Forskningsprestation per år
Personlig profil
Meritförteckning
Jari Multisilta är direktör för Cicero Learning nätverk vid Helsingfors universitet i Finland och professor i multimedia vid institutionen för informationsteknik vid Tammerfors tekniska universitet i Björneborg.
Han tog sin civilingenjörexamen i matematik 1992 vid Tammerfors universitet och doktorsexamen 1996 vid Tammerfors tekniska universitet med en avhandling om Hypermedia lärplattform för undervisning i matematik.
Professor Multisilta har studerat lärande och kommunikations- och informationsteknik samt deltagit i flera forskningsprojekt på dessa områden. Hans nuvarande forskning inkluderar nätverk och mobilt lärande samt mobil teknik och sociala medier. Han har publicerat över 100 artiklar i internationella tidskrifter och konferensskrifter.
Professor Multisilta har varit gästforskare vid Nokia Research Center (2008-2009) och vid Stanford University, H-STAR Institutet (2007, 2008 och 2010).
Utbildning information
Vetenskapsgrenar
- 516 Pedagogik
- 113 Data- och informationsvetenskap
Internationellt och inhemskt samarbete
Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.
Publikationer 2011 2018
Enriching Shared Experience By Collective Heart Rate
Perttula, A., Tuomi, P., Kiili, K., Suominen, M., Koivisto, A. & Multisilta, J., apr 2013, I : International Journal of Social and Humanistic Computing. 2, 1/2, s. 31-50 20 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Cicero Learning MoViE for Windows Phones
Multisilta, J., 24 jan 2013Forskningsoutput: Icke-textbaserad output › Programvara › Vetenskaplig
A Platform for Mobile Social Media and Video Sharing
Multisilta, J., Östman, S. & Suominen, M., 2012, I : International Journal of Arts and Technology. 5, 1Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Designing Learning Ecosystems for Mobile Social Media
Multisilta, J., 2012, Informed Design of Educational Technologies in Higher Education: Enhanced Learning and Teaching. Olofsson, A. D. & Lindberg, J. O. (red.). Hershey PA: IGI Global, s. 270-291 22 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandling › Kapitel › Vetenskaplig › Peer review
Design principles for simulation games for learning clinical reasoning: A design-based research approach
Koivisto, J. -M., Haavisto, E., Niemi, H., Haho, P., Nylund, S. & Multisilta, J., jan 2018, I : Nurse Education Today. 60, s. 114-120 7 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Vetenskaplig › Peer review
Projekter 2011 2015
- 5 Färdig
SAVI: Video Inquiry Project: STEM Learning and Teaching with Mobile Video Inquiries and Communities
Niemi, H., Multisilta, J., Kallunki, V., Penttilä, J. & Vivitsou, M.
01/01/2013 → 31/12/2015
Projekt: Forskningsprojekt
Priser
Nokia Visiting Professor Grant 2011
Jari Multisilta (!!Recipient), 10 nov 2011
Pris: Pris och hedersbetygelser
Aktiviteter 2009 2014
TIEKE Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry (Extern organisation)
Jari Multisilta (Styrelsemedlem)Aktivitet: Medlemskapstyper › Medlemskap eller annan role i inhemsk/internationell kommitté, råd, styrelse
OST'12: Open and Social Technologies for Networked Learning Keynote
Jari Multisilta (Talare: Inledningsanförande (keynote))Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
Keynote: Innovation Ecosystems in Learning Technologies and Education
Jari Multisilta (Talare: Presentation)Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
The 2nd International Conference on Education, Training and Informatics: ICETI 2011
Jari Multisilta (Talare: Inledningsanförande (keynote))Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemang › Arrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium
Press / media
Haastattelu Opettaja-lehdessä Juuri nyt -palstalla
26/08/2011
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media
Lisää virtaa oppimisen tutkimukseen uuden kansallisen verkoston myötä
31/05/2011
1 Mediabidrag
Press/media: !!Press / Media