Foto på Elina Fonsen
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

20092021
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Utbildning / akademisk kvalifikation

education, especially leadership of early childhood education, Adjunct Professor, Itä-Suomen yliopisto, filosofinen tiedekunta

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik
  • 517 Statsvetenskap

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2009 2019

Diversity of the assessments of a joint leadership model in early childhood education in Finland

Fonsén, E. & Mäntyjärvi, M., jul 2019, Leadership in Early Education in Times of Change: Research from five Continents. Strehmel, P., Heikka, J., Hujala, E., Rodd, J. & Waniganyake, M. (red.). Berlin: Verlag Barbara Budrich, s. 154-170 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Early Childhood Education Teachers’ Professional Development towards Pedagogical Leadership

Fonsén, E. & Ukkonen-Mikkola, T., 3 apr 2019, I : Educational Research. 61, 2, s. 181-196 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

International review of ECE leadership research: Finland, Germany, Japan, Singapore, South Africa and the United States under review

Fonsén, E., Varpanen, J., Strehmel, P., Masayo, K., Inoue, C., Marchant, S., Modise, M., Szecsi, T. & Halpern, C., jul 2019, Leadership in Early Education in Times of Change: Research from five Continents. Strehmel, P., Heikka, J., Hujala, E., Rodd, J. & Waniganayake, M. (red.). Berlin: Verlag Barbara Budrich, s. 253-276 24 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Management, Leadership, and Governance in Early Childhood Education (Finland)

Fonsén, E., 2019, Bloomsbury Education and Childhood Studies: Articles. Waniganyake, M. & Kauko, J. (red.). London: Bloomsbury Publishing

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sustainable Pedagogical Leadership in Finnish Early Childhood Education (ECE): - An evaluation by ECE professionals

Fonsén, E. & Soukainen, U., 18 okt 2019, I : Early Childhood Education Journal. 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Projekter 2017 2021

Aktiviteter 2014 2019

FERA: Suomen Kasvatustieteellinen seura (Extern organisation)

Elina Fonsen (Medlem)
20192020

Aktivitet: MedlemskapstyperMedlemskap eller annan role i inhemsk/internationell kommitté, råd, styrelse

SAGE Open (Tidskrift)

Elina Fonsen (Referentgranskare)
2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Nordic journal of studies in educational policy (Tidskrift)

Elina Fonsen (Referentgranskare)
2019 → …

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Johda pedagogiikkaa!

Elina Fonsen (!!Invited speaker)
5 sep 2019

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Press / media

Laadukas varhaiskasvatus syntyy toimintakulttuurin muutoksesta

Elina Fonsen

15/03/2018

1 objekt av Mediabevakning

Press/media: !!Press / Media

Pedagoginen johtajuus on kaikkien vastuulla.

Elina Fonsen

29/11/2017

1 objekt av Mediabevakning

Press/media: !!Press / Media