Maker culture, Design learning and Technology (MaDe)

  • Siltavuorenpenger 10

    00014 HELSINKI

Publikationer 2015 2020

2020

Emerging identities of handicraft and home economics student teachers in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., 2020, (Insänt) I : European Journal of Teacher Education.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Food education - a multi-contextual understanding is needed

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2020, (Insänt) Perspectives on food education.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Health and everyday life – the potential of home economics education

Åbacka, G., Sørlie, A. C., Palojoki, P., Beinert, C. & Nordgård Vik, F., 2020, (!!In preparation) I : Health Education Journal.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Kotitalouden opetusharjoittelut opettajuuden kehittäjänä

Malin, A. K., Palojoki, P. E., Pöntinen, S. M., Rantamäki, A. & Venäläinen, S., 2020, (!!In preparation) I : Ainedidaktisia tutkimuksia : Suomen ainedidaktisen seuran julkaisuja.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Kouluruokailu ja ruokakasvatus kouluhyvinvoinnin edistäjinä

Lintukangas, S. & Palojoki, P. E., 2020, (!!In preparation)

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

The role of home economics education in building 21st century skills

Taar, J. & Palojoki, P., 2020, (!!In preparation) I : International Journal of Consumer Studies.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Youth centers as foodscapes and informal learning environments in Finland

Kauppinen, E., Kiilakoski, T. & Palojoki, P., 2020, (!!In preparation) I : Journal of youth studies.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Youth centres as a testbench of various understandings of food education

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2020, (!!In preparation) I : Appetite.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Clean Laundry with Pure Conscience: A Study on Laundry Practices Among Finnish Consumers

Miilunpalo, S-M. & Räisänen, R., mar 2019, I : International Journal of Consumer Studies. 43, 2, s. 153-165 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Escaping the subject-based class: A Finnish case study of developing transversal competencies in a transdisciplinary course

Eronen, L., Kokko, S. & Sormunen, K., 2019, I : The Curriculum journal. 30, 3, s. 264-278 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Experiencing a space: Applying experiential methods to support the learning of art and design

Kärnä-Behm, J., 1 sep 2019, I : International Journal of Education Through Art. 15, 3, s. 281-295 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

From nutrition education to food education: Finnish experiences

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2019, Proceedings from the 2017 Food and Society conference in Kuala Lumpur: Food and Society conference in Asia Pasific - Taste, Culture, Education. Olmedo, E. & Chan Suet Kay, R. (red.). Malaysia: Institut Kajian Etnik, Universiti Kebangsaan Malaysia, s. 318-332 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Fungal colourants in applications – focus on Cortinarius species

Räisänen, R., feb 2019, I : Coloration Technology. 135, 1, s. 22-31 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Home economics education: exploring integrative learning

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2 jan 2019, I : Educational Research. 61, 1, s. 87-104 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

I centrum för materialstudier, ett tygbeklätt bibelstöd från Österbotten: Om textilplantor mellan naturvetenskap och kulturhistoria

Skoglund, G., Suomela, J. & Vajanto, K., nov 2019, I : Rig. 102, 3, s. 149-163 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Interconnections between the discursive framing of space-time and the interpretation of a collaborative task

Ritella, G., Ligorio, M. B. & Hakkarainen, K., mar 2019, I : Learning, Culture and Social Interaction. 20, s. 45-57 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Koulu keksivänä yhteisönä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 26 jan 2019, Sähköistyvä koulu: Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Tossavainen, T. & Löytönen, M. (red.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 79-97 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Öppen tillgång

Maailmanperintö osana oppimista Rauman normaalikoulun neljännellä luokalla.

Metsärinne, M., Niinistö, E-M., Korhonen, R., Puolamäki, L., Heino, T., Kallio, M. & Rosvall, M., 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World Heritage and Cultural Education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, s. 188-207 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Mapping the methodologies of the Craft Sciences in Finland, Sweden and Norway

Kokko, S., Seitamaa-Hakkarainen, P., Almevik, G. & Høgseth, H., 27 sep 2019, (!!Accepted/In press) I : Craft Research. 11, 2

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Opettajan tuki oppijan metakognitiivisen tietoisuuden kehittymiselle

Kallio, M., Virta, K., Kallio, H., Lampi, L., Tamm, M., Ahtiainen, R. & Hotulainen, R., 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Rämä, I. & Vainikainen, M-P. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 207-233 27 s. (Helsinki Studies in Education; nr. 52).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Opi opex — vertaisuutta valmistumisen kynnyksellä

Jyrhämä, R., Syrjäläinen, E., Ropponen, M. & Keskinen, L., 3 okt 2019, Verme2 testaa: Kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta. Pennanen, M., Markkanen, I. & Heikkinen, H. L. T. (red.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 18–20 3 s. 1

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Öppen tillgång

Oppilaiden asenne kulttuurikasvatukseen

Metsärinne, M., Kallio, M. & Virta, K., 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus. World Heritage and Cultural Education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Turku: University of Turku, s. 84-91

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Promoting Finnwool with Green Production and Sustainability: Aspects from the Past to the Future, from Crafts to Industry

Räisänen, R., 2019, I : Textile. 17, 3, s. 259-276 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The changing everyday life of families and young people

Nordlund, A. H., Sekki, S. M. P., Korvela, P. K. & Silvonen, J. O., 2019, (!!Accepted/In press) Human-Centered Digitalization and Services. Toivonen, M. & Saari, E. (red.). Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

The Integrated Approach to Teaching Visual Art in After-School Activity Classes

Blagoeva, N. V., Karppinen, S. & Kairavuori, S., feb 2019, I : International Journal of Art & Design Education. 38, 1, s. 224-239 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The roles of material prototyping in collaborative design process at an elementary school

Yrjönsuuri, V., Kangas, K., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 jul 2019, I : Design and Technology Education. 24, 2, s. 141-162 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Validating Entrepreneurial Intentions Questionnaire to Assess the Impact of Entrepreneurship Education

Asghar, M. Z., Gul, F., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Tasdemir, M. Z., 2019, I : Eğitim ve bilim. 44, 197, s. 383-399 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2018

Aistien käyttö kestävän kehityksen periaatteiden oppimisessa

Kölli, M., Malin, A. & Palojoki, P., 22 feb 2018, I : Kotitalous. 2018, 1

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång

Bringing Practices of Co-Design and Making to Basic Education

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., jun 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (red.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vol. Volume 1. s. 248-255 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Children As Designers: Co-Designing and Making Products for a Better Everyday Life

Salonen, N., 2018, Proceedings of the Conference on Creativity and Making in Education. New York, NY: ACM, s. 97-99 3 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskaplig

Collaborative Design Work in Technology Education

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2018, Handbook of Technology Education. de Vries, M. J. (red.). Cham: Springer International Publishing , s. 597-609 13 s. (Springer International Handbooks of Education; nr. 1).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Community of inquiry and inquiry-based learning

Paavola, S. & Hakkarainen, K., 2018, Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Peters, M. A. (red.). Singapore: Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Educating professionals for sustainable futures

Janhonen-Abruquah, H., Topp, J. & Posti-Ahokas, H., mar 2018, I : Sustainability. 10, 3, 12 s., 592.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Elements of practice in the analysis of auto-ethnographical cooking videos

Torkkeli, K. L., Mäkelä, M. J. & Niva, M. H., 15 mar 2018, I : Journal of Consumer Culture.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Esi- ja alkuopetuksen kulttuuriset tehtävät kuvataiteen ja käsityön näkökulmista

Kangas, K. & Rusanen, S., 2018, Mun kuvista kulttuuriin - kuvataidetta esi- ja alkuopetukseen. Rusanen, S., Rintakorpi, K., Kuusela, M. & Torkki, K. (red.). Helsinki: Lasten Keskus, (Hyvä alku).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Hands on Design: Comparing the use of sketching and gesturing in collaborative designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, I : Journal of Design Research. 16, 1, s. 24-46 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

ICY METAMORPHOSES

Fernström, P., Timonen, E., Pietarinen, H. & Yliniva, J-L., 3 feb 2018

Forskningsoutput: Icke-textbaserad outputUtställningKonst i samproduktion

Idea Generation and the Shared Epistemic Object of Knowledge in an Artifact-Mediated Co-Invention Project

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., aug 2018, 22nd Annual Knowledge Building Summer Institute: Knowledge Building: A Place for Everyone in a Knowledge Society: KBSI 2018 Proceedings. Toronto, Ontario, Canada: Knowlege Building International, s. 65-73 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragProfessionell

Öppen tillgång
Öppen tillgång
Fil