Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Utbildning / akademisk kvalifikation

Kasvatustieteet

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2017 2019

Creating and maintaining play connection in a toddler peer group

Pursi, A. & Lipponen, L., 2019, Peer Play Relationships: International early childhood research perspectives Springer Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development. G. Quinones, A. Ridgway, & L. Liang (Eds). Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Play in adult-child interaction: Institutional multi-party interaction and pedagogical practice in a toddler classroom

Pursi, A., jun 2019, I : Learning, Culture and Social Interaction. 21, s. 136-150 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Studying Compassion in the Work of ECEC Educators in Finland: A Sociocultural Approach to Practical Wisdom in Early Childhood Education Settings

Hilppö, J. A., Rajala, A. J., Lipponen, L. T., Pursi, A. & Abdulhamed, R. K., 2019, Teachers and Families Perspectives in Early Childhood Education and Care: Early Childhood Education and Care in the 21st Century Vol. II. Phillipson, S. & Garvis, S. (red.). Abingdon: Routledge, Vol. 2. s. 64-75 12 s. (Evolving Families).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Constituting play connection with very young children: Adults' active participation in play

Pursi, A. & Lipponen, L., 1 jun 2018, I : Learning, Culture and Social Interaction. 17, s. 21-37 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Creating and Maintaining Play Connection in a Toddler Peer Group. In, G. Quinones, A. Ridgeway & L. Liang (eds.) : Peer play and Relationships in early childhood: International research narratives Springer Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development 

Pursi, A. & Lipponen, L. T., 15 nov 2018, (!!Accepted/In press) Peer play and Relationships in early childhood: International research narratives. G. Quinones, A. Ridgeway & L. Liang (ess.) : Peer play and Relationships in early childhood: International research narratives.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Projekter 2016 2020

Aktiviteter 2016 2018

  • 4 Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
  • 2 Akademisk besök på annan institution
  • 1 !!Oral presentation

Linköping University

Annukka Pursi (Besökande forskare)
1 maj 20181 jun 2018

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

EECERA 28th conference 2018

Annukka Pursi (Talare: Presentation)
28 aug 201831 aug 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Linköping University

Annukka Pursi (Besökande forskare)
4 sep 20184 okt 2018

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Kasvatustieteen päivät 2018

Annukka Pursi (Talare: Presentation)
15 nov 201816 nov 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

EECERA 2017

Annukka Pursi (Poster presentation)
29 aug 20171 sep 2017

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium