Foto på Heidi Krzywacki
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20022022
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2002 2019

Filter
Kapitel
2018

Suomalainen matematiikan opettaja

Krzywacki, H. & Portaankorva-Koivisto, P., 2018, Matematiikan opetus ja oppiminen. Joutsenlahti, J., Silfverberg, H. & Räsänen, P. (red.). Jyväskylä: Niilo Mäki Instituutti, s. 278-293 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2017

Mathematics Curriculum: The Case of Finland

Hemmi, K., Krzywacki, H. & Partanen, A-M., 2017, International Perspectives on Mathematics Curriculum. Thompson, D. R., Huntley, M. A. & Suurtamm, C. (red.). Charlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC, s. 71-102 32 s. (Research in Mathematics Education ).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2016

Promoting mathematical thinking in Finnish mathematics education

Krzywacki, H., Pehkonen, L. & Laine, A., 2016, Miracle of education : The principles and practices of teaching and learning in Finnish schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (red.). Second revised education red. Rotterdam: Sense Publishers, s. 109-123 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2015

Resolución de problemas en la enseñanza de las matemáticas: mirando desde otra perspectiva el rol del maestro en el proceso de enseñanza y aprendizaje

Krzywacki, H. & Laine, A., 2015, La universidad en la formación de formadores de acompañantes pedagógicos para la innovación en el aula. Bazo, C. D., Haapakorpi, A., Särkijärvi-Martinéz, A. & Virtanen, P. (red.). Lima: Pontificia Universidad Católica del Perú, s. 137-151 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

There are No Effective Teachers in Finland— Only Effective Systems and Professional Teachers

Krzywacki, H., Lavonen, J. & Juuti, K., 2015, Teacher Effectiveness: Capacity Building in a Complex Learning Era. Tan, O-S. & Liu, W-C. (red.). Singapore: Centage learning, s. 79-103 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2012

Confronting the Educational Challenges of the Future: Finnish teacher education promoting teachers' pedagogical thinking

Krzywacki, H., Maaranen, K. & Lavonen, J., 2012, Teacher Education Frontiers: International Perspectives on Policy and Practice for Building New Teacher Competencies. Tan, O-S. (red.). Singapore: Cengage Learning Asia Pte Ltd, s. 283-305 23 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Item construction for Finnish national level assessment in school physics without pre-defined learning outcomes

Lavonen, J., Krzywacki, H. & Koistinen, L., 2012, Making it tangible: Learning outcomes in science education . Bernholt, S., Neumann, K. & Nentwig, P. (red.). Münster: Waxmann, Vol. 2012. s. 477-497 21 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Matematiikan didaktiikka tutkimuksen valossa - kohti kansainvälisyyttä

Krzywacki, H., Laine, A., Hästö, P. & Hannula, M. S., 2012, Ainedidaktiikka tutkimuskohteena ja tiedonalana. Kallioniemi, A. & Virta, A. (red.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 250-271 22 s. (Kasvatusalan tutkimuksia; nr. 60).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Promoting Mathematical Thinking in Finnish Mathematics Education

Krzywacki, H., Pehkonen, L. & Laine, A., 2012, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (red.). Rotterdam: Sense Publishers, s. 115-130 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2011

Finnish secondary school teacher education in mathematics, physics and chemistry: Assumptions behind the programme

Lavonen, J. & Krzywacki, H., 2011, The professional and pedagogical training of secondary school teachers : A critical and comparative approach. 1 red. Athens: University of Athens, 23 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Reflektoinnin työtapojen kokeminen opettajaksi kehittymisessä

Juuti, K., Krzywacki, H., Toom, A. & Lavonen, J., 2011, Näkökulmia tutkimusperustaiseen opetukseen: Ainedidaktisia tutkimuksia 1. Tainio, L., Juuti, K., Kallioniemi, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Uitto, A. (red.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 37-50 14 s. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja / Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 1).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Tieto- ja viestintätekniikkaa koulutyön tueksi: opettajat innovaatioiden käyttäjinä

Krzywacki, H., Korhonen, T., Koistinen, L. & Lavonen, J., maj 2011, Opetusteknologia koulun arjessa II. Kankaanranta, M. & Vahtivuori-Hänninen, S. (red.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 121-138 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2010

Background 2: In-Service Training of Science Teachers

Lavonen, J., Krzywacki, H. & Stadler, H., 2010, Computer Aided Teaching and Learning in Science - A European Teacher Training Course for Science Teachers : Handbook for a teacher training course. Koistinen, L., Krzywacki, H., Welzel-Breuer, M. & Graf, S. (red.). Plovdiv: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski", s. 18-27 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Implementation of Finnish Education Policy Through National Core Curriculum: Science as an Example

Lavonen, J. & Krzywacki, H., 2010, Curriculum Development: Perspectives From Around the World. Kirylo, J. D. & Nauman, A. K. (red.). Olney, MD: Association for Childhood Education International, s. 118-131 14 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Module 1: Criteria for choosing usable computer aided teaching and learning material (CAT) for science teaching and learning.

Lavonen, J. & Krzywacki, H., 2010, The Effective Use of Computer Aided Teaching and Learning Material in Science Teaching: Handbook for teacher training course. Koistinen, L., Krzywacki, H., Welzel-Breuer, M. & Graf, S. (red.). Plovdiv: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski", s. 29-56 28 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Views on teaching and learning

Lavonen, J., Bécu-Robinault, K., Le Maréchal, J-F., Stadler, H. & Krzywacki, H., 2010, The Effective Use of Computer Aided Teaching and Learning Material in Science Teaching: Handbook for teacher training course. Koistinen, L., Krzywacki, H., Welzel-Breuer, M. & Graf, S. (red.). Plovdiv: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski", s. 149-158 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2007

Mathematics teaching in primary schools

Pehkonen, L. & Krzywacki-Vainio, H., 2007, How finns learn mathematics and science. Pehkonen, E., Ahtee, M. & Lavonen, J. (red.). Rotterdam: Sense Publishers, s. 155-164 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Pre-service teacher education in chemistry, mathematics and physics

Oikkonen, J., Lavonen, J., Krzywacki-Vainio, H., Aksela, M., Krokfors, L. & Saarikko, H., 2007, How finns learn mathematics and science. Pehkonen, E., Ahtee, M. & Lavonen, J. (red.). Rotterdam/Taipei: Sense Publishers, s. 49-68 20 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

2003

Matkalla opettajuuteen: opettajuuden kehittäminen ja opettajankoulutuksen antamat eväät

Kilpeläinen, A. & Krzywacki, H., 2003, Hyvin tehty!: meidän koulumme tulevaisuuden tekijänä. Harju, K., Kokka, E., Silventoinen, P., Jalonen, R. & Mäkitalo, T. (red.). Hämeenlinna: Etelä-Suomen lääninhallitus, s. 28-38 11 s. (Etelä-Suomen lääninhallituksen julkaisuja; nr. 73/2003).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig