Projekt per år
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Maija Aksela
- Avdelningen för kemi - professor
- Lärarutbildningen, avdelningen för kemi
- Teachers' Academy
- Vetenskapsfostran
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
- Doctoral Programme in Chemistry and Molecular Sciences - Handledare för doktorandprogram
Person: HU, undervisnings- och forskningspersonal, U4 Undervisnings- och forskningspersonal
-
Promoting Relevant Education in Science for Sustainability
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekt: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
Enacting Climate Change Education through representing scientists’ practice
01/01/2023 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
-
Development of future teacher's identity in non-formal learning environments
Aksela, M. & Halonen, J.
01/08/2017 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Integrated science education: science, technology and art
Aksela, M., Haatainen, O. M., Pernaa, J. & Turkka, J. S.
01/01/2017 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Temperature and Pressure Dependence of the Reaction between Ethyl Radical and Molecular Oxygen: Experiments and Master Equation Simulations
Pekkanen, T. T., Timonen, R. S., Ramu, E. A., Lendvay, G. & Eskola, A. J., 25 jan. 2023, I: Journal of Physical Chemistry A. 127, 5, s. 1302-1313 12 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Lukioiden rehtorien näkemyksiä lukio-korkeakouluyhteistyöstä: Mahdollisuudet, haasteet, ratkaisut ja tuen tarve
Ikävalko, T., Vuorio, E. S. & Aksela, M., 11 maj 2022, Opetushallitus. 33 s. (Raportit ja selvitykset ; vol. 2022, nr. 2)Forskningsoutput: Bok/rapport › Beställd rapport
Öppen tillgångFil -
Luonnontieteet nyt ja tulevaisuudessa -ohjelma: Uusia verkkokursseja (MOOC) suomalaisesta osaamisesta ja tutkimuksesta kaikille
Aksela, M., 13 jan. 2022, I: Arkhimedes. 1/2022, s. 27-30 4 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig
-
The key characteristics of project-based learning: how teachers implement projects in K-12 science education
Markula, A. E. & Aksela, M., 6 jan. 2022, I: Disciplinary and interdisciplinary science education research. 4, 17 s., 4:2.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Towards Integrated Science Education through Collaborative Project-Based Learning: Teachers's Perceptions, Experiences and Practices
Haatainen, O. M., 29 apr. 2022, Department of Chemistry, Faculty of Science, University of Helsinki.Forskningsoutput: Avhandling › Doktorsavhandling › Samling av artiklar
Öppen tillgång
Aktiviteter
-
Bhutan: STEM road map
Maija Aksela (!!Consultant)
2 apr. 2023 → 2 maj 2023Aktivitet: Konsulttyper › !!Consultancy
-
LUMAT-B: International journal of math, science and technology education (Tidskrift)
Maija Aksela (Chefredaktör), Johannes Pernaa (Chefredaktör) & Maikki Roiha (Redaktionsassistent)
2022Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Redaktör för vetenskaplig tidskrift
-
-
URSA: nimitysvaliokunnan jäsen
Maija Aksela (Deltagare)
2022 → …Aktivitet: Andra aktivitetstyper › Annan
-
MFK-K202 Kemia elinympäristössä (5 op)
Johannes Pernaa (Lärare) & Outi Maria Haatainen (Lärare)
jan. 2022 → maj 2022Aktivitet: Andra aktivitetstyper › Typer av övriga aktiviteter - Extern undervisning och koordinering av ämne
Priser
-
Fouding member of Teachers' Academy, University of Helsinki (Opettaja Akatemian perustajajäsen)
Aksela, Maija (!!Recipient), 2013
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Global Best Awards 2008 -kunniamaininta: LUMA-keskustoiminta
Aksela, Maija (!!Recipient), 3 sep. 2008
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
-
J.V.Snellmannin tiedonjulkistamispalkinto
Aksela, Maija (!!Recipient), 26 mars 2010
Pris: Pris och hedersbetygelser
-
Kestävän kehityksen tunnustuspalkinto
Aksela, Maija (!!Recipient), 2003
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
Teachers disseminate the latest climate research around the world
29/08/2019
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
The winners of the international awards of StarT 2018: Jordan, Turkey, Portugal and Finland
05/06/2018
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Finland and China team up in science education
13/10/2017
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
International science education: partners in China
09/10/2017
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
International LUMA StarT Award 2017 nominees: vote for your favourite!
10/05/2017
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media