Publikationer

2020

Achievement emotions among adolescents receiving special education support in mathematics

Holm, M., Björn, P. M., Laine, A., Korhonen, J. & Hannula, M. S., apr 2020, I : Learning and Individual Differences. 79, 11 s., 101851.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Amplifying the pupil’s voice: Using the diamond ranking method to explore integrative and collaborative learning in Finland

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., okt 2020, (Insänt) I : Education Inquiry.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Bacterial microbiota composition of a common ectoparasite of cavity‐breeding birds, the Hen Flea Ceratophyllus gallinae

Aivelo, T. & Tschirren, B., jul 2020, I : Ibis. 162, 3, s. 1088-1092 5 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil

Case: We Design & Make - ihmiskeskeinen suunnittelu yläkoulussa

Bosch, N., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 65-73 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Tulevaisuuden kaupunki

Kangas, K. & Hukkanen, M., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 187-191 5 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Hahmomalli idean kehittelyn ja yhteisöllisen työskentelyn tukena

Mehto, V., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 147-153 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Ekaluokkalaisen kaksi maailmaa – tai sittenkin yksi

Kangas, K., Vaahtokari, A. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 48-56 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Tiimiopettajuus keksintöprojektien tukena inkluusioluokassa

Partanen, K. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 287-295 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Rakenteet ja rutiinit yhteissäätelytaitojen oppimisen tukena

Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 154-160 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Tiimiopettajuuden kehittyminen kolmen lukuvuoden aikana

Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K., Riikonen, S. & Korhonen, T., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 296-303 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Opettajat innovoivat

Sormunen, K., Seitamaa-Hakkarainen, P., Riikonen, S. & Härkki, T., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 121-128 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Digitaalinen portfolio tiedonrakentelun ja vuorovaikutuksen välineenä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Saarinen, A., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 192-204 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Arjen haaste alakoulussa

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 57-64 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Design & ProtoLab - kouluviihtyvyyttä muotoiluajattelua hyödyntäen

Bosch, N. & Matinlauri, M., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 109-120 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Ryhmän yhteinen tiedonluomisprosessi

Riikonen, S. & Hakkarainen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 141-146 6 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case: Tutor-oppilastoiminta tukee uutta osaamista

Riikonen, S., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 304-313 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Combining formal education and citizen science: A case study on students' perceptions of learning and interest in an urban rat project

Aivelo, T. & Huovelin, S., 3 mar 2020, I : Environmental Education Research. 26, 3, s. 324-340 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil

Co-teaching robotics and e-textiles with non-linear maker pedagogy

Härkki, T., Vartiainen, H., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., jun 2020, The Interdisciplinarity of the Learning Sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences: ICLS 2020, Conference Proceedings, Vol. 4. M, G. & I. S., H. (red.). Nashville, Tennessee, s. 2345-2346

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Critical research approach in craft and fibre art studies in the USA

Kokko, S., sep 2020, (!!Accepted/In press) I : International Journal of Education Through Art. 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Curriculum and Teacher Education Reforms in Finland That Support the Development of Competences for the Twenty-First Century

Lavonen, J., 2020, Audacious Education Purposes: How Governments Transform the Goals of Education Systems . Reimers, F. M. (red.). Cham: Springer, s. 65-80 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Development & validation of scientific video vignettes to promote perception of authentic science in student laboratories

Stamer, I., Pönicke, H., Tirre, F., Laherto, A., Höffler, T., Schwarzer, S. & Parchmann, I., 2 apr 2020, I : Research in Science & Technological Education. 38, 2, s. 168-184 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Education and Technology in Sciences: First International Congress, CISETC 2019, Arequipa, Peru, December 10–12, 2019, Revised Selected Papers

Villalba Condori, K. O. (red.), Aduriz-Bravo, A. (red.), Lavonen, J. (red.), Wong, L-H. (red.) & Wang, T-H. (red.), 2020, Cham: Springer. 175 s. (Communications in Computer and Information Science; nr. 1191)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Engagements in Situationally Appropriate Home Cooking

Torkkeli, K., Janhonen, K. & Mäkelä, J., 1 maj 2020, (!!Accepted/In press) I : Food, Culture, and Society.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Examining the White Karelian textile tradition of the late nineteenth century – focus on plant fibers

