Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om forskning och undervisning

Main teaching responsibility is in chemistry and physics didactics. Areas of interest in educational research are exploring impact on UMI techniques to students' learning (Ubiquitous Computing, Mobile Computing and the Internet of Things), the meta-analysis of the trends in science education research and investigating the impact of practical teaching methods on teachers' teaching and students' studying.

Externa befattningar

Sensori, Ylioppilastutkintolautakunta, kemian jaos

2006 → …

Keywords

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2003 2018

Orbitaali 4 - Materiaalit ja teknologia KE4

Lampiselkä, J. J., Myllyviita, A. A. & Pernaa, J. I. S., 2018, Jokioinen: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Research on Teaching and Learning In Biology, Chemistry and Physics In ESERA 2013 Conference

Lampiselkä, J. J., Kaasinen, A. P. M., Kinnunen, P. & Malmi, L., 2018, ESERA 2017 Research, Practice and Collaboration in Science Education (Proceedings of ESERA 2017). Finlayson, O., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (red.). Vol. 2017. s. 1799-1810 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference

Hahl, K. (red.), Juuti, K. (red.), Lampiselkä, J. (red.), Uitto, A. (red.) & Lavonen, J. (red.), 2017, Cham: Springer International Publishing AG. 370 s. (Contributions from Science Education Research; vol. Volume 3)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (red.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 1-12 12 s. (Contributions from Science Education Research; vol. Volume 3).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Orbitaali 3 - Reaktiot ja energia KE3 (LOPS 2015)

Lampiselkä, J. J., Myllyviita, A. A. & Pernaa, J. I. S., 2017, Forssa: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Projekter 2005 2022

Priser

Acknowledged Flagship Project

Jarkko Lampiselkä (!!Recipient) & Arja Kaasinen (!!Recipient), 2017

Pris: Pris och hedersbetygelser

Vuoden korkeakouluteko

Jarkko Lampiselkä (!!Recipient), Tarja Kariola (!!Recipient), Noora Kivikko (!!Recipient) & Senja Jouttimäki (!!Recipient), 13 nov 2018

Pris: Pris och hedersbetygelser

Aktiviteter 2004 2017

ESERA 2017

Jarkko Lampiselkä (Talare: Presentation)
21 aug 201725 aug 2017

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

ESERA 2017

Jarkko Lampiselkä (Abstract reviewer)
2017 → …

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Päijät-Hämeen LUMA-keskuksen Tiedeluokka SOLUn avajaiset

Jarkko Lampiselkä (Talare: Inledningsanförande (keynote))
21 nov 2017

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks

Valtakunnalliset LUMA-päivät 2016

Jarkko Lampiselkä (Ordförande i organisationskommitté)
6 jun 20168 jun 2016

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Valtakunnalliset LUMA-päivät 2016

Jarkko Lampiselkä (Talare: Presentation)
6 jun 20168 jun 2016

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium