Maker culture, Design learning and Technology (MaDe)

  • Siltavuorenpenger 10

    00014 HELSINKI

Publikationer 2015 2019

Filter
Artikel
2019

Ainedidaktiset projektityöt kestävän kehityksen edistäjänä kotitalousopettajan koulutuksessa

Malin, A. K. & Palojoki, P. E., 2019, (!!In preparation) I : Kasvatus.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Clean Laundry with Pure Conscience: A Study on Laundry Practices Among Finnish Consumers

Miilunpalo, S-M. & Räisänen, R., mar 2019, I : International Journal of Consumer Studies. 43, 2, s. 153-165 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Emerging identities of handicraft and home economics student teachers in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., 2019, (Insänt) I : European Journal of Teacher Education.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Escaping the subject-based class: A Finnish case study of developing transversal competencies in a transdisciplinary course

Eronen, L., Kokko, S. & Sormunen, K., 2019, I : The Curriculum journal. 30, 3, s. 264-278 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Experiencing a space: Applying experiential methods to support the learning of art and design

Kärnä-Behm, J., 1 sep 2019, I : International Journal of Education Through Art. 15, 3, s. 281-295 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fungal colourants in applications – focus on Cortinarius species

Räisänen, R., feb 2019, I : Coloration Technology. 135, 1, s. 22-31 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Home economics education: exploring integrative learning

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2 jan 2019, I : Educational Research. 61, 1, s. 87-104 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Interconnections between the discursive framing of space-time and the interpretation of a collaborative task

Ritella, G., Ligorio, M. B. & Hakkarainen, K., mar 2019, I : Learning, Culture and Social Interaction. 20, s. 45-57 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Promoting Finnwool with Green Production and Sustainability: Aspects from the Past to the Future, from Crafts to Industry

Räisänen, R., 2019, I : Textile. 17, 3, s. 259-276 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The Integrated Approach to Teaching Visual Art in After-School Activity Classes

Blagoeva, N. V., Karppinen, S. & Kairavuori, S., feb 2019, I : International Journal of Art & Design Education. 38, 1, s. 224-239 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The roles of material prototyping in collaborative design process at an elementary school

Yrjönsuuri, V., Kangas, K., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 jul 2019, I : Design and Technology Education. 24, 2, s. 141-162 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Validating Entrepreneurial Intentions Questionnaire to Assess the Impact of Entrepreneurship Education

Asghar, M. Z., Gul, F., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Tasdemir, M. Z., 2019, I : Eğitim ve bilim. 44, 197, s. 383-399 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2018

Aistien käyttö kestävän kehityksen periaatteiden oppimisessa

Kölli, M., Malin, A. & Palojoki, P., 22 feb 2018, I : Kotitalous. 2018, 1

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Educating professionals for sustainable futures

Janhonen-Abruquah, H., Topp, J. & Posti-Ahokas, H., mar 2018, I : Sustainability. 10, 3, 12 s., 592.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Elements of practice in the analysis of auto-ethnographical cooking videos

Torkkeli, K. L., Mäkelä, M. J. & Niva, M. H., 15 mar 2018, I : Journal of Consumer Culture.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Hands on Design: Comparing the use of sketching and gesturing in collaborative designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, I : Journal of Design Research. 16, 1, s. 24-46 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Informal learning and food sense in home cooking

Janhonen, K., Torkkeli, K. & Mäkelä, J., 1 nov 2018, I : Appetite. 130, s. 190-198 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Kokemuksellinen oppiminen muotoilupedagogiikan menetelmänä

Fernström, P. & Kärnä-Behm, J., 26 dec 2018, I : Ainedidaktiikka. 2, 2, s. 21-37 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Line by line, part by part: collaborative sketching for designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., jun 2018, I : International Journal of Technology and Design Education. 28, 2, s. 471-494 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Long-Term Teacher Orchestration of Technology-mediated Collaborative Inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 62, 3, s. 407-432 26 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Modelling the Components of Metacognitive Awareness

Kallio, H., Virta, K. & Kallio, M., jun 2018, I : International Journal of Educational Psychology. 7, 2, s. 94-122 29 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Preschoolers' Peer Collaboration on a Designing Task

Yliverronen, V., Marjanen, P. & Seitamaa-Hakkarainen, P., dec 2018, I : The journal of design and technology education. 23, 2, s. 106-128 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Seeking Nettle Textiles – Utilizing a Combination of Microscopic Methods for Fibre Identification

Suomela, J. A., Vajanto, K. & Räisänen, R., 20 sep 2018, I : Studies in Conservation. 63, 7, s. 412-422 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Tavoiteorientaatiot, koulutustavoitteet ja koulumenestys kuudennella luokalla

Varonen, A., Tuominen, H., Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Hakkarainen, K. & Lonka, K., 2018, I : Psykologia. 53, 2-3, s. 131-151 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The Professorial Uniform of Elias Lönnrot: Russian Imperial Materiality in Finland

Snellman, A., Vajanto, K. & Suomela, J., 1 okt 2018, I : Artefactum. 2018, 9

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Toimistotyöntekijä automaation kynnyksellä: Tekstinkäsittelijöiden työelämäarjen profiilit digitalisoidussa kokoaikaisessa kotietätyössä

Hasu, M., Käpykangas, S., Saari, E. & Korvela, P., 2018, I : Työelämän tutkimus. 16, 4, s. 251-274 24 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Toward making sense of self through emotional experiences in craft-art

Ojala, M., Karppinen, S. & Syrjäläinen, E., sep 2018, I : Craft Research. 9 , 2, s. 201-227 27 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Why our brains love arts and crafts: Implications of creative practices on psychophysical well-being

Huotilainen, M., Rankanen, M., Groth, C., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Mäkelä, M., 2018, I : FORMakademisk. 11, 2, s. 1-17 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

Adapting to change: Building learning spaces in a culturally responsive manner

Janhonen-Abruquah, H., Heino, L., Tammisuo, S. & Posti-Ahokas, H., 2017, I : International journal of home economics IJHE.. 10, 2, s. 40-50 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Adolescents’ social networks: Exploring Different Patterns of Socio-Digital Participation

Li, S., Hietajärvi, L., Palonen, T., Salmela-Aro, K. & Hakkarainen, K., 2017, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 3, s. 255-274 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Craft as cultural ecologically located practice: Comparative case studies of textile crafts in Cyprus, Estonia and Peru

Dillon, P. & Kokko, S., okt 2017, I : Craft Research. 8, 2, s. 193-222 30 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Entrepreneurship as a twenty-first century skill: entrepreneurial alertness and intention in the transition to adulthood

Obschonka, M., Hakkarainen, K., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., 2017, I : Small Business Economics. 48, 4, s. 487–501 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Food safety teaching influenced by frames, traditions and subjective selections

Lange, M., Palojoki, P., Göranzon, H. & Marklinder, I., 1 aug 2017, I : International journal of home economics IJHE.. 10, 1, s. 79-88 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Gaming is related to enhanced working memory performance and task-related cortical activity

Moisala, M., Salmela, V., Hietajärvi, L., Carlson, S., Vuontela, V., Lonka, K., Hakkarainen, K., Salmela-Aro, K. & Alho, K., 15 jan 2017, I : Brain Research . 1655, s. 204-215 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

How Do Different Background Variables Predict Learning Outcomes?

Kallio, M. & Metsärinne, M., 2017, I : International Journal of Technology and Design Education. 27, 1, s. 31-50 20 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

How has the emergence of digital culture affected professional magic?

Rissanen, O., Pitkänen, P., Juvonen, A., Räihä, P., Kuhn, G. & Hakkarainen, K., 2017, I : Professions and Professionalism . 7, 3, 17 s., 1957.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Instructional Theories of Exploratory Production

Metsärinne, M. & Kallio, M., 2017, I : Australasian journal of technology education. 4, 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Kotitalousopettaja tasa-arvon edistäjänä

Janhonen-Abruquah, H., Posti-Ahokas, H., Venäläinen, S. & Palojoki, P., 2017, I : Kotitalous. 80, 3, s. 6-8 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Käsityö ja asenteet – oppiaineen tulevaisuus

Hilmola, A. & Autio, O., 12 sep 2017, I : Ainedidaktiikka. 1, 1, s. 39–59 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Luotaaminen suunnittelumenetelmänä

Kärnä-Behm, J., 29 okt 2017, I : Tekstiiliopettaja. 62, 4, s. 6 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell