Foto på Anna Slotte
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5 A)

    00014

    Finland

20042023
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Utbildning information

Associate Professor, Abo Akademi University

Utbildning information

Docent vid Åbo Akademi

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik
  • flerspråkighet
  • klassrum
  • interaktion
  • literacy
  • modersmålets didaktik
  • digital literacy

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2004 2019

Bilingualism and multilingualism in primary education (Finland)

From, T. & Slotte, A., 2019, Bloomsbury education and childhood studies : Articles. Kauko, J., Tatto, M. T. & Menter, I. (red.). London: Bloomsbury Publishing

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Bilingualism and multilingualism in secondary education (Finland)

From, T. & Slotte, A., 2019, Bloomsbury Education and Childhood Studies: Articles. Kauko, J., Tatto, M. T. & Menter, I. (red.). London: Bloomsbury Publishing

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Ilmiöoppiminen yhteistyönä Suomenlinnassa

Wolff, L-A., Kaihovirta, H., Schaffar-Kronqvist, B., Savijärvi, M., Wallinheimo, K., Mikander, P. & Slotte, A., jun 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (red.). Rauma: Rauman normaalikoulu, Turun yliopisto, s. 148-159 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Textmöten i det uppkopplade klassrummet: Digitala resurser och nya litteracitetspraktiker i gymnasieskolans undervisning

Slotte, A. M. J., Olin-Scheller, C. & Tanner, M., 30 aug 2019, Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Höglund, H., Jusslin, S., Ståhl, M. & Westerlund, A. (red.). Åbo: Åbo Akademis förlag, s. 121–137 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

‘Being stuck’: Analyzing text-planning activities in digitally rich upper secondary school classrooms

Juvonen, R., Tanner, M., Olin-Scheller, C., Tainio, L. & Slotte, A., jun 2019, I : Learning, Culture and Social Interaction. 21, s. 196-213 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Projekter 2006 2023

Priser

2006 Statsrådet Mauritz Hallbergs pris

Anna Slotte (!!Recipient), maj 2006

Pris: Pris och hedersbetygelser

Aktiviteter 2009 2019

University of Toronto

Anna Slotte (Besökande forskare)
26 mar 201830 mar 2018

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Mc Gill University, Montreal, Department of Integrated Studies in Education

Anna Slotte (Besökande forskare)
19 mar 201823 mar 2018

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Jennifer Maria Luoto

Anna Slotte (Värd)
29 jan 201816 feb 2018

Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökareAkademiskt besök på HU