Projekt per år
Organisationsprofil
Maker@STEAM is a research community whose members’ research interests focus on fostering student learning and participation and school development. Research projects focus on integrating maker culture, design learning, and innovation pedagogy in schools within subjects such as biology, chemistry, craft, home economics, mathematics, and physics. Research interest areas include subject-specific education, sustainability, technology and out-door education, and digital tools in learning as well as students’ engagement, well-being, equity, inclusion, learning difficulties and assessment. Several projects are organized as educational design research with teacher-researcher partnership.
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Tuomas Aivelo
- Forskningsprogrammet för organism- och evolutionsbiologi - Stipendieforskare, Titeln docent
- Helsinki One Health (HOH)
- Centret för hållbarhetsvetenskap (HELSUS)
- Helsinki Institute of Urban and Regional Studies (Urbaria)
- Vetenskapsfostran
- Maker@STEAM
- Global Change and Conservation Lab
- Doctoral Programme in Wildlife Biology - Handledare för doktorandprogram
Person: gästforskare, HU, undervisnings- och forskningspersonal
-
Mariam E. Talal Elsaghir D Elhalabi Aljabaly
- Avdelningen för pedagogik - doktorand
- Maker@STEAM
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, Doktorand
-
Asta Britta Liisa Ansolahti
- Avdelningen för pedagogik - projektplanerare
- Maker@STEAM
Person: M4 Administrativ personal
-
Noora Bosch, Doctoral researcher
- Avdelningen för pedagogik - doktorand
- Maker@STEAM
- Maker culture, Design learning and Technology (MaDe)
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, Doktorand, HU
-
HSSH catalyst funding for the newly founded Africa Research Forum in Social Sciences and Humanities
Lüpke, F. K. E. M., Wayessa, G., Väyrynen, S., Posti-Ahokas, H., Vähäkangas, A., Oinas, E., Pietilä, T., Al-Sharmani, M. & Pohjonen, M.
21/01/2022 → 31/12/2022
Projekt: Forskningsprojekt
-
-
AI & Kids
Roos, T., Reponen, S. I., Tedre, M., Kangas, K., Sormunen, K. & Vartiainen, H.
01/01/2022 → 31/12/2022
Projekt: Forskningsprojekt
-
Maker-Centered Learning: cultivating creativity in tomorrow’s schools
Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P., Bosch, N. & Aljabaly, M. E. T. E. D. E.
01/12/2021 → 31/08/2025
Projekt: Forskningsprojekt
-
Uutta luovat oppimisen ja opettamisen digitaaliset työtavat
03/11/2021 → 30/06/2023
Projekt: Annan projekt
-
A Comparative study of Upper Secondary School Biology Curricula in Two Countries: Finland and Nigeria
Nwoke, E. S., Uitto, A. & Lavonen, J., feb. 2022, I: Science Education International. 33, 1, s. 38-49 12 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Adjusting the coordination of parental foodwork practices
Torkkeli, K., Mäkelä, J. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 9 juni 2022, (!!E-pub ahead of print) I: Cultural Sociology. 22 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Advancing video research methodology to capture the processes of social interaction and multimodality
Hannula, M. S., Haataja, E., Löfström, E., Moreno-Esteva, E. G., Salminen-Saari, J. F. A. & Laine, A., 2022, I: ZDM. 54, s. 433-443 11 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Applying interthinking for learning 21st century skills in home economics education
Taar, J. & Palojoki, P., 2022, I: Learning, Culture and Social Interaction. 33, 2, 11 s., 100615.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Balancing private economy and family forming processes in LGBTQ families
Anttila, S., Palojoki, P., Vuori, J. & Janhonen-Abruquah, H., 2022, (!!In preparation) I: Journal of Family Issues.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Aktiviteter
-
The role of futures in sustainability education
Tapio Rasa (!!Speaker) & Antti Laherto (!!Speaker)
3 apr. 2022Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Täältä tullaan tulevaisuus
Jari Lavonen (Talare: Inledningsanförande (keynote))
2022Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Invention Pedagogy – The Finnish Approach to Maker Education
Tiina Korhonen (!!Speaker)
15 feb. 2022Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Täältä tullaan tulevaisuus
Jari Lavonen (Talare: Inledningsanförande (keynote))
2 mars 2022Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
väitöskirjan 50% opponointi. Hanna Fredriksdotter, Uppsalan yliopisto
Anu Laine (Handledare)
19 apr. 2022Aktivitet: Examinationstyper › Förhandsgranskare av doktorsavhandling
Priser
-
-
-
Kasvatustieteellisen tiedekunnan myöntämä Pro gradu -palkinto 1997
Kärnä-Behm, Jaana (!!Recipient), 1997
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Kunniamaininta Kultin Vuoden laatulehti -kilpailussa Natura-lehdelle
Kaasinen, Arja (!!Recipient), 22 okt. 2020
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Laurin Jäntin säätiön palkinnon kunniamaininta
Aivelo, Tuomas (!!Recipient), 2019
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
haastattelu Sivista uutishuone: Opetuksen kehittämisestä avaimia osaajapulaan – Helsingin yliopistossa opetuksen kehittäminen on jatkuvaa ja sitä pitää saada paremmin näkyviin
31/05/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
How did Finland become the "miracle of education"?
01/05/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Ukraina oli vahvasti matkalla läntiseen maailmaan
02/03/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Jarkko Lampiselkä työskenteli Kiovassa, kunnes Venäjä hyökkäsi: "Hyökkäys yllätti kaikki täydellisesti"
01/03/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
Robotiikan opetus Lahdessa ja tulevaisuuden työelämän tarpeita
24/02/2022
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media