Foto på Elina Fonsen
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

20092021
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2009 2019

2019

Diversity of the assessments of a joint leadership model in early childhood education in Finland

Fonsén, E. & Mäntyjärvi, M., jul 2019, Leadership in Early Education in Times of Change: Research from five Continents. Strehmel, P., Heikka, J., Hujala, E., Rodd, J. & Waniganyake, M. (red.). Berlin: Verlag Barbara Budrich, s. 154-170 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Early Childhood Education Teachers’ Professional Development towards Pedagogical Leadership

Fonsén, E. & Ukkonen-Mikkola, T., 3 apr 2019, I : Educational Research. 61, 2, s. 181-196 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

International review of ECE leadership research: Finland, Germany, Japan, Singapore, South Africa and the United States under review

Fonsén, E., Varpanen, J., Strehmel, P., Masayo, K., Inoue, C., Marchant, S., Modise, M., Szecsi, T. & Halpern, C., jul 2019, Leadership in Early Education in Times of Change: Research from five Continents. Strehmel, P., Heikka, J., Hujala, E., Rodd, J. & Waniganayake, M. (red.). Berlin: Verlag Barbara Budrich, s. 253-276 24 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Management, Leadership, and Governance in Early Childhood Education (Finland)

Fonsén, E., 2019, Bloomsbury Education and Childhood Studies: Articles. Waniganyake, M. & Kauko, J. (red.). London: Bloomsbury Publishing

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sustainable Pedagogical Leadership in Finnish Early Childhood Education (ECE): - An evaluation by ECE professionals

Fonsén, E. & Soukainen, U., 18 okt 2019, I : Early Childhood Education Journal. 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2018

Lapsen osallisuus ja varhaiskasvatuksen pedagoginen suunnittelu

Heikka, J., Kettukangas, T., Fonsén, E. & Vlasov, J., 2 feb 2018, Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. Kangas, J., Vlasov, J., Fonsén, E. & Heikka, J. (red.). Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry., s. 35-45 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Leikin ammattilaiset: Leikki ilmiönä ja varhaiskasvatuksen keskeisenä toimintamuotona

Kangas, J. (red.), Fonsén, E. (red.) & Maisteriopiskelijat kurssilta Leikki ilmiönä ja varhaiskasvatuksen keskeisenä toimintamuotona, syksy 2017, 2018, Helsinki: Helsingin yliopisto. 192 s. (Opettajankoulutuslaitoksen muut julkaisut)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskaplig

Öppen tillgång

Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen

Kangas, J. (red.), Vlasov, J. (red.), Fonsén, E. (red.) & Heikka, J. (red.), 2 feb 2018, Tampere: Suomen varhaiskasvatus. 204 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Osallisuutta edistävä toimintakulttuurin arviointi ja kehittäminen - Case Yliskylä

Fonsén, E., Heikka, J., Hjelt, H., Eskelinen, M. & Riekkola, A., 2 feb 2018, Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. Kangas, J., Vlasov, J., Fonsén, E. & Heikka, J. (red.). Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry., s. 168-181 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Researching Finnish early childhood teachers’ pedagogical work using Layder’s research map

Ukkonen-Mikkola, T. & Fonsén, E., dec 2018, I : Australasian journal of early childhood . 43, 4, s. 48-56 9 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Varhaiskasvatuksen yhteinen johtajuus vastakohtaisten diskurssien valossa

Fonsén, E. & Keski-Rauska, M-L., 2018, I : Työelämän tutkimus. 16, 3, s. 185-200 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Will the Leadership Last? Sustainable Leadership in Early Childhood Education

Soukainen, U. & Fonsén, E., 2018, Early Childhood Realtionships: The Foundation for a Sustainable Future: Proceedings, International Scientific and Professional Conference OMEP 2017. Rogulj, E., Jevtić, A. & Jurčević - Lozančić, A. (red.). OMEP Hrvatska, s. 312-329 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2017

Havainnointi ja arviointi varhaiskasvatuksessa

Heikka, J., Hujala, E., Turja, L. & Fonsen, E., 2017, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (red.). 4. uudistettu painos red. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 56-68 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Leading Pedagogical Quality in the Context of Finnish Child Care

Fonsen, E. & Vlasov, J., 2017, The Nordic Social Pedagogical Approach to Early Years. Ringsmose, C. & Kragh-Müller, G. (red.). Cham: Springer-Verlag, s. 253-265 13 s. 15. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; vol. 15).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Varhaiskasvatuksen laadunarviointi ja pedagoginen kehittäminen

Hujala, E. & Fonsen, E., 2017, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (red.). 4. uudistettu painos red. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 312-326 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2016

Case Lempäälä – Lapsiryhmävasun ja osallisuuden kehittämisprosessi

Fonsén, E., 2016,  Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. Parrila, S. & Fonsén, E. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 187-198 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Case Ylöjärvi – Esiopetuksen arviointi moninäkökulmaisesti

Fonsén, E., 2016, Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. Parrila, S. & Fonsén, E. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 115–126 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Johtaja oman työnsä johtajana

Fonsén, E. & Parrila, S., 2016, Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. Parrila, S. & Fonsén, E. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 129-148 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Research on a joint leadership model for early childhood education in Finland

Keski-Rauska, M-L., Fonsen, E., Aronen, K. & Riekkola, A., 2016, I : Journal of Early Childhood Education Research. 5, 2, s. 310–328 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus: käsikirja käytännön työhön

Parrila, S. (red.) & Fonsén, E. (red.), 2016, 1. p. 2016, 2. painos 2017 red. Jyväskylä: PS-kustannus. 211 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

2015

Early childhood landscape in Finland and reflective comments on Australia and Norway

Eskelinen, M., Halttunen, L., Heikka, J. & Fonsén, E., 2015, Thinking and Learning about Leadership: Early childhood research from Australia, Finland and Norway. Waniganyake, M., Rodd, J. & Gibbs, L. (red.). Sydney: Community Childcare Cooperative NSW, s. 82–86 6 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

From distributed leadership towards joint leadership – a case study: the early stages of developing a new ECE leadership model for the city of Hämeenlinna.

Fonsen, E., Akselin, M-L. & Aronen, K., 2015, Thinking and Learning about Leadership: Early childhood research from Australia, Finland and Norway. Waniganyake, M., Rodd, J. & Gibbs, L. (red.). Marrickville, NSW: Community Child Care Co-operative, s. 116-130 15 s. (International Leadership Research Forum (ILRF) research monograph).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2014

Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa

Heikka, J. (red.), Fonsen, E. (red.), Elo, J. (red.) & Leinonen, J. (red.), 2014, 1. p. 2014, lisäpainos 2016 red. Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry. 169 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Osallisuutta edistävän suunnittelun tasot

Fonsen, E., Heikka, J. & Elo, J., 2014, Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa. Heikka, J., Fonsén, E., Elo, J. & Leinonen, J. (red.). 1. p. 2014, lisäpainos 2016 red. Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry., s. 80-95 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa

Fonsen, E., 2014, Tampere: Tampereen yliopistopaino. 213 s.

Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandling

Öppen tillgång
2013

Dimensions of pedagogical leadership in early childhood education and care

Fonsen, E., 2013, Researching Leadership in Early Childhood Education. Hujala, E., Waniganayake, M. & Rodd, J. (red.). Tampere: Tampereen yliopistopaino, s. 181-192 12 s. 11

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
2012

Evaluating the quality of the child care in Finland

Hujala, E., Fonsen, E. & Elo, J., 2012, I : Early Child Development and Care. 182, 3-4, s. 299–314 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Tutkimuksellinen kehittämistoiminta johtamisen työkaluna

Hujala, E., Heikka, J. & Fonsén, E., 2012, Julkisen ja yksityisen rajalla. Julkisen palvelun muutos.. Anttonen, A., Haveri, A., Lehto, J. & Palukka, H. (red.). Tampere: Tampereen yliopistopaino, s. 335–357 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2011

Lapsikohtainen havainnointi ja arviointi varhaispedagogiikassa

Heikka, J., Hujala, E., Turja, L. & Fonsén, E., 2011, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 54-66 13 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2010

Styrkor och utvecklingsområden i kvaliteten inom barnpedagogiken

Hujala, E. & Fonsén, E., 2010, I : Lastentarha. 73, 2, s. 48-51 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Suuntana laadukas varhaiskasvatus: professori Eeva Hujalan matkassa

Turja, L. (red.), Fonsén, E. (red.) & Suomen varhaiskasvatus (yhdistys), 2010, Tampere: Suomen varhaiskasvatus. 219 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Varhaiskasvatuksen laadun vahvuudet ja kehittämisenkohteet

Hujala, E. & Fonsén, E., 2010, I : Lastentarha. 73, 2, s. 8-11 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

2009

Varhaiskasvatuksen johtajuus kuntien opetustoimessa ja sosiaalitoimessa

Hujala, E., Heikka, J. & Fonsén, E., 2009, [Tampere]: Tampereen yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 82 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokVetenskaplig