Foto av Kaisu Mälkki

Kaisu Mälkki

Co-editor, Journal of Transformative Education, Vice director, Research group of Educational Psychology

20082019

Research output per year

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Vetenskapsgrenar

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer

Ground, warmth, and light: Facilitating conditions for reflection and transformative dialogue

Mälkki, K. & Green, L., okt 2016, I : Journal of Educational Issues. 2, 2, s. 169-183 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Opettajat hyvän airueina, yksilöllisten ja yhteisöllisten tarpeiden ristipaineessa

Mälkki, K. T., Mälkki, J. P. & Rainio, A. P., apr 2016, Hyvä Elämä: käytäntö, tutkimus ja ammattipedagogiikka. Mutanen, A., Kantola, M., Kotila, H. & Vanhanen-Nuutinen, L. (red.). Helsinki: Turun ammattikorkeakoulu, s. 193-206 14 s. (Turun Ammattikorkeakoulun tutkimuksia; nr. 44).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Developing the Theory of Perspective Transformation: Continuity, Intersubjectivity, and Emancipatory Praxis

Hoggan, C., Mälkki, K. & Finnegan, F., feb 2017, I : Adult Education Quarterly. 67, 1, s. 48–64 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Micro-Transformations of Everyday Life: Addressing the Transformative Potential of the Intersection Between Our Meaning Perspectives and Daily Challenges

Mälkki, K. & Green, L., 2016, Engaging at the Intersections: Proceedings of the XII International Transformative Learning Conference, October 20- October 23, 2016, Tacoma, Washington, Pasific Lutheran University. Nicolaides, A. & Holt, D. (red.). Transformative Learning Network, s. 430-436 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Beyond Dichotomies in Researching Transformative Learning: The Dialectical Relationship between the Social “Urge to Merge” and the Individual Quest for Authenticity

Mälkki, K. & Green, L., 2016, Engaging at the Intersections: Proceedings of the XII International Transformative Learning Conference, October 20- October 23, 2016, Tacoma, Washington, Pasific Lutheran University. Nicolaides, A. & Holt, D. (red.). Transformative Learning Network, s. 387-393 7 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Projekter

Priser

Stipendi "Innovatiivisesta ja omistautuneesta opetuksesta"

Kaisu Mälkki (!!Recipient), 13 maj 2015

Pris: Pris och hedersbetygelser

Aktiviteter

Studies in Higher Education (Tidskrift)

Kaisu Mälkki (Referentgranskare)
2010 → …

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

Scandinavian Journal of Educational Research (Tidskrift)

Kaisu Mälkki (Referentgranskare)
2017 → …

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteRedaktör för vetenskaplig tidskrift

Transformative learning, old and new perspectives

Kaisu Mälkki (Talare: Presentation)
24 apr 2017

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

Journal of Transformative Education (Tidskrift)

Kaisu Mälkki (Redaktör), Chad Hoggan (Referentgranskare), Fergal Finnegan (Referentgranskare)
1 jan 2017 → …

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteRedaktör för vetenskaplig tidskrift

Parempaa arkea -ilta; Positiivisen psykologian yhdistys

Kaisu Mälkki (Talare: Inledningsanförande (keynote))
26 okt 2016

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks