Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Rekar Abdulhamed
- Research Group for Educational Psychology
- Avdelningen för pedagogik - doktorand
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation
Person: U1 Undervisnings- och forskningspersonal, Doktorand
-
Lauri Hietajärvi, PhD
- Avdelningen för pedagogik - universitetslektor
- Minds Hub
- Research Group for Educational Psychology
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, U2 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Liisa Karlsson, Adjunct Professor, Principal Investigator
- Avdelningen för pedagogik - äldre universitetslektor
- Teachers' Academy
- Research Group for Educational Psychology
- Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Fakultetens gemensamma (Pedagogiska fakulteten) - Titeln docent
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Growing Mind: Educational transformations for facilitating sustainable personal, social, and institutional renewal at the digital age.
Hakkarainen, K., Korhonen, T., Lonka, K., Lavonen, J., Seitamaa-Hakkarainen, P., Juuti, K., Salo, L., Reinius, H. & Sormunen, K.
15/01/2018 → 31/12/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
Growing Mind: Educational transformations for facilitating sustainable personal, social, and institutional renewal at the digital age, Work Package 1, 2018–2020 and 2021–2023
Alho, K., Lehtinen, E., Lavonen, J., Lonka, K., Juuti, K., Laine, M. J., Moisala, M., Carlson, S., Wikman, P., Ylinen, A. Y. H. & Vinni-Laakso, J.
01/01/2018 → 31/12/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
EWE: Helsinki Challenge Accelerator Programme, semifinalist
Lonka, K., Hakkarainen, K., Krokfors, L., Nenonen, S., Salmela-Aro, K., Sandström, N., Suominen, J. & Vaara, L.
20/11/2014 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Mind Hub -tutkimusryhmä
Salmela-Aro, K., Upadyaya, K. M., Ranta, M., Vinni-Laakso, J., Tang, Docent (Associate Professor), X., Mannerström, R., Maksniemi, E., Lappi, A. E., Nykanen, M., Järvinen, J. & Puukko, K. T.
03/01/2000 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Learning to be digital consumers. How to improve young people’s financial skills in a technologically driven consumer society?
Ahonen, A. K., Kalmi, P., Lonka, K., Makkonen, J., Wilska, T., Abdulhamed, R., Halonen, N., Kruskopf, M., Lammassaari, H. M. W., Leiman, K., Nissinen, T. S., Ranta, M., Talvio, M., Vedenpää, I. E. A., Abdulhamed, R., Berg, M., Dhir, A., Kruskopf, M., Lammassaari, H. M. W., Leiman, K., Makkonen, J., Ranta, M., Rautakorpi, M. K. & Vedenpää, I. E. A.
Suomen Akatemia Projektilaskutus
01/06/2019 → 28/02/2023
Projekt: Finlands Akademi: Rådet för strategisk forskning (RSF) finansierad
-
Asylum seekers' experiences of participatory barriers in the educative pre-integrational programmes
Hartonen, V. R., Pöllänen, S., Karlsson, L. & Väisänen, P., 12 jan. 2023, (!!E-pub ahead of print) I: European Educational Research Journal. 21 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Can you feel the excitement? Physiological correlates of students' self-reported emotions
Ketonen, E. E., Salonen, R., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., apr. 2023, I: British Journal of Educational Psychology. 93, S1, s. 113-129 17 s., 12534.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
How to Motivate Students
Lonka, K. & Georgiou, M. (red.), 26 apr. 2023Forskningsoutput: Icke-textbaserad output › Digitala eller visuella produkter › Vetenskaplig
Öppen tillgång -
Huumori kukkii vastavuoroisuudessa: Päiväkodin toimintakulttuuri huumorin mahdollistajana ja rajoittajana
Stenius, T. H. & Karlsson, L., 5 apr. 2023, I: Kulttuurintutkimus. 40, 1, s. 38-54 17 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
'It has also happened to me': Children's peer exclusion experiences in Finnish pre-primary school through children's narrations
Peltola, A., Karlsson, L. & Kangas, J., 10 apr. 2023, (!!E-pub ahead of print) I: Journal of Early Childhood Research. 21, 1, 13 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Mikä tuo työn imua opettajalle uuden edessä? Opettajien valmiudet tukea tulevaisuuden taitoja
Heidi Maija Wilhelmiina Lammassaari (!!Speaker) & Kirsti Lonka (!!Speaker)
13 jan. 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
How University students epistemic theories are related to their academic achievement and study engagement?
Kirsti Lonka (!!Speaker)
3 mars 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
How does research-based teaching and learning benefit students?
Kirsti Lonka (!!Speaker)
7 mars 2023Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
Fil -
Phenomenal learning – lessons learned from educational psychology
Kirsti Lonka (!!Speaker)
12 okt. 2022Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
-
How do Norwegian teachers benefit from Lions Quest training
Markus Talvio (!!Speaker)
6 okt. 2022 → 8 okt. 2022Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Oral presentation
Priser
-
Jacqui Briggs EPS Prize 2021
Kruskopf, Milla (!!Recipient), Ketonen, Elina E. (!!Recipient) & Mattlin, Mikael (!!Recipient), 13 apr. 2022
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
‘Finnish Education Perspectives’ podcast #19: ‘How to motivate students | Professor Kirsti Lonka’
27/04/2023
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
-
-
Miten digitalisaatio näkyy oppimisessa?
08/11/2022
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Yksi taito voi ratkaista opiskelumenestyksen, ja sitä voi myös kehittää – Näillä vinkeillä kuka tahansa oppii tehokkaammin
07/03/2022
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media