• PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20032020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

Filter
Konferensbidrag

Crossing frontiers in teacher education: a comparison of teacher competences as a starting point

Vesterinen, O., Sormunen, K., Kantelinen, R., Lampiselkä, J., Juuti, K. & Hilden, R., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 1. Kallioniemi, A. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 360-372 13 s. (Tutkimuksia, Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, soveltavan kasvatustieteen laitos; nr. 298).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Design–Based research on materials Science Related Site Visit: a case study

Lavonen, J., Juuti, K., Laherto, A., Lampiselkä, J., Alakoski, T., Kärkkäinen, T. & Meisalo, V., 2009, Matematiikan ja luonnontieteiden oppimista ja ajattelun taitoa tutkimassa : raportti Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura ry:n tutkimuspäiviltä 28.9.-29.9.2007. Merenluto, K. & Hurme, T-R. (red.). Turku: Turun opettajankoulutuslaitos, s. 140-158 19 s. (Turun yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan julkaisuja B; nr. 79).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Designing a Web-based learning environment for chemistry education based on primary school teacher students' needs

Lampiselkä, J., Juuti, K. & Lavonen, J., 2005, Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on contributions of research to enhancing students' interest in learning science, Barcelona, Spain, 28 August - 1 September. Pintó, R. & Couso, D. (red.). Barcelona: European Science Education Research Association ESERA, s. 567-570 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Developing primary school student teachers' knowledge on teaching science process skills: student teachers' understanding of observation

Lampiselkä, J., Suomela, L., Juuti, K. & Ahtee, M., 2007, [Proceedings of the] ESERA 2007, August 21st - August 25th at Malmö University, Malmö Sweden. s. 1-4 4 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Esi- ja alkuopettajiksi sekä luokanopettajiksi opiskelevien käsityksiä havaintojen tekemisestä

Suomela, L., Ahtee, M., Juuti, K., Lampiselkä, J. & Lavonen, J., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 2 / Arto Kallioniemi (toim.). Kallioniemi, A. (red.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 519-527 9 s. (Tutkimuksia / Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Identifying Missing Types of Nordic Research in Science Education

Kinnunen, P., Lampiselkä, J., Malmi, L. & Meisalo, V., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Constantinou, C. P., Papadouris, N. & Hadjigeorgiou, A. (red.). Nicosia, Cyprus: European Science Education Research Association ESERA, s. 1933-1942 10 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Implementation of ICT strategies in teacher education and the skills of mathematics and science student teachers

Meisalo, V., Lavonen, J., Lattu, M., Juuti, K. & Lampiselkä, J., 2006, Society for Information Technology & Teacher Education 17th International Conference Annual, March 20-24, 2006, Orlando, Florida, USA - proceedings. s. 4026-4033 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Luokanopettajaksi opiskelevien valmiudet tiedonalalähtöiseen eheyttämiseen

Juuti, K., Lampiselkä, J., Rantala, J., Suomela, L. & Tani, S., 2007, Tutkimusperustainen opettajankoulutus ja kestävä kehitys: Ainedidaktinen symposiumi Helsingissä 3.2.2006 : osa 2 / Jari Lavonen (toim.). Vol. 286. s. 620-630 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Research on Teaching and Learning In Biology, Chemistry and Physics In ESERA 2013 Conference

Lampiselkä, J. J., Kaasinen, A. P. M., Kinnunen, P. & Malmi, L., 2018, ESERA 2017 Research, Practice and Collaboration in Science Education (Proceedings of ESERA 2017). Finlayson, O., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (red.). Vol. 2017. s. 1799-1810 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Student research in pedagogical studies of subject teacher education programme

Juuti, K., Krzywacki-Vainio, H., Kantelinen, R., Lampiselkä, J., Sormunen, K. & Vesterinen, O., 2009, Navigating in educational contexts: identities and cultures in dialogue : 14 Biennial Conference of International Study Association on Teachers and Teaching, 1-4 July 2009, University of Lapland, Rovaniemi, Finland : papers from the ISATT 2009 Conference [CD-ROM]. University of Lapland

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Upper secondary school students’ observations on dehydratation of copper sulphate pentahydrate

Lampiselkä, J., Juuti, K., Lavonen, J., Meisalo, V. & Suomela, L., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Constantinou, C. P., Papadouris, N. & Hadjigeorgiou, A. (red.). Nicosia, Cyprus: European Science Education Research Association ESERA, s. 3-11 9 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review