Suomela, J. A., Vajanto, K. & Räisänen, R., 2 jul 2020, I : Textile. 18, 3, s. 297-323 27 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Eye on Collaborative Creativity: Insights From Multiple-Person Mobile Gaze Tracking in the Context of Collaborative Design

Härkki, T., jun 2020, The Interdisciplinarity of the Learning Sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences: ICLS2020, Proceedings Vol. 5. M, G. & I. S., H. (red.). Nashville, Tennessee, s. 2667-2668

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Fibers-opettajien tapaaminen käsityötaivaassa

Kokko, S., apr 2020, I : Tekstiiliopettaja. 66, 2, s. 14-15 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång
Fil

Finnish graduated physics teachers’ views about their teacher education program: The disparity between the needs and delivery

Leinonen, R., Haaranen, M., Kesonen, M., Koponen, M., Hirvonen, P. E. & Asikainen, M. A., 2020, I : Journal of technology and science education. 10, 1, s. 101-116 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång

High school students' situational engagement associated with scientific practices in designed science learning situations

Inkinen, J., Klager, C., Juuti, K., Schneider, B., Salmela-Aro, K., Krajcik, J. & Lavonen, J., jul 2020, I : Science Education. 104, 4, s. 667-692 26 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Ideointimenetelmät luovan ongelmanratkaisun tukena

Lavonen, J. & Korhonen, T., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 89-108 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Impact of Teacher’s Actions on Emotional Atmosphere in Mathematics Lessons in Primary School

Laine, A., Ahtee, M. & Näveri, L., jan 2020, I : International Journal of Science and Mathematics Education. 18, 1, s. 163-181 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Innovaatiokasvatus ja keksimisen pedagogiikka 2000-luvun taitojen oppimisen tukena

Korhonen, T., Kangas, K., Hakkarainen, K., Lavonen, J. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 14-22 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Keksimisen pedagogiikka

Korhonen, T. (red.) & Kangas, K. (red.), 2020, Jyväskylä: PS-kustannus. 368 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Keksintömessut osana projektien arviointia

Korhonen, T., Mehto, V. & Sormunen, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 260-267 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Keksintöprojektien jäsentäminen ja suunnittelun lähtökohdat

Sormunen, K., Seitamaa-Hakkarainen, P., Kangas, K. & Korhonen, T., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 26-47 22 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Kestävä Käsityö auki purettuna ja yhteen koottuna

Kokko, S., sep 2020, I : Tekstiiliopettaja. 66, 3, s. 20 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Kōmako Quilters’ informal learning and the collective zone of proximal development: The ‘5x5 quilt’ project

Warner, L. C., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2020, I : Journal of Art & Communities. 10 , 1-2, s. 67-82 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Kotitalousneuvonta nuorten sosiaalisten suhteiden, arjen rytmien ja taitojen tukemisessa

Sekki, S. & Autio, M., 2020, Nuorten elinolot vuosikirjan 2020 - Nuorten perhe- ja läheissuhteet sekä seksuaalisuus. Sihvonen, E. & Valkendorff, T. (red.). Nuorisotutkimusverkosto, Valtion nuorisoneuvosto ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Koulut keksivinä yhteisöinä

Korhonen, T. & Kangas, K., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 354-363 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Learning Computational Thinking in Phenomenon-based Co-creation Projects – Perspectives from Finland

Silander, P., Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2020, (!!Accepted/In press) In S.C. Kong & H. Abelson (Eds.), Computational Thinking Education in K-12: Artificial Intelligence Literacy and Physical Computing.. MIT Press

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Learning Science: The Value of Crafting Engagement in Science Environments

Schneider, B., Krajcik, J., Lavonen, J. & Salmela-Aro, K., 2020, New Haven: Yale University Press. 182 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokVetenskapligPeer review

Luovuus ja luova ongelmanratkaisu

Lavonen, J., Korhonen, T. & Bosch, N., 2020, Keksimisen pedagogiikka. Korhonen, T. & Kangas, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 76-88 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Make biology relevant again! Pre-service teachers’ views on the relevance of biology education

Mutanen, J. & Uitto, A., 2020, Biology Education Research. Contemporary topics and directions: Contemporary topics and directions. A selection of papers presented at the XIIth conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB). Puig, B., Anaya, P. B., Gil Quílez, M. J. & Grace, M. (red.). Universidad de Zaragoza, s. 291 1 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review