Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Keywords

  • 515 Psykologi
  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2005 2019

Children with and without disabilities in Finnish early childhood education

Suhonen, E. A., Takala, M., Alijoki, A. A. K. & Viljamaa, E., 2019, ). User’s Need Report on Play for Children with Disabilities. De Gruyter Sciendo, s. 74-81

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Children’s play behaviour, cognitive skills and vocabulary in integrated early childhood special education groups

Kesäläinen, J., Suhonen, E., Alijoki, A. & Sajaniemi, N., 2019, I : International Journal of Inclusive Education. https://doi.org/10.1080/13603116.2019.1651410.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Children’s self-regulation and coping strategies in a frustrated context in early education

Veijalainen, J., Reunamo, J., Sajaniemi, N. & Suhonen, E., 2019, (!!Accepted/In press) I : South African Journal of Childhood Education. 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Parents of a child with disabilities and their views about their child’s play

Westling Allodi, M., Zappaterra, T., Takala, M., Viljamaa, E., Suhonen, E. A. & Alijoki, A. A. K., 2019, User’s Need Report on Play for Children with Disabilities. Westling Allodi, M. & Zappaterra, T. (red.). De Gruyter Sciendo, Vol. 2019. s. 34-60

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Perceptions of Members in Parents’ Associations for Children with Disabilities of their Children’s Opportunities to Play.

Westling Allodi, M., Gladh, M., Suhonen, E. A., Takala, M. & Zappaterra, T., 2019, User’s Need Report on Play for Children with Disabilities. . Westling Allodi, M. & Zappaterra, T. (red.). De Gruyter Sciendo, Vol. 2019. s. 22-23

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Projekter 2011 2019

Aktiviteter 2005 2016

  • 16 Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
  • 8 Referentgranskning av manuskript
  • 3 Handledare eller bihandledare av doktorsavhandling
  • 2 Akademisk besök på annan institution

Children´s biological givens, stress responses, language and cognitive abilities, and family background after entering kindegarten in toddlerhood

Mari Nislin (!!Speaker), Eira Anneli Suhonen (!!Speaker)
13 jul 2016

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Lasten vertaissuhteet ja niiden tukeminen päiväkotien integroiduissa erityisryhmissä

Eira Suhonen (Handledare)
2015 → …

Aktivitet: ExaminationstyperHandledare eller bihandledare av doktorsavhandling

25th Eecera Annual Conference Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood

Eira Suhonen (Talare: Presentation)
7 sep 201510 sep 2015

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

International journal of early childhood education and care (Tidskrift)

Eira Suhonen (Referentgranskare)
31 jan 2015

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript