Inget foto på Helena Thuneberg
  • Finland

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Finland

20012019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer 2001 2019

Filter
Artikel
2019
Öppen tillgång
Fil

The role of self-determination in informal and formal science learning contexts

Salmi, H. S. & Thuneberg, H. M., 2019, I : Learning environments research.. 22, 1, s. 43–63 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Yhteisopettajuus ja joustavat oppimisryhmät yläkoulun matematiikan opetuksen tukena

Makkonen, K., Thuneberg, H., Jahnukainen, M. & Hotulainen, R., 2019, I : Ainedidaktiikka. 3, 1, s. 2-20 19 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2018

How creativity, autonomy and visual reasoning contribute to cognitive learning in a STEAM hands-on inquiry-based math module

Thuneberg, H. M., Salmi, H. S. & Bogner, F. X., sep 2018, I : Thinking Skills and Creativity. 29, s. 153-160 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Näkymätön havaittavaksi - klusterianalyysi abstraktin ilmiön oppimisesta konkreettisesti lisäketodellisuuden (augmented reality) avulla

Thuneberg, H. & Salmi, H., 28 aug 2018, I : Psykologia. 53, 2-3, s. 201-215 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Teachers' perceptions of educational reform aimed at inclusion

Lakkala, S. & Thuneberg, H., 22 aug 2018, I : Education in the North. 25, 1-2, s. 295-319 25 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

To know or not to know: uncertainty is the answer: Synthesis of six different science exhibition contexts

Thuneberg, H. & Salmi, H., 7 maj 2018, I : Journal of Science Communication. 17, 2, 28 s., A01.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

Hands-On Math and Art Exhibition Promoting Science Attitudes and Educational Plans

Thuneberg, H., Salmi, H. & Fenyvesi, K., 18 okt 2017, I : Education Research International. 2017, 13 s., 9132791.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The Probability Distribution of the Response Times in Self-paced Continuous Search Tasks

van der Ven, A., Hotulainen, R. & Thuneberg, H., 2017, I : Psychological Test and Assessment Modeling. 59, 1, s. 3-30 28 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Role of self-determination in informal and formal science learning contexts

Salmi, H. S. & Thuneberg, H. M., 2 aug 2016, (Insänt) I : Learning and Instruction. 29, 2, 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Science center audiences: potential of engagement and commitment for STEM

Salmi, H. S. & Thuneberg, H. M., 28 jun 2016, (Insänt) I : Journal of Research in STEM Education. 3, 1, 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2015
Öppen tillgång
Fil

Multiprofessional collaboration in Finnish schools

Vainikainen, M-P., Thuneberg, H., Greiff, S. & Hautamaki, J., 2015, I : International Journal of Educational Research. 72, s. 137-148 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Situational interest and learning in a science center mathematics exhibition

Vainikainen, M-P., Salmi, H. & Thuneberg, H., 2015, I : Journal of Research in STEM Education. 1, 1, s. 15-29 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Tiedenäyttely, motivaatio ja oppiminen

Thuneberg, H., Salmi, H. & Vainikainen, M-P., 2014, I : Psykologia. 49, 6, s. 420-435 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2013

Education is special for all – the Finnish support model

Thuneberg, H., Vainikainen, M-P., Ahtiainen, R., Lintuvuori, M., Salo, K. & Hautamäki, J., 2013, I : Gemeinsam Leben. 21, 2, s. 67-78 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2007

Psyykkinen hyvinvointi ja sen yhteys kouluoppimiseen

Thuneberg, H., 2007, I : Didacta Varia. 12, 2, s. 104-107 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

2006