Foto av Harriet Zilliacus

Harriet Zilliacus, FD

Universitetslektor, Tf Professor i pedagogik 1.8-31.12.2020

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20092020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik
  • Intercultural education
  • Worldview education
  • Sustainability education
  • Multilingual education
  • Minority studies

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Spaces for multilingual education: Language orientations in the national curricula of Sweden and Finland

Paulsrud, B., Zilliacus, H. & Ekberg, L., 2020, I : International Multilingual Research Journal. 14, 4, s. 304-318 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Capturing Nordic Identifications Through Participatory Photography

Corner, S., Forsius, M., Holm, G., Zilliacus, H. & Öhrn, E., 2019, COMPUTER SUPPORTED QUALITATIVE RESEARCH: NEW TRENDS ON QUALITATIVE RESEARCH: New Trends on Qualitative Research. Costa, A. P., Reis, L. P. & Moreira, A. (red.). Cham: Springer , s. 136 - 145 10 s. (Advances in Intelligent Systems and Computing; nr. 861).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Key challenges in supporting identity development in segregated instruction about worldviews

Zilliacus, H., 3 jun 2019, Contextualising dialogue, secularisation and pluralism : Religion in Finnish public education. Ubani, M., Rissanen, I. & Poulter, S. (red.). Münster: Waxmann, s. 57-80 24 s. (Religious diversity and education in Europe; nr. 40).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Arts-Based Visual Research

Holm, G., Sahlström, F. & Zilliacus, H., 2018, Handbook of arts-based research. Leavy, P. (red.). New York: Guilford Press, s. 311-335 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Diverging discourses on multicultural education in Finnish teacher education programme policies: implications for teaching

Bidragets titel på inmatningsspråk: Diverging discourses on multicultural education in Finnish teacher education programme policies: implications for teachingHummelstedt-Djedou, I., Zilliacus, H. & Holm, G., 2018, I : Multicultural Education Review. 10, 3, s. 184-202 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter

Aktiviteter

Education Inquiry (Tidskrift)

Harriet Zilliacus (Referentgranskare)

1 feb 202031 mar 2020

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Journal of Education Policy (Tidskrift)

Harriet Zilliacus (Referentgranskare)

1 maj 202030 jul 2020

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Åskådningsundervisningens uppgift i en tid av ekologisk kris

Harriet Zilliacus (!!Speaker)

10 sep 202011 sep 2020

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Examinator of pro gradu thesis

Harriet Zilliacus (Deltagare)

1 maj 2020

Aktivitet: Andra aktivitetstyperTyper av övriga aktiviteter - Övrigt

Conflicting discourses on multicultural education in Finnish teacher education

Ida Hummelstedt-Djedou (!!Speaker), , Harriet Zilliacus (!!Speaker), & Fritjof Sahlström (!!Speaker)

6 mar 20199 mar 2019

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation