Projekt per år
Organisationsprofil
Educational institutions must be able to answer to the challenges set by a changing society, increasingly diverse student groups, and the need to develop learning environments. Leadership in Educational Contexts research group (LeadEd) conducts research to support the development of leadership in the field of education. The group consists of researchers and trainers with shared aims for developing leadership in educational contexts.
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Raisa Ahtiainen
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Helsingfors specialpedagogiska forskningssamfund
- Leadership in Educational Contexts research group, LeadEd
- Mångfald, flerspråkighet och social rättvisa i utbildning
- Centret för Utbildningsevaluering HEA
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU
-
Elina Fonsen
- Leadership in Educational Contexts research group, LeadEd
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person
-
Kirsi-Marja Elina Heikkinen
- Avdelningen för pedagogik - universitetslärare
- Leadership in Educational Contexts research group, LeadEd
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
Person: Doktorand, U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Lauri Heikonen
- Avdelningen för pedagogik - forskardoktor
- Centret för Utbildningsevaluering HEA
- Leadership in Educational Contexts research group, LeadEd
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, U2 Undervisnings- och forskningspersonal, HU
-
Risto Hotulainen
- Avdelningen för pedagogik - professor
- Centret för Utbildningsevaluering HEA
- Leadership in Educational Contexts research group, LeadEd
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: HU, U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
ODYSSEUS (Osittain yhdistetyn katsomusaineiden opetuksen kehittämishanke HY:n Normaalikouluissa)
Kavonius, M., Poulter, S., Lipiäinen, T. K., Salmenkivi, E. & Kallioniemi, A.
01/09/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
MångSam, Mångfald och samarbete
Ahtiainen, R., Bergroth, M. A., Bäckblom, M., Corner, S., Danielsbacka, I. A., Eklund, T. M., Gullstrand, N. A. T., Haliseva, V. M. J., Hummelstedt, I., Kaihovirta, H., Mikander, P., Nirho, J. M., Savijärvi, M., Schaffar-Kronqvist, B., Schaffar-Kronqvist, B., Viitala, H. L., Wallinheimo, K., Wallinheimo, K. & Slotte, A.
Utdelningsstiftelsen för Svenska kulturfonden sr
14/03/2023 → 31/12/2024
Projekt: Stiftelser och fonder
-
Näkökulmia osittain yhdistettyyn katsomusopetukseen ja katsomusdialogikasvatukseen oppilaiden ja huoltajien kokemana
Kavonius, M., Kallioniemi, A., Rautionmaa, H. & Poulter, S.
01/01/2022 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Erasmus+ Cooperation partnerships in school education: Co-creating inclusive school communities
Ahtiainen, R., Heikonen, L., Jantunen, A., Rämä, I. & Hotulainen, R.
01/11/2021 → 31/10/2024
Projekt: Annan projekt
-
Nature in Woldview Education
Zilliacus, H., Mikander, P., Wolff, L. & Kallioniemi, A.
