Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Rekar Abdulhamed
- Research Group for Educational Psychology
- Avdelningen för pedagogik - doktorand
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, Doktorand
-
Lauri Hietajärvi, PhD
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Minds Hub
- Research Group for Educational Psychology
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Liisa Karlsson, Adjunct Professor, Principal Investigator
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Teachers' Academy
- Research Group for Educational Psychology
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Learning to be digital consumers. How to improve young people’s financial skills in a technologically driven consumer society?
Wilska, T., Lonka, K., Kalmi, P., Ahonen, A. K., Ranta, M., Kruskopf, M., Lammassaari, H. M. W., Makkonen, J., Talvio, M., Abdulhamed, R., Vedenpää, I. E. A., Leiman, K., Halonen, N. & Nissinen, T. S.
19/06/2019 → 28/02/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
Growing Mind: Educational transformations for facilitating sustainable personal, social, and institutional renewal at the digital age.
Hakkarainen, K., Korhonen, T., Lonka, K., Lavonen, J., Seitamaa-Hakkarainen, P., Juuti, K., Salo, L., Reinius, H. M. I. & Sormunen, K.
15/01/2018 → 31/12/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
Growing Mind: Educational transformations for facilitating sustainable personal, social, and institutional renewal at the digital age, Work Package 1, 2018–2020 and 2021–2023
Alho, K., Lehtinen, E., Lavonen, J., Lonka, K., Juuti, K., Laine, M. J., Moisala, M., Carlson, S., Wikman, P., Ylinen, A. Y. H. & Vinni-Laakso, J.
01/01/2018 → 31/12/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
EWE: Helsinki Challenge Accelerator Programme, semifinalist
Lonka, K., Hakkarainen, K., Krokfors, L., Nenonen, S., Salmela-Aro, K., Sandström, N., Suominen, J. & Vaara, L.
20/11/2014 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Mind Hub -tutkimusryhmä
Salmela-Aro, K., Upadyaya, K. M., Ranta, M., Vinni-Laakso, J., Tang, X., Mannerström, R., Maksniemi, E., Lappi, A. E., Nykanen, M., Järvinen, J. & Puukko, K. T.
03/01/2000 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Anxiety and depression symptoms and their association with discrimination and a lack of social support among first- and second-generation immigrant adolescents
Abdulhamed, R., Lonka, K., Hietajärvi, L., Ikonen, R. & Klemetti, R., 2022, I: International Journal of Intercultural Relations. 87, s. 193-205 13 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Balancing work life: Job crafting, work engagement, and workaholism in the Finnish public sector
Nissinen, T. S., Maksniemi, E., Rothmann, S. & Lonka, K., 31 mars 2022, I: Frontiers in Psychology. 13, 817008, 12 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Critical compassion in Finnish early childhood educators’ responses to challenges of acting compassionately
Rajala, A., Rainio, A., Hilppö, J., Kurenlahti, E. A. & Lipponen, L., 2022, Finnish Early Childhood Education and Care - From Research to Policy and Practice. Harju-Luukkanen, H., Kangas, J. & Garvis, S. (red.). Springer International Publishing AGForskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
-
Digital Engagement and Academic Functioning: A Developmental-Contextual Approach
Hietajärvi, L., Maksniemi, E. & Salmela-Aro, K., 5 apr. 2022, I: European Psychologist. 27, 2, s. 102-115 14 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Fil -
Intraindividual associations between active social media use, exhaustion, and bedtime vary according to age: A longitudinal study across adolescence
Maksniemi, E., Hietajärvi, L., Ketonen, E. E., Lonka, K., Puukko, K. & Salmela-Aro, K., 7 apr. 2022, I: Journal of Adolescence. 94, 3, s. 401-414 14 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Moving towards the New Normal in Finnish teacher education
Kirsti Lonka (!!Speaker)
12 nov. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Experiences of discrimination and its associations to psychological adjustment
Rekar Abdulhamed (!!Speaker)
25 nov. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Emerging adults' financial well-being and resilience during the COVID-19 pandemic: An international study
Mette Ranta (!!Invited speaker), Lijun Li (!!Speaker), Joyce Serido (!!Speaker), Margherita Lanz (!!Speaker), Angela Sorgente (!!Speaker), Zan Lep (!!Speaker), Maja Zupancic (!!Speaker), Rimantas Vosylis (!!Speaker) & Gabriela Fonseca (!!Speaker)
5 nov. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
EARLI 2021 Conference 23.-27.8.2021
M Marilla Kortesalmi (!!Speaker), Minna Autio (!!Speaker) & Mette Ranta (!!Speaker)
24 aug. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
Finnish teachers’ self-efficacy on teaching the 21st century competencies: Focus on financial education
Panu Kalmi (!!Speaker), Mette Ranta (!!Speaker), Milla Kruskopf (!!Speaker), Kirsti Lonka (!!Speaker) & M Marilla Kortesalmi (!!Speaker)
okt. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Tidningsurklipp
-
Yksi taito voi ratkaista opiskelumenestyksen, ja sitä voi myös kehittää – Näillä vinkeillä kuka tahansa oppii tehokkaammin
07/03/2022
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Tärkeintä oppimisessa ei ole pänttäys vaan sisu ja hyvä asenne
21/01/2022
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Why UAE schools may consider Finland's shorter day model when the weekend changes
15/12/2021
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Education; the Finnish and New Zealand experience. The tide is turning! Or is it?
14/09/2021
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
”Yritän pelastaa maailman lapset tylsyydeltä”, sanoo kasvatuspsykologian professori Kirsti Lonka
04/07/2021
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media