Foto på Jari Salo
  • PL 27 (Latokartanonkaari 5)

    00014

    Finland

20042019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Utbildning / akademisk kvalifikation

Oulun seudun ammatillinen opettejakorkeakoulu, Opettajan pedagogiset opinnot (60op), Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Markkinointi, KTT, University of Oulu

20022006

Markkinointi, KTM, University of Oulu

19992001

Externa befattningar

Associate Editor of Internet Research, Emerald Group Publishing

31 jul 201624 dec 2018

Keywords

  • 416 Livsmedelsvetenskap
  • 512 Företagsekonomi
  • 222 Övrig teknik och teknologi
  • 518 Medie- och kommunikationsvetenskap
  • 5200 Övriga samhällsvetenskaper

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2004 2019

End users' purchasing task involvement, power and influence strategies in organizational buying

Pedeliento, G., Andreini, D., Bergamaschi, M. & Salo, J., 2019, I : Journal of Business and Industrial Marketing. 34, 1, s. 150-165 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Stages of User Engagement on Social Commerce Platforms: Analysis with the Navigational Clickstream Data

Kumar, A., Salo, J. & Li, H., 3 apr 2019, I : International journal of electronic commerce. 23, 2, s. 179-211 33 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The role of temporal focus and self-congruence on consumer preference and willingness to pay A new scrutiny in branding strategy

Tan, T. M., Salo, J., Juntunen, J. & Kumar, A., 7 jan 2019, I : European Journal of Marketing. 53, 1, s. 37-62 26 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

A comparative study of creation of self-brand connection amongst well-liked, new, and unfavorable brands

Tan, T. M., Salo, J., Juntunen, J. & Kumar, A., nov 2018, I : Journal of Business Research. 92, s. 71-80 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Impact of internal branding on customer-based brand equity with mediating effect of organizational loyalty An empirical evidence from retail sector

Hasni, M. J. S., Salo, J., Naeem, H. & Abbasi, K. S., 10 dec 2018, I : International Journal of Retail & Distribution Management. 46, 11-12, s. 1056-1076 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Projekter 2010 2016

IMCEE

Salo, J.

16/09/201431/12/2016

Projekt: Forskningsprojekt

Cleantech

Salo, J.

10/10/201110/10/2013

Projekt: Forskningsprojekt

Nextmedia

Salo, J.

01/01/201031/12/2014

Projekt: Forskningsprojekt

E-sales

Salo, J.

01/01/201031/12/2012

Projekt: Forskningsprojekt

Priser

Magister Bonus - Hyvä opettaja

Jari Salo (!!Recipient), 24 nov 2017

Pris: Pris och hedersbetygelser

Superrior Reviewer Award

Jari Salo (!!Recipient), 1 jan 2007

Pris: Pris och hedersbetygelser

Väitöskirjapalkinto

Jari Salo (!!Recipient), 31 okt 2006

Pris: Pris och hedersbetygelser

Aktiviteter 2006 2019

Helen Cripps

Jari Salo (Värd)
13 jan 201916 jan 2019

Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökareAkademiskt besök på HU

Journal of Retailing and Consumer Services (Tidskrift)

Jari Salo (Referentgranskare)
1 apr 201912 apr 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

International Journal of Information Management (Tidskrift)

Jari Salo (Referentgranskare)
1 apr 201912 apr 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Macmillan Publishers (Förlag)

Jari Salo (Referentgranskare)
20 feb 201910 mar 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Bled e-conference (Evenemang)

Jari Salo (Referentgranskare)
4 apr 20198 apr 2019

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Press / media

Vain 17 prosenttia ostanut vaatteita mobiililla

Jari Salo

22/05/2018

1 objekt av mediabevakning

Press/media: !!Press / Media

Suomalaiset siirtyvät vauhdilla kännykkäpalveluihin

Jari Salo

06/01/2017

1 objekt av mediabevakning

Press/media: !!Press / Media

Peliteollisuudesta tullut vakavasti otettava toimiala (TV)

Jari Salo

01/01/2017

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media

Peliteollisuudesta tullut vakavasti otettava toimiala (radio)

Jari Salo

01/01/2017

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media

Autokauppa on tunnepeliä

Jari Salo

11/11/2016

1 objekt av mediabevakning

Press/media: !!Press / Media