Inget foto av Hannele Pitkänen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20062019

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Arviointi, tieto ja hallinta: Peruskoulun paikallisen arvioinnin genealogia

Pitkänen, H., 2019, Helsinki: Helsingin yliopisto. 286 s.

Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandlingMonografi

Öppen tillgång

Quality Assurance and Evaluation in Finnish compulsory schooling: a national model or just unintended effects of radical decentralization?

Simola, H., Rinne, R., Varjo, J., Kauko, J. & Pitkänen, H., 8 dec 2014, The Finnish Education Mystery: Historical and sociological essays on schooling in Finland. Simola, H. (red.). London: Routledge, s. 48-66 19 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Central-local relations of governance

Ozga, J., Simola, H., Varjo, J., Segerholm, C. & Pitkänen, H., 2011, Fabricating Quality in Europe: data and education governance. Ozga, J., Dahler-Larsen, P., Segerholm, C. & Simola, H. (red.). London: Routledge, s. 107-126 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Perusopetuksen arvioinnin totuudet - mukautumista vai omaperäisyyttä?

Varjo, J., Simola, H., Rinne, R., Pitkänen, H. & Kauko, J., 2011, Koulutuspolitiikan käytännöt kansallisessa ja ylikansallisessa kehyksessä. Rinne, R., Tähtinen, J., Jauhiainen, A. & Broberg, M. (red.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 275-302 28 s. (Kasvatusalan tutkimuksia; nr. 54).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

A dream well planned: discursive space and social positions in Finnish comprehensive education quality assurance

Hannus, S., Kauko, J., Kynkäänniemi, H., Pitkänen, H., Simola, M., Varjo, J. & Väätäinen, E., 2010, Restructuring the truth of schooling: Essays on discursive practices in the sociology and politics of education : a Festschrift for Hannu Simola. Kauko, J., Rinne, R. & Kynkäänniemi, H. (red.). Helsinki: Finnish Educational Research Association, s. 246-273 28 s. (Kasvatusalan tutkimuksia / Research in educational sciences; nr. 48).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Projekter

SURE: Social studies in Urban Education (SURE)

Kosunen, S., Bernelius, V., Haltia, N., Hautala, T. H., Inkinen, A. A., Jokila, S., Juvonen, S., Laaksonen, L. M., Lappalainen, S., Luoma, T., Niemi, A., Oittinen, R., Peltola, M., Pitkänen, H., Saari, J. E., Seppänen, P. & Vartiainen Huilla, H.

14/05/2019 → …

Projekt: Forskningsprojekt

MAPS: Mixed classes and Pedagogical Solutions (MAPS)

Kosunen, S., Lappalainen, S., Bernelius, V., Vartiainen Huilla, H., Juvonen, S., Seppänen, P., Pitkänen, H., Paulle, B., Boterman, W., Magnúsdottir, B. R., Sigurðardóttir, A. K. & Inkinen, A. A.

NordForsk

01/01/201831/12/2020

Projekt: Forskningsprojekt

Aktiviteter

  • 2 Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
  • 1 !!Invited talk

Kasvatustieteen päivät 2019

Hannele Pitkänen (Närvarande)
21 nov 201922 nov 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Laadunarviointidiskurssin rakentuminen peruskoulun kontekstissa 1970-2010

Hannele Pitkänen (!!Speaker)
14 nov 2019

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Invited talk

NERA / NFPF 2019

Hannele Pitkänen (Närvarande)
6 mar 20199 mar 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium