• PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20032019

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

2019

Didactic Focus Areas in Science Education Research

Lampiselkä, J., Kaasinen, A., Kinnunen, P. & Malmi, L., 12 dec 2019, I : Education Sciences. 9, 4, 19 s., 294.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Didaktinen kolmio luonnontieteen opetuksen tutkimuksen arvioinnissa

Kaasinen, A., Lampiselkä, J., Kinnunen, P. & Malmi, L., 30 dec 2019, Arvot ja arviointi. Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S. (red.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 11-27 17 s. (Suomen ainedidaktisen seuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nr. 16).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Learning together: Finland’s support to Ukrainian school reform

Lampiselkä, J., 29 nov 2019, I : Baltic Rim Economies. 2019, 4, s. 26 1 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell

Öppen tillgång
2018

Orbitaali 4 – Materiaalit ja teknologia KE4 (LOPS 2015)

Lampiselkä, J., Myllyviita, A. & Pernaa, J., 2018, Forssa: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Research on Teaching and Learning In Biology, Chemistry and Physics In ESERA 2013 Conference

Lampiselkä, J. J., Kaasinen, A. P. M., Kinnunen, P. & Malmi, L., 2018, ESERA 2017 Research, Practice and Collaboration in Science Education (Proceedings of ESERA 2017). Finlayson, O., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (red.). Vol. 2017. s. 1799-1810 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference

Hahl, K. (red.), Juuti, K. (red.), Lampiselkä, J. (red.), Uitto, A. (red.) & Lavonen, J. (red.), 2017, Cham: Springer International Publishing AG. 370 s. (Contributions from Science Education Research; vol. Volume 3)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Fostering ICT and Inquiry Enhanced Instruction in Early Years Science Education: Creating a Model of Team Teaching

Havu-Nuutinen, S., Kervinen, A., Uitto, A., Koliseva, A., Pyykkö, L., Laine, A., Lampiselkä, J. & Väyrynen, T., 2017, I : Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching. 36, 2, s. 153-158 6 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (red.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 1-12 12 s. (Contributions from Science Education Research; vol. Volume 3).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Orbitaali 3 – Reaktiot ja energia KE3 (LOPS 2015)

Lampiselkä, J., Myllyviita, A. & Pernaa, J., 2017, Forssa: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

2016

Bridging environmental education across disciplines

Lampiselkä, J. & Kivikko, N., 2016, I : Didaskalia tōn Fysikōn Epistīmōn. Ereuna kai Praxī . 2016, 58, s. 19-30 12 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Demonstraatiot luonnontieteellisen ajattelutavan oppimisen tukena

Lampiselkä, J., 2016, Ympäristöoppia opettamaan. Juuti, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 195-211 16 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Design and Development of Teaching-Learning Sequence (TLS) Materials Around Us: Description of an Iterative Process

Loukomies, A., Lavonen, J., Juuti, K., Meisalo, V. & Lampiselkä, J., 2016, Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools. Psillos, D. & Kariotoglou, P. (red.). Dordrecht: Springer Science+Business Media, s. 201-231 31 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Kemia-aineiden muutosten tiede

Lampiselkä, J., 2016, Ympäristöoppia opettamaan. Juuti, K. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 33-55 23 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Orbitaali 1 – Kemiaa kaikkialla KE1 (LOPS 2015)

Lampiselkä, J., Myllyviita, A. & Pernaa, J., 2016, Forssa: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Orbitaali 1 - Kemia kaikkialla

Lampiselkä, J., Myllyviita, A., Pernaa, J. & Arppe, T., 2016, Jokioinen: eOppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Orbitaali 2 - Ihmisen ja elinympäristön kemia

Lampiselkä, J., Mutanen, J., Myllyviita, A. & Pernaa, J., 2016, Jokioinen: eOppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Orbitaali 2 – Ihmisen ja elinympäristön kemia KE2 (LOPS 2015)

Lampiselkä, J., Myllyviita, A. & Pernaa, J., 2016, Forssa: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Research on teaching and learning in Physics and Chemistry in NorDiNa Papers

Kinnunen, P., Lampiselkä, J., Meisalo, V. & Malmi, L., 2016, I : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 12, 1, s. 3-20 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Vihreä kemia 7–9: Yläkoulun eKemia (POPS 2014)

Lampiselkä, J., Pernaa, J. & Roininen, I., 2016, Forssa: e-Oppi.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

2014

Identifying Missing Types of Nordic Research in Science Education

Kinnunen, P., Lampiselkä, J., Malmi, L. & Meisalo, V., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Constantinou, C. P., Papadouris, N. & Hadjigeorgiou, A. (red.). Nicosia, Cyprus: European Science Education Research Association ESERA, s. 1933-1942 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Upper secondary school students’ observations on dehydratation of copper sulphate pentahydrate

Lampiselkä, J., Juuti, K., Lavonen, J., Meisalo, V. & Suomela, L., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Constantinou, C. P., Papadouris, N. & Hadjigeorgiou, A. (red.). Nicosia, Cyprus: European Science Education Research Association ESERA, s. 3-11 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

2013

Luokanopettajakoulutuksen kemian didaktiikan kurssin kehittäminen

Lampiselkä, J., 2013, Kehittämistutkimus opetusalalla. Pernaa, J. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 121-142 22 s. (Opetus 2000).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Pedagogical Aspects in Finnish Science Education Research Publications

Lampiselkä, J. J., Meisalo, V., Kinnunen, P. & Malmi, L., 2013, Proceedings of the annual conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association. Hähkiöniemi, M., Leppäaho, H., Nieminen, P. & Viiri, J. (red.). Jyväskylä: University of Jyväskylä, s. 153-164 11 s. (Department of Teacher Education, Research Report ; nr. 90).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2012

Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen ajankohtaista tutkimusta

Krzywacki, H. (red.), Juuti, K. (red.) & Lampiselkä, J. (red.), 2012, Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry. 212 s. (Ainedidaktisia tutkimuksia / Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja; nr. 2)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

2010

Enhancing Scientific Literacy through the Industry Site Visit

Lavonen, J., Laherto, A., Loukomies, A., Juuti, K., Kim, M., Lampiselkä, J. & Meisalo, V., 2010, Multiple literacy and science education: ICTs in formal and informal learning environments. Rodrigues, S. (red.). Hershey, PA: Information Science Reference, s. 225-239 15 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Finland

Lampiselkä, J. J., 2010, Teaching chemistry around the world. Risch, B. (red.). Münster: Waxmann, s. 242-266 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Finland

Lampiselkä, J. J., 2010, Teaching Chemistry Around the World. Risch, B. (red.). Münster: Waxmann, s. 242-266 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2009

Design–Based research on materials Science Related Site Visit: a case study

Lavonen, J., Juuti, K., Laherto, A., Lampiselkä, J., Alakoski, T., Kärkkäinen, T. & Meisalo, V., 2009, Matematiikan ja luonnontieteiden oppimista ja ajattelun taitoa tutkimassa : raportti Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura ry:n tutkimuspäiviltä 28.9.-29.9.2007. Merenluto, K. & Hurme, T-R. (red.). Turku: Turun opettajankoulutuslaitos, s. 140-158 19 s. (Turun yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan julkaisuja B; nr. 79).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Luokanopettajiksi opiskelevien käsityksiä havaintojen tekemisestä luonnontieteissä

Ahtee, M., Juuti, K., Lampiselkä, J., Lavonen, J. & Suomela, L., 2009, Matematiikan ja luonnontieteiden oppimista ja ajattelun taitoa tutkimassa: raportti Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura ry:n tutkimuspäiviltä 28.9.-29.9.2007. K. M. J. T-R. H. . . (red.). [Turku]: Turun opettajankoulutuslaitos, s. 81-94 14 s. (Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. B).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Materiaalit ympärillämme: paperi, metalli ja muovi

Lavonen, J., Loukomies, A., Meisalo, V., Ampuja, A., Juuti, K., Lampiselkä, J. & Jansson, J., 2009, Helsinki: TAT-ryhmä. 47 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Materiaalit ympärillämme: paperi, metalli ja muovi : opas opettajalle

Loukomies, A., Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Meisalo, V., Ampuja, A. & Jansson, J., 2009, Helsinki: TAT-ryhmä. 47 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Materials around us: metals, plastics and paper

Loukomies, A., Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Meisalo, V., Ampuja, A. & Jansson, J., 2009, Helsinki: Economic Information Office. 48 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Materials around us: paper, metal and plastics : teacher guide

Loukomies, A., Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Meisalo, V., Ampuja, A. & Jansson, J., 2009, Helsinki: Economic Information Office. 46 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Primary school student teachers' views about making observations

Ahtee, M., Suomela, L., Juuti, K., Lampiselkä, J. & Lavonen, J., 2009, I : NorDina : Nordisk tidsskrift i naturfagdidaktikk. 5, 2, s. 128-141 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Student research in pedagogical studies of subject teacher education programme

Juuti, K., Krzywacki-Vainio, H., Kantelinen, R., Lampiselkä, J., Sormunen, K. & Vesterinen, O., 2009, Navigating in educational contexts: identities and cultures in dialogue : 14 Biennial Conference of International Study Association on Teachers and Teaching, 1-4 July 2009, University of Lapland, Rovaniemi, Finland : papers from the ISATT 2009 Conference [CD-ROM]. University of Lapland

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

2008

Crossing frontiers in teacher education: a comparison of teacher competences as a starting point

Vesterinen, O., Sormunen, K., Kantelinen, R., Lampiselkä, J., Juuti, K. & Hilden, R., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 1. Kallioniemi, A. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 360-372 13 s. (Tutkimuksia, Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, soveltavan kasvatustieteen laitos; nr. 298).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Development activity of the project

Lampiselkä, J., 2008, EU TRAIN: towards a common curriculum for the teaching practice of science teachers. E. J. L. Z. R. (red.). [Plovdiv]: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski", s. 16-19 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Esi- ja alkuopettajiksi sekä luokanopettajiksi opiskelevien käsityksiä havaintojen tekemisestä

Suomela, L., Ahtee, M., Juuti, K., Lampiselkä, J. & Lavonen, J., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 2 / Arto Kallioniemi (toim.). Kallioniemi, A. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 519-527 9 s. (Tutkimuksia / Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

EU TRAIN: towards a common curriculum for the teaching practice of science teachers

Lampiselkä, J. (red.) & Raykova, Z. (red.), 2008, [Plovdiv]: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski". 114 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

Towards unified teacher training practice

Lampiselkä, J., 2008, EU TRAIN: towards a common curriculum for the teaching practice of science teachers. E. J. L. Z. R. (red.). [Plovdiv]: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski", s. 70-87 18 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

University-school partnerships for the design and implementation of research-based ICT-enhanced modules on material properties

Lampiselkä, J. J., Juuti, K., Lavonen, J. M. J., Meisalo, V., Kärkkäinen, T. A. & Laherto, A., 2008, Uusia lähestymistapoja kemian opetukseen perusopetuksesta korkeakouluihin: Maija Aksela & Marja Montonen (toim.). [Helsinki]: Opetushallitus, Helsingin yliopisto, s. 188-199 12 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2007

Developing primary school student teachers' knowledge on teaching science process skills: student teachers' understanding of observation

Lampiselkä, J., Suomela, L., Juuti, K. & Ahtee, M., 2007, [Proceedings of the] ESERA 2007, August 21st - August 25th at Malmö University, Malmö Sweden. s. 1-4 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Kemisten 4: Metaller och material

Aroluoma, I., Kanerva, K., Karkela, L., Lampiselkä, J., Mäkelä, R., Sorjonen, T. & Vakkilainen, K-M., 2007, Helsingfors: Söderströms. 156 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Kemisten 5: reaktioner och jämvikt

Aroluoma, I., Kanerva, K., Karkela, L., Lampiselkä, J., Mäkelä, R., Sorjonen, T. & Vakkilainen, K-M., 2007, Helsingfors: Söderströms. 128 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Kemisten 6: Repetition

Aroluoma, I., Kanerva, K., Karkela, L., Lampiselkä, J., Mäkelä, R., Sorjonen, T. & Vakkilainen, K-M., 2007, Helsingfors: Söderströms. 156 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Kemisti 5: Reaktiot ja tasapaino

Aroluoma, I., Kanerva, K., Karkela, L., Lampiselkä, J., Mäkelä, R., Sorjonen, T. & Vakkilainen, K-M., 2007, Helsinki: WSOY. 130 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Kemisti 6: Kertaus

Aroluoma, I., Kanerva, K., Karkela, L., Lampiselkä, J., Mäkelä, R., Sorjonen, T. & Vakkilainen, K-M., 2007, Helsinki: WSOY. 156 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBokProfessionell

Luokanopettajaksi opiskelevien valmiudet tiedonalalähtöiseen eheyttämiseen

Juuti, K., Lampiselkä, J., Rantala, J., Suomela, L. & Tani, S., 2007, Tutkimusperustainen opettajankoulutus ja kestävä kehitys: Ainedidaktinen symposiumi Helsingissä 3.2.2006 : osa 2 / Jari Lavonen (toim.). Vol. 286. s. 620-630 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Luokanopettajankoulutuksen fysiikkaa

Juuti, K. & Lampiselkä, J., 2007, I : Dimensio. 71, 1, s. 19-21 3 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelProfessionell