Projekt per år
Organisationsprofil
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
- 515 Psykologi
Internationellt och inhemskt samarbete
Personer
-
Liisa Ilomäki
- Avdelningen för pedagogik - universitetsforskare
- Technology in Education Research Group
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U3 Undervisnings- och forskningspersonal, HU
-
Minna Lakkala
- Avdelningen för pedagogik - forskardoktor
- Technology in Education Research Group
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Handledare för doktorandprogram
Person: U2 Undervisnings- och forskningspersonal, HU
-
iHub4Schools: Accelerating Digital Innovation in Schools through Regional Innovation Hubs and a Whole-School
01/01/2021 → 30/06/2023
Projekt: Forskningsprojekt
-
DETECT: Developing teachers' critical digital literacies
Lakkala, M., Ilomäki, L. & Kallunki, V.
01/08/2019 → 30/06/2022
Projekt: Forskningsprojekt
-
Dlearn.Helsinki - Facilitating Learning of Global Competencies (Helsinki Challenge, Business Finland)
Toom, A., Salmela-Aro, K., Lakkala, M., Tervaniemi, M., Kallunki, V., Männistö, T., Harjula, V., Dexter, P. & Fagerholm, F.
16/01/2017 → …
Projekt: Forskningsprojekt
-
Teacher in a virtual classroom [Opettajana virtuaaliluokassa]
01/09/2017 → 31/12/2019
Projekt: Forskningsprojekt
-
HEI ICI PARFORM: Partnership for Forestry Higher Education Cooperation in Mekong Region
Kanninen, M., Chakma, D., Yirdaw, E., Hogarth, N., Monge Monge, A. A., Lakkala, M., Ilomäki, L., Starr, M., Siddall, R. & Rekola, M.
01/03/2017 → 30/03/2020
Projekt: Annan projekt
-
Designing classroom practices for teaching online inquiry: Experiences from the field
Kiili, C., Lakkala, M., Ilomäki, L., Toom, A., Coiro, J., Hämäläinen, E. & Sormunen, E., 14 jan. 2022, I: Journal of Adolescent and Adult Literacy. 65, 4, s. 297-308 12 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgångFil -
Lower secondary students’ poetry writing with the AI-based poetry machine
Kangasharju, A. I., Ilomäki, L., Lakkala, M. & Toom, A., 2022, (!!E-pub ahead of print) I: Computers and education: Artificial intelligence.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Öppen tillgång -
Teachers' Perceptions on Relevant Upper-Secondary Vocational Graduate Competencies and their Development
Löfgren, S., Ilomäki, L. & Toom, A., 2022, (!!Accepted/In press) I: Nordic Journal of Vocational Education and Training.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
-
“SOLET”, a self-organised learning environment for teachers about critical digital literacies: proposal and validation
Raffaghelli, J., Español-Fernández, D., Romeu-Fontanillas, T., Lakkala, M., Roffi, A. & Gouseti, A., 2022, INTED2022 Proceedings : 16th International Technology, Education and Development Conference Online Conference. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (red.). International Academy of Technology, Education and Development, s. 3993-4003 11 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Konferensbidrag › Vetenskaplig › Peer review
-
Critical Digital Literacies framework for educators - DETECT project Report 1. Developing Teachers’ Critical Digital Literacies (DETECT) project, Erasmus+, KA2, European Union.
Gouseti, A., Bruni, I., Ilomäki, L., Lakkala, M., Mundy, D., Raffaghelli, J., Ranieri, M., Roffi, A., Romero, M. & Romeu, T., 2021, Zenodo. 34 s.Forskningsoutput: Bok/rapport › Beställd rapport › Professionell
Öppen tillgångFil
Aktiviteter
-
Frontiers in education (Tidskrift)
Liisa Ilomäki (Referentgranskare)
1 feb. 2022 → 1 mars 2022Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
-
Looking beyond functional ICT skills: a new critical digital literacies framework for teachers
Anastasia Gouseti (!!Speaker), Liisa Ilomäki (!!Speaker), Minna Lakkala (!!Speaker) & Juliana Raffaghelli (!!Speaker)
14 sep. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Digital technology in education – a challenge, a possibility or a must?
Liisa Ilomäki (!!Speaker)
29 maj 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
Mitä koulun etäopetuksesta on opittu?
Liisa Ilomäki (!!Speaker)
9 okt. 2021Aktivitet: Typer för tal eller presentation › !!Invited talk
-
19th Biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (Evenemang)
Minna Lakkala (Referentgranskare)
23 aug. 2021 → 27 aug. 2021Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbete › Referentgranskning av manuskript
Priser
-
Dlearn.Helsinki - Helsinki Challenge Science Competition Finalist
Toom, Auli (!!Recipient), Salmela-Aro, Katariina (!!Recipient), Lakkala, Minna (!!Recipient), Tervaniemi, Mari (!!Recipient), Kallunki, Veera (!!Recipient), Männistö, Tomi (!!Recipient), Silander, P. (!!Recipient), Harjula, V. (!!Recipient) & Lindholm, N. (!!Recipient), 19 juni 2017
Pris: Pris och hedersbetygelser
Tidningsurklipp
-
Innovatiivinen, kehittyvä koulu digiteknologian keinoin
02/07/2914
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
"Tukea heikkoihin kohtiin", Opettaja-lehti 3/2018
Auli-Mari Hannele Toom, Minna Lakkala, Veera Aila Johanna Kallunki, Mari Anni Irmeli Tervaniemi & Veli-Matti Harjula
09/02/2018
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media
-
Kenellä on oikeus vaikuttaa digiteknologian käyttöön koulussa?
08/11/2016
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
-
-
YLE Uutiset: Koulukirja voittaa vielä tabletin
29/11/2012
1 objekt av Mediabevakning
Press/media: !!Press / Media