Projekt per år
Organisationsprofil
Maker@STEAM is a research community whose members’ research interests focus on fostering student learning and participation and school development. Research projects focus on integrating maker culture, design learning, and innovation pedagogy in schools within subjects such as biology, chemistry, craft, home economics, mathematics, and physics. Research interest areas include subject-specific education, sustainability, technology and out-door education, and digital tools in learning as well as students’ engagement, well-being, equity, inclusion, learning difficulties and assessment. Several projects are organized as educational design research with teacher-researcher partnership.
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Tuomas Aivelo
- Forskningsprogrammet för organism- och evolutionsbiologi - Titeln docent
- Helsinki One Health (HOH)
- Centret för hållbarhetsvetenskap (HELSUS)
- Helsinki Institute of Urban and Regional Studies (Urbaria)
- Vetenskapsfostran
- Maker@STEAM
- Global Change and Conservation Lab
- Doctoral Programme in Wildlife Biology - Handledare för doktorandprogram
Person: gästforskare, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Mariam Aljabaly
- Avdelningen för pedagogik - doktorand
- CreaTE - Creative Technology Education
- Maker@STEAM
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, Doktorand
-
Asta Britta Liisa Ansolahti, varhaiskasvatuksen yliopisto-opettaja
- Avdelningen för pedagogik - universitetslärare
- Maker@STEAM
Person: U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
KoKä synergiaa: Kotitalous- ja käsityönopetuksen sekä tutkimuksen yhteiskehittäminen
Haapaniemi, J., Sekki, S., Pollari, M., Oikarinen, K., Autio, M., Räisänen, R., Kouhia, A., Suomela, J., Hyrsky, K. M. & Omwami, A.
01/04/2023 → 01/09/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
Establishing Black History Month at the University of Helsinki
Lüpke, F. K. E. M., Oinas, E., Pohjonen, M., Wayessa, G., Väyrynen, S., Vähäkangas, A., Pietilä, T., Al-Sharmani, M. & Posti-Ahokas, H.
01/01/2023 → 31/12/2023
Projekt: Annan projekt
-
REFORD: Research-based and Future-Oriented Curriculum Review and Develpoment for Teacher Education in Kenya
Karppinen, S., Dimba, M., Kitawi, A., Riechi, A., Wanjala, G., Karjalainen, J., Kaskinen, J. & Niemi, R.
01/11/2022 → 30/11/2024
Projekt: Forskningsprojekt
-
Immersive Virtual Reality in Science Education
Laherto, A. & Dönmez, I.
26/09/2022 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
-
A better place for whom? Practitioners’ perspectives on the purpose of environmental education in Finland and Madagascar
Brias Guinart, A., Aivelo, T., Högmander, M., Heriniaina, R. & Cabeza, M., 2023, I: Journal of Environmental Education. 54, 3, s. 163-180 18 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Agency and Transformative Potential of Technology in Students' Images of the Future Futures Thinking as Critical Scientific Literacy
Rasa, T., Lavonen, J. & Laherto, A., 27 mars 2023, I: Science & Education. 25 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Amplifying the voice of pupils: using the diamond ranking method to explore integrative and collaborative learning in home economics education in Finland
Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2 jan. 2023, I: Education Inquiry. 14, 1, s. 125-144 20 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
A systematic literature review of capstone courses in software engineering
Tenhunen, S. M., Männistö, T., Luukkainen, M. & Ihantola, P., juli 2023, I: Information and Software Technology. 159, 2, 21 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Översiktsartikel › Peer review
Öppen tillgångFil -
A systematic review of functional numeracy measures for 9–12-year-olds: Validity and reliability evidence
Hakkarainen, A., Cordier, R., Parsons, L., Yoon, S., Laine, A., Aunio, P. & Speyer, R., 28 mars 2023, I: International Journal of Educational Research. 119, 23 s., 102172.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Översiktsartikel › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Curriculumsentwicklung und Lehrer/innenbildung – international Erfahrungen, 2.5.2023. Vienna. Austria
Jari Lavonen (Talare: Inledningsanförande (keynote))
2 maj 2023Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Supervision of PhD thesis of Taina Makkonen
Jari Lavonen (Handledare)
5 maj 2023Aktivitet: Examinationstyper › Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling
-
National Institute of Education (Extern organisation)
Jari Lavonen (Assessment)
28 feb. 2023Aktivitet: Medlemskapstyper › Utlåtanden vid tillsättning
-
ProMath conference 2022 (Evenemang)
Anu Laine (Referentgranskare)
2023Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
What is Food Literacy?
Päivi Palojoki (Talare: Inledningsanförande (keynote))
17 mars 2023Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
Priser
-
-
Fellowship of the International Academy of Education (IAE)
Lavonen, Jari (!!Recipient), 1 juni 2023
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Honorary Member of Biology Students' Association Symbioosi
Aivelo, Tuomas (!!Recipient), maj 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
HYMY Prize
Vilhunen, Elisa (!!Recipient), Polso, Kukka-Maaria (!!Recipient), Juntunen, Henriikka Mira Maria (!!Recipient) & Laaksonen, Linda Maria (!!Recipient), 2 dec. 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Tidningsurklipp
-
Eläköön patikoivat äidit, lintuharrastajamummot ja kaikki lasten metsäretkikaverit!
14/05/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Metsäretki opettaa lapsille monia taitoja. Suomen lasten metsäretkipäivää vietetään 12.toukokuuta.
12/05/2023
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Opinnoissaan hyvin menestyviä oppilaita ei ole varaa unohtaa
27/10/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Yle 17.10.2022: Päiväkotien opettajapulaan keksittiin ratkaisu, mutta nyt se uhkaa loppua kuin seinään – Nora Sefranin kaltaiset olisivat kunnille lottovoitto
17/10/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Haastattelu, Yliopisto-lehti 7/2022: Aikaa lapsille. Miksi päiväkoteihin ei saada tarpeeksi opettajia?
23/09/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media