Maker culture, Design learning and Technology (MaDe)

  • Siltavuorenpenger 10

    00014 HELSINKI

Publikationer 2015 2020

Filter
Kapitel
2020

Food education - a multi-contextual understanding is needed

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2020, (Insänt) Perspectives on food education.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2019

From nutrition education to food education: Finnish experiences

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2019, Proceedings from the 2017 Food and Society conference in Kuala Lumpur: Food and Society conference in Asia Pasific - Taste, Culture, Education. Olmedo, E. & Chan Suet Kay, R. (red.). Malaysia: Institut Kajian Etnik, Universiti Kebangsaan Malaysia, s. 318-332 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Koulu keksivänä yhteisönä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 26 jan 2019, Sähköistyvä koulu: Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Tossavainen, T. & Löytönen, M. (red.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 79-97 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Öppen tillgång

Maailmanperintö osana oppimista Rauman normaalikoulun neljännellä luokalla.

Metsärinne, M., Niinistö, E-M., Korhonen, R., Puolamäki, L., Heino, T., Kallio, M. & Rosvall, M., 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World Heritage and Cultural Education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, s. 188-207 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Opettajan tuki oppijan metakognitiivisen tietoisuuden kehittymiselle

Kallio, M., Virta, K., Kallio, H., Lampi, L., Tamm, M., Ahtiainen, R. & Hotulainen, R., 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Rämä, I. & Vainikainen, M-P. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 207-233 27 s. (Helsinki Studies in Education; nr. 52).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Opi opex — vertaisuutta valmistumisen kynnyksellä

Jyrhämä, R., Syrjäläinen, E., Ropponen, M. & Keskinen, L., 3 okt 2019, Verme2 testaa: Kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta. Pennanen, M., Markkanen, I. & Heikkinen, H. L. T. (red.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 18–20 3 s. 1

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Öppen tillgång

Oppilaiden asenne kulttuurikasvatukseen

Metsärinne, M., Kallio, M. & Virta, K., 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World Heritage and Cultural Education. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, s. 84-91 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

The changing everyday life of families and young people

Nordlund, A. H., Sekki, S. M. P., Korvela, P. K. & Silvonen, J. O., 2019, Human-Centered Digitalization and Services. Toivonen, M. & Saari, E. (red.). Singapore: SPRINGER-VERLAG SINGAPORE PTE LTD, s. 79-100 22 s. (Translational Systems Sciences; vol. 19).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2018

Collaborative Design Work in Technology Education

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2018, Handbook of Technology Education. de Vries, M. J. (red.). Cham: Springer International Publishing , s. 597-609 13 s. (Springer International Handbooks of Education; nr. 1).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Community of inquiry and inquiry-based learning

Paavola, S. & Hakkarainen, K., 2018, Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Peters, M. A. (red.). Singapore: Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Esi- ja alkuopetuksen kulttuuriset tehtävät kuvataiteen ja käsityön näkökulmista

Kangas, K. & Rusanen, S., 2018, Mun kuvista kulttuuriin - kuvataidetta esi- ja alkuopetukseen. Rusanen, S., Rintakorpi, K., Kuusela, M. & Torkki, K. (red.). Helsinki: Lasten Keskus, (Hyvä alku).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa

Riikonen, S., Sormunen, K., Korhonen, T., Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 20 apr 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 161-180 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

The Crafts in Interdisciplinary Curriculum in School

Karppinen, S., 2018, Makers, Crafters, Educators: Working for Cultural Change. Garber, E., Hochtritt, L. & Sharma, M. (red.). New York: Routledge, s. 119-122 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

The role of higher education in sustaining culturally significant crafts in Estonia

Kokko, S., 8 feb 2018, Design Roots: Culturally Significant Designs, Products and Practices. Walker, S., Evans, M., Cassidy, T., Jung, J. & Twigger Holroyd, A. (red.). London: T & T Clark, s. 231-242 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

Asiantuntijuuden kehittyminen ja tieteenalan jäseneksi kasvaminen

Palonen, T., Lehtinen, E. & Hakkarainen, K., 2017, Opettajana yliopistolla: korkeakoulupedagogiikan perusteet. Murtonen, M. (red.). Tampere: Vastapaino, s. 40-62 23 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Balancing structure and flexibility: Teacher’s orchestration in collaborative long-term inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, Enquiry and project based learning: Students, schools and society. Leat, D. (red.). London: Routledge

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Epilogue - reflections on cultural responsiveness

Palojoki, P., 21 apr 2017, Culturally Responsive Education: Reflections from the Global South and North. Lehtomäki, E., Janhonen-Abruquah, H. & Kahangwa, G. (red.). Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, s. 193-201 9 s. (Routledge Studies in Culture and Sustainable Development).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

GET OUT! Developing Pedagogical Practice for Extended Learning Spaces in Intercultural Education

Posti-Ahokas, H., Janhonen-Abruquah, H. & Johnson Longfor, R., 2017, Silent Partners in Multicultural Education. Itkonen, T. & Dervin, F. (red.). Charlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC, s. 147-172 26 s. (Research in multicultural education and international perspectives ).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Learning by Making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, The SAGE encyclopedia of out-of-school learning. Peppler, K. (red.). Thousand Oaks, California: Sage

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Networked expertise, relational agency, and collective creativity

Hakkarainen, K., Hytönen, K., Vekkaila, J. & Palonen, T., 2017, Working Relationally in and across Practices: A Cultural-historical Approach to Collaboration. Edwards, A. (red.). New York: Cambridge University Press, New York, s. 133-152 19 s. 8

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Teknologiakasvatuksen oppimisalueet

Metsärinne, M. & Kallio, M., 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (red.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 180-195 16 s. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 12).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

The Measurement of Textile Material Properties

Räisänen, R., 29 nov 2017, Textile and Clothing Design Technology. Cassidy, T. & Goswami, P. (red.). Boca Raton, Florida: CRC Press, Taylor & Francis Group, s. 463-478 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Towards Contextual Understanding of Gender: Student teachers’ views on home economics education and gender in Ghana and Finland

Janhonen-Abruquah, H., Posti-Ahokas, H., Edjah, H. B. & Amu, M. E. K., apr 2017, Culturally Responsive Education: Reflections from the Global South and North. Lehtomäki, E., Janhonen-Abruquah, H. & Kahangwa, G. L. (red.). London: Routledge, s. 143-162 20 s. (Routledge Studies in Culture and Sustainable Development).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Tutkivan tuottamisen didaktiikka teknologiakasvatuksessa

Kallio, M. & Metsärinne, M., 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (red.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 285-299 15 s. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 12).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Työskentelyn arviointi osana käsityön ja kotitalouden arviointia

Hilmola, A. & Venäläinen, S., 6 nov 2017, Arviointia toteuttamassa: Näkökulmia monipuoliseen oppimisen arviointiin. Kauppinen, E. & Vitikka, E. (red.). Helsinki: Opetushallitus, s. 101-113 13 s. (Oppaat ja käsikirjat; nr. 2017:4).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell