Foto av Eeva Pyörälä

Eeva Pyörälä

Senior Lecturer in University Pedagogy, PhD, M.Soc.Sc., Lic.Soc.Sc, MME, FAMEE, Adjunct Professor in Sociology and University Pedagogy, Fellow of AMEE (FAMEE), Principal Investigator

  • PL 21 (Haartmaninkatu 3)

    00014

    Finland

1983 …2025

Research output per year

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

2020

Designing and implementing online assessment in the clinical workplace

Pyörälä, E., Scott, K., Lumsden, C., Taylor, S., Hallam, J. & Cooke, R., 3 mar 2020.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Technology enhanced assessment (TEA) Consensus principles 2020

Fuller, R., Joynes, V., Treasure-Jones, T., Lumsden, C., Pyörälä, E., Lawson, M. & Devi Nadarajah, V., 3 mar 2020.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

2019

Activity Theory and Medical Education: Foundations, findings and future perspectives

Engeström, Y., Bleakley, A., Dornan, T., Meijer, L. & Pyörälä, E., 26 aug 2019.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Öppen tillgång

Lääkärin ja potilaan vuorovaikutus

Päivi, H. (red.), Jaana, K-K. (red.) & Pyörälä, E. (red.), 12 dec 2019, (!!In preparation) Helsinki: Kuostannusosakeyhtiö Duodecim. 250 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåva

New insights into analysing virtual patient data

Ylä-Soininmäki, T. P., Lumikari, T. & Pyörälä, E., 8 dec 2019.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

The art of note taking with mobile devices in medical education

Pyörälä, E., Mäenpää, S., Heinonen, L., Folger, D., Masalin, T. & Hervonen, H., 2 apr 2019, I : BMC Medical Education. 19, 10 s., 96.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Toimiiko sähköinen tentti lääkiksessä?

Siirilä, S., Merenmies, J., Pyörälä, E., Masalin, T., Baumann, M., Mervaala, E., Härkönen, T. & Rostila, A., 2019, I : Suomen lääkärilehti. 74, 43, s. 2457-2458 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång

How to create a competence-based medical medication (CBME) event to foster active learning in continuous medical education, CME

Patja, K., Niemi-Murola, L., Turunen, J. P., Hannula, A-K., Sjöberg, L. & Pyörälä, E., 27 aug 2018.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Lääkärikouluttajan erityispätevyys on suuressa suosiossa

Niemi-Murola, L., Leinonen, V-M., Lampela, H., Svedström-Oristo, A-L., Skants, N. & Pyörälä, E., 2018, I : Suomen lääkärilehti. 73, 5, s. 288-289 2 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång
Fil

Note Taking with Mobile Devices

Pyörälä, E., Mäenpää, S., Heinonen, L., Folger, P. D. A., Masalin, T. S. A. & Hervonen, H., 23 mar 2018.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Student-developed virtual patient application to foster students’ learning and assessment of clinical reasoning

Ylä-Soininmäki, T. P., Lumikari, T. J. H. & Pyörälä, E., 28 aug 2018.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Student developed virtual patient simulation supporting the students’ clinical reasoning

Ylä-Soininmäki, T. P., Lumikari, T. J. H. & Pyörälä, E., 28 aug 2018.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Uutta tietoa yliopisto­pedagogiikasta

Pyörälä, E., 11 maj 2018, I : Suomen lääkärilehti. 73, 19, s. 1255 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragBok/film/artikelrecensionProfessionell

Hoitovirheet järkyttävät - miten niistä voi oppia?

Toivonen, A., Nevalainen, M. & Pyörälä, E., 2017, I : Työterveyslääkäri. 35, 2, s. 26-29 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

How mobile is Mobile Learning?

Masalin, T. S. A., Hervonen, H. & Pyörälä, E., 28 aug 2017.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Innovative implementation of a curriculum reform

Merenmies, J., Niemi-Murola, L. & Pyörälä, E., 28 aug 2017.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Learning from error - How to deal with them

Nevalainen, M., Toivonen, A. K. & Pyörälä, E., 28 aug 2017.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Medical students’ reflections on emotions concerning breaking bad news

Toivonen, A. K., Lindblom-Ylänne, S., Louhiala, P. J. & Pyörälä, E., 2017, I : Patient Education and Counseling. 100 , 10, s. 1903-1909 7 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Peer tutors and content-expert tutors in PBL tutorials - perceptions of tutors

Tamminen, T., Peltonen, M-L., Mervaala, E., Viranta-Kovanen, S. K., Telkkä, J. & Pyörälä, E., 2017, s. #10FF08 (2333). 1 s.

Forskningsoutput: KonferensbidragPoster

Öppen tillgång

Special competence in medical education – nobility obligates

Lampela, H., Pyörälä, E., Kaila, M., Halila, H. & Niemi-Murola, L., 29 aug 2017.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

2016

1st year students’ motives for studying medicine and dentistry

Folger, P. D. A., Lumikari, T., Heinonen, L., Karaharju-Suvanto, T. & Pyörälä, E., 29 aug 2016.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Can the results of the OSCE predict the results of clinical assessment in dental education?

Näpänkangas, R., Karaharju-Suvanto, T., Pyörälä, E., Harila, V., Ollila, P., Lähdesmäki, R. & Lahti, S., 13 jan 2016, I : European Journal of Dental Education. 20, 1, s. 3-8 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Expanded Skills lab, answer to students' call

Havu, NI., Pyörälä, E. & Lampela, H., 29 aug 2016.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper

Faculty of Medicine as a mobile learning community

Pyörälä, E., Masalin, T. & Hervonen, H., 20 dec 2016, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (red.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 77-103 29 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

How exciting! Emotional challenges in communication skills studies

Toivonen, A. K. & Pyörälä, E., 29 aug 2016.

Forskningsoutput: KonferensbidragKonferenspapper