Foto av Heidi Hyytinen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Finland

20092020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om forskning och undervisning

RESEARCH AREAS AND INTERESTS

My research interests are students’ conceptions of knowledge, generic skills, critical thinking and performance-based assessment in the context of higher education. My current main research projects are 'KAPPAS!' (CLA+ international) and 'International Collaborative for Performance Assessment of Learning in Higher Education – Research and Development' (iPAL). I received the best educational dissertation award of the year 2015 Finnish Educational Research Association (FERA) and EARLI Jure mentoring grant in 2017.

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Challenges in exploring individual's conceptions of knowledge and knowing: Examples of research on university students

Hyytinen, H., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2020, Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (red.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 177-190 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., sep 2019, I : British Journal of Educational Psychology. 89, 3, s. 551-563 13 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 23 sep 2019, Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 59-78 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Exploring the Relationship between Law Students’ Prior Performance and Academic Achievement at University

Kleemola, K. & Hyytinen, H., 11 sep 2019, I : Education Sciences. 9, 3, 12 s., 236.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter

Aktiviteter

Miten geneeriset taidot kehittyvät yliopisto-opinnoissa? KAPPAS-tutkimushankkeen esittely

Heidi Hyytinen (!!Speaker), Katri Kleemola (!!Speaker)
31 mar 2020

Aktivitet: Typer för tal eller presentation!!Oral presentation

Learning and Individual Differences (Tidskrift)

Heidi Hyytinen (Referentgranskare)
26 mar 2020

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Columbia University

Heidi Hyytinen (Besökande forskare)
27 feb 2020

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

The Council for Aid to Education (CAE)

Heidi Hyytinen (Besökande forskare)
26 feb 202027 feb 2020

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Scandinavian Journal of Educational Research (Tidskrift)

Heidi Hyytinen (Referentgranskare)
jun 2020

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript