Projekt per år
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Jari Salo, Dosentti, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
- Avdelningen för ekonomi - professor
- Marketing
- Doctoral Programme in Food Chain and Health - Handledare för doktorandprogram
Person: HU, undervisnings- och forskningspersonal, U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Jenniina Sihvonen
- Avdelningen för ekonomi - äldre universitetslektor
- Marketing
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, undervisnings- och forskningspersonal
Projekt
- 4 Slutfört
-
Analyzing the Influence of Social Media Influencer’s Attributes and Content Esthetics on Endorsed Brand Attitude and Brand-Link Click Behavior: The Mediating Role of Brand Content Engagement
Mir, I. A. & Salo, J., 2024, I: Journal of Promotion Management. 30, 1, s. 1-28 28 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Battle of Influence: Analysing the Impact of Brand-Directed and Influencer-Directed Social Media Marketing on Customer Engagement and Purchase Behaviour
Kumar, A., Rayne, D., Salo, J. & Yiu, C. S., 23 apr. 2024, I: Australasian marketing journal. 9 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Guest editorial: A blockchain-based approach to marketing in the sharing economy
Tan, T. M., Salo, J., Alejandro, T. G. B., Tan, G.W.-H., Ooi, K.-B. & Dwivedi, Y. K., apr. 2024, I: Journal of Business Research. 177, 6 s., 114639.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig
Öppen tillgångFil -
Optimizing Forest Mapping Technologies for Sustainable Business-to-Business Resource Management Strategies
Kordi, G. & Salo, J., aug. 2024.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Konferenspapper › Peer review
-
Datasta tietämystä sensoreiden, robottien ja netnografian avulla
Salo, J., 3 mars 2023, I: Kehittyvä Elintarvike. 2023, 3, s. 30-31 2 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Professionell
Aktiviteter
-
Journal of Business and Industrial Marketing (Tidskrift)
Salo, J. (Referentgranskare)
1 sep. 2024 → 9 sep. 2024Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Finnish Academy of Marketing 2024
Salo, J. (Ordförande i organisationskommitté)
1 jan. 2024 → 7 juni 2024Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
-
Vastaväittäjä Lotta Siutla
Salo, J. (Handledare)
16 aug. 2024Aktivitet: Examinationstyper › Opponent i doktorsavhandling
-
Avdelningen för ekonomi (Organisation)
Salo, J. (Styrelsemedlem)
1 aug. 2024 → 31 aug. 2027Aktivitet: Medlemskapstyper › Medlemskap eller annan role i inhemsk/internationell kommitté, råd, styrelse
-
Global Finance Journal (Tidskrift)
Salo, J. (Referentgranskare)
20 aug. 2024 → 30 sep. 2024Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
Priser
-
Hyvä opettaja palkinto 2017 - Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY)
Salo, J. (!!Recipient), 2017
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
-
Tidningsurklipp
-
-
-
Vain 17 prosenttia ostanut vaatteita mobiililla
22/05/2018
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Suomalaiset siirtyvät vauhdilla kännykkäpalveluihin
06/01/2017
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Peliteollisuudesta tullut vakavasti otettava toimiala (TV)
01/01/2017
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media