Foto av Kari K Pitkänen

Kari K Pitkänen, PHD

University Lecturer

  • PL 4 (Vuorikatu 5)

    00014

    Finland

19962018

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

2016

iPads in medical language courses at the University of Helsinki

Wallinheimo, K. & Pitkänen, K. K., 4 maj 2016, I : Language Learning in Higher Education. 6, 1, s. 77-94 18 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2015

Encouraging teacher research through in-house activities: The approach of a Finnish University Language Centre

Lehtonen, T., Pitkänen, K. K. & Vaattovaara, J., 2015, International perspectives on teacher research. Borg, S. & Santiago Sanchez, H. (red.). Basingstoke: Palgrave Macmillan, s. 170-184 14 s. (International Perspectives on English Language Teaching).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

2014

"Peer feedback tells what other people with diverse backgrounds think about my writing"

Lehtonen, T. & Pitkänen, K. K., jun 2014, Plotti - a blog on (academic) writing. 2 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelAllmänheten

2013

The changing role of English language teaching in Helsinki University Language Centre

Pitkänen, K. K., Lehtonen, T. & Siddall, R., maj 2013, Muuttuva Kielikeskus - Språkcentrum i förändring - Language Centre in change. Matilainen, M., Siddall, R. & Vaattovaara, J. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus, Vol. 2013/4. s. 33-48 16 s. (Language Centre Publications; vol. 2013, nr. 4).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

English by alternative means in the Faculty of Medicine

Siddall, R. & Pitkänen, K. K., 2011, Out-of-Classroom Language Learning. Pitkänen, K. K., Jokinen, J., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C. & Siddall, R. (red.). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus, Vol. 2. s. 23-38 16 s. (Kielikeskuksen julkaisuja; vol. 2011, nr. 2).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Out-of-classroom language learning

Pitkänen, K. K. (red.), Jokinen, J. T. (red.), Karjalainen, S. (red.), Karlsson, L. (red.), Lehtonen, T. (red.), Matilainen, M. (red.), Niedling, C. (red.) & Siddall, R. (red.), 2011, [Helsinki]: University of Helsinki, Language Centre. 178 s. (Language Centre publications)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi eller special utgåvaVetenskapligPeer review

2009

Analogical models in student writing: problems of mismatch in the acquisition of writing skills

Pitkänen, K. K., Siddall, R., Lehtonen, T. & Virkkunen-Fullenwider, A., 2009, Acteurs et contextes des discours universitaires - Tome 2: Actes du Colloque international "Les discours universitaires: formes, pratiques, mutations", Bruxelles 24 ,25 ,26 avril 2008. L'Harmattan, s. 75-87 337 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

A Quick-and-Dirty SWOT Analysis of Master's Degree Programmes Conducted in English in Non-English Environments

Lehtonen, T., Pitkänen, K. K., Siddall, R. & Virkkunen-Fullenwider, A., 2009, Bi- and Multilingual Universities: European Perspectives and Beyond. Veronesi, D. & Nickenig, C. (red.). Bolzano: Bolzano University Press, s. 265-273

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

2001

Tekstuaalinen kompositionaalisuus

Pitkänen, K. K., 2001, XXVII Kielitieteen päivät Oulussa 19.