-385 21 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Development of Students’ Attitudes towards Technology Education between Years 1993-2022 in Finnish Comprehensive School
Ossi Autio (!!Keynote speaker)
18 maj 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Asia - Pacific Journal of Teacher Education (Tidskrift)
Katariina Stenberg (Referentgranskare)
2023 → …Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
MOOC: Uncovering Finnish Education
Vilhelmiina Harju (Lärare), Helena Hinke Dobrochinski Candido (Lärare), Marja Kristiina Honkaheimo (Lärare), Minna Huotilainen (Lärare), Pia Koirikivi (née Niemi) (Lärare), Heidi Krzywacki (Lärare), Tapio Juhani Lahtero (Lärare), Jari Lavonen (Lärare), Katriina Maaranen (Lärare), Olli-Pekka Sakari Malinen (Lärare), Sari Muhonen (Lärare), Hannele Niemi (Lärare), Mihaela Nyyssönen (Lärare), Inkeri Ruokonen (Lärare), Riikka Johanna Suhonen (Lärare), Marja Tamm (Lärare), Auli Toom (Lärare) & Sai Väyrynen (Lärare)
2023Aktivitet: Andra aktivitetstyper › Typer av övriga aktiviteter - Övrigt
-
OMA Ateneum – participatory art education and multidisciplinary teaching and learning in collaboration with art museum and primary schools
Seija Kairavuori (!!Speaker) & Hanna Niinistö (!!Speaker)
9 maj 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Final thesis as part of teacher education in Finland
Katriina Maaranen (!!Speaker), Gunilla Eklund (!!Speaker) & Jessica Aspfors (!!Speaker)
15 mars 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Tidningsurklipp
-
Ihmiseksi kuvien virrassa. Tulevat opettajat tarvitsevat visualisoituvan kulttuurin kansalaistaitoja.
16/06/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media