01/11/2021 → …
Projekt: Annan projekt
-
Koulujen johtaminen muutoksessa – havaintoja yhteiskunnallisten, koulutuspoliittisten ja paikallisten muutosten vaikutuksista johtamiseen
Kola-Torvinen, P. K., Ahtiainen, R., Varjo, J. & Jahnukainen, M., jan. 2024, (!!Accepted/In press) I: Kasvatus. 55, 1Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
An Inclusive Early Childhood Education Setting according to Practitioners' Experiences in Yogyakarta, Indonesia
Jusni, E., Fonsén, E. & Ahtiainen, R., okt. 2023, I: Education Sciences. 13, 10, 23 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Challenges and reflections for developing leadership in educational contexts
Ahtiainen, R., Hanhimäki, E., Leinonen, J., Risku, M. & Smeds-Nylund, A-S., 2023, Leadership in educational contexts in Finland : Theoretical and empirical perspectives. Ahtiainen, R., Hanhimäki, E., Leinonen, J., Risku, M. & Smeds-Nylund, A-S. (red.). Springer Nature Switzerland AG, s. 381-390 10 s. (Educational Governance Research; vol. 23).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Collective teacher efficacy, perceived preparedness for future school closures and work-related stress in the teacher community during the COVID-19 pandemic
Heikonen, L., Ahtiainen, R., Hotulainen, R., Oinas, S., Rimpelä, A. & Koivuhovi, S., 2023, I: Teaching and Teacher Education.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Conceptions of Diversity Among Finnish Principals
Jantunen, A., Heikonen, L., Ahtiainen, R., Fonsén, E. & Kallioniemi, A., 2023, Leadership in educational contexts in Finland: Theoretical and empirical perspectives.. Ahtiainen, R., Hanhimäki, E., Leinonen, J., Risku, M. & Smeds-Nylund, A-S. (red.). Springer Nature Switzerland AG, s. 217-234 (Educational Governance Research).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Reimagining Teachers and Teacher Education for our Futures
Sai Väyrynen (Medlem i organisationskommitté), Arto Kallioniemi (Ordförande i organisationskommitté), Hannele Niemi (Ordförande för vetenskaplig kommitté), Raisa Ahtiainen (Medlem i organisationskommitté), Tuija Turunen (Medlem i organisationskommitté) & Maaria Anna Sylvia Manyando (Medlem i organisationskommitté)
18 juni 2024 → 20 dec. 2024Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
After COVID-19: Principal Efficacy for Leadership, Turnover Intentions, and factors that make their work meaningful
Lauri Heikonen (!!Speaker) & Raisa Ahtiainen (!!Speaker)
22 aug. 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
MOOC: Uncovering Finnish Education
Vilhelmiina Harju (Lärare), Helena Hinke Dobrochinski Candido (Lärare), Marja Kristiina Honkaheimo (Lärare), Minna Huotilainen (Lärare), Pia Koirikivi (née Niemi) (Lärare), Heidi Krzywacki (Lärare), Tapio Juhani Lahtero (Lärare), Jari Lavonen (Lärare), Katriina Maaranen (Lärare), Olli-Pekka Sakari Malinen (Lärare), Sari Muhonen (Lärare), Hannele Niemi (Lärare), Mihaela Nyyssönen (Lärare), Inkeri Ruokonen (Lärare), Riikka Johanna Suhonen (Lärare), Marja Tamm (Lärare), Auli Toom (Lärare) & Sai Väyrynen (Lärare)
2023Aktivitet: Andra aktivitetstyper › Typer av övriga aktiviteter - Övrigt
-
Inkluusion johtaminen: tutkimus ja kehittämistyökalujen rakentaminen kasvatus ja opetusalalle
Lauri Heikonen (!!Speaker), Raisa Ahtiainen (!!Speaker) & Elina Fonsén (!!Speaker)
24 nov. 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Helsinki-Tallinn Doctoral Summer School on the field of leadership and school improvement
Tiina Lindfors (Närvarande)
7 juni 2023 → 10 juni 2023Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
Priser
-
"Article of the year 2022" award from the Finnish academic journal focusing on vocational education and training (Ammattikasvatuksen aikakauskirja)
Suhonen, Riikka Johanna (!!Recipient), Cantell, Hannele (!!Recipient), Rajala, Antti (!!Recipient) & Kallioniemi, Arto (!!Recipient), 2 nov. 2023
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Seurakuntatyön kultainen ansiomerkki erityisistä ansioista
Kallioniemi, Arto (!!Recipient), 19 sep. 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
Uskontoa ajetaan yksityiseen tilaan -Syvempää uskontojen välistä vuoropuhelua toivova uskonnon didaktiikan professori Arto Kallioniemi ihmettelee suomalaisten uskontoallergiaa.
05/06/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Varhaiskasvatuksessa on pulaa jo sijaisistakin – Asiantuntijat listasivat viisi keinoa, joilla työvoimapulaa voisi helpottaa
01/11/2021
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Kaksivuotiseen eskariin. Esiopetus on pitenemässä tasa-arvosyistä.
01/04/2021
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Worse times are the test of human rights and emphasize the importance of human rights and democracy education – perspectives from Finland
14/05/2020
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media