Organisationsprofil

Organisationsprofil

Maker@STEAM is a research community whose members’ research interests focus on fostering student learning and participation and school development. Research projects focus on integrating maker culture, design learning, and innovation pedagogy in schools within subjects such as biology, chemistry, craft, home economics, mathematics, and physics. Research interest areas include subject-specific education, sustainability, technology and out-door education, and digital tools in learning as well as students’ engagement, well-being, equity, inclusion, learning difficulties and assessment. Several projects are organized as educational design research with teacher-researcher partnership.

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Projekt 2016 2023

Publikationer 2018 2019

21st century competencies in the Chinese science curriculum

Wang, Y., Lavonen, J. M. J. & Tirri, K. A. H., 2019, (!!Accepted/In press) Nordic-Chinese Intersections on Education . Du, X. Y., Liu, H. Q., Jensen, A. A. & Dervin, F. (red.). Palgrave Macmillan

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

A comparison of student teacher learning from practice in university-affiliated schools in Helsinki and Johannesburg

Lavonen, J., Henning, E., Petersen, N., Loukomies, A. & Myllyviita, A., 1 jan 2019, I : European Journal of Teacher Education. 42, 1, s. 4-18 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Affect in mathematics education

Hannula, M. S., 2019, (!!Accepted/In press) Encyclopedia of Mathematics Education. 2. red. Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingBidrag till uppslagsverk/ordbokVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Ammattina nuori tutkija - nuorten tutkijoiden kysely 2017

Kokkonen, T. P., 2019, I : Tiedepolitiikka. 1/2019, s. 52-56 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Aktiviteter 2011 2019

Evaluation of the PhD thesis manuscript by Francois Naude, University of Johannesburg. South-Africa

Jari Lavonen (Handledare)
2019

Aktivitet: ExaminationstyperFörhandsgranskare av doktorsavhandling

International Journal of Science and Mathematics Education (Tidskrift)

Jari Lavonen (Redaktör)
2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Erasmus 3T (Time, Talent and Technology): final event in Helsinki

Kati Sormunen (Ordförande i organisationskommitté), Siri Sorella Karme (Medlem i organisationskommitté), Hanna Maria Inkeri Reinius (Medlem i organisationskommitté)
9 feb 201911 feb 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Finland's support for the Ukrainian School Reform - 3-day course

Sari Muhonen (Lärare), Anni Marjaana Loukomies (Lärare)
23 apr 201925 apr 2019

Aktivitet: Andra aktivitetstyperTyper av övriga aktiviteter - Extern undervisning och koordinering av ämne

Ainedidaktinen symposium 2019 Helsinki

Anna Uitto (Talare: Ordförande)
8 feb 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Press / media

Interview in Ceska televise in Udalosti, komentare (41st minute).

Jari Lavonen

28/05/2019

1 objekt av mediabevakning, 1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media

Opiskelijat opettajina -hanke

Anna Uitto

16/04/2019

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media