20002019
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Keywords

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2000 2019

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (!!Accepted/In press) The Strength of Story in Early Childhood Development : Diverse Contexts across. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (red.). Springer

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Early gender differences in emotional expressions and self-regulation in settings of early childhood education and care

Veijalainen, J., Reunamo, J. & Heikkilä, M., 1 maj 2019, I : Early Child Development and Care. 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fourth Graders’ Objectively Measured Week Long Physical Activity

Valtonen, J., Kyhälä, A-L., Slotte, S. & Reunamo, J., 31 jan 2019, I : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XXIV, 1, s. 2891-2908 18 s., 252.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet

Vainikainen, M-P., Lintuvuori, M., Paananen, M., Eskelinen, M., Kirjavainen, T., Hienonen, N., Jahnukainen, M., Thuneberg, H., Asikainen, M., Suhonen, E., Alijoki, A., Sajaniemi, N., Reunamo, J., Keskinen, H-L. & Hotulainen, R., 27 sep 2018, Helsinki: Valtioneuvoston kanslia. 126 s. (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nr. 55/2018)

Forskningsoutput: Bok/rapportBeställd rapportProfessionell

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Projekter 2006 2018

Learning environment evaluation in Early Childhood Education

Reunamo, J.

01/01/201231/12/2015

Projekt: Forskningsprojekt

Orientation project

Reunamo, J., Alijoki, A., Nurmilaakso, M., Kyhälä, A., Ruokonen, I., Hällström, H., Wu, R., Lee, H., Lin, C., Wang, L. C., Mau, W. & Cheng, D.

01/01/200931/12/2018

Projekt: Forskningsprojekt

INCLUD-ED, Strategies for Inclusion and Social Cohesion in Europe from Education

Ojala, M. O., Reunamo, J., Niemelä, R., Kaalikoski, K. & Lastikka, A.

01/11/200601/11/2011

Projekt: Forskningsprojekt

Aktiviteter 2009 2019

ABC of Assessment Literacy | Arviointiosaamisen ABC

Marja Tamm (Talare: Presentation), Mirjam Johanna Kalland (Talare: Presentation), Jyrki Tapani Reunamo (Talare: Presentation), Jenni Linnea Vartiainen (Talare: Presentation), Jonna Kangas (Talare: Presentation), Lotta Helinä Avelin (Talare: Presentation)
29 mar 201926 apr 2019

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Viherpäivät ja -tekniikka 2018

Leena Linden (Poster presentation), Jyrki Tapani Reunamo (Poster presentation), Leena Lahtinen (Poster presentation), Erja Hannele Rappe (Poster presentation)
15 feb 201816 feb 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Fil

China International Forum on Nature and Forest Education

Leena Linden (Poster presentation), Erja Hannele Rappe (Poster presentation), Jyrki Tapani Reunamo (Poster presentation), Leena Lahtinen (Närvarande)
21 apr 201823 apr 2018

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Shu-Shuan Shih

Jyrki Reunamo (Värd)
7 aug 201721 aug 2017

Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökareAkademiskt besök på HU

What can Finnish Early Education provide for China?

Jyrki Reunamo (Närvarande)
6 nov 20177 nov 2017

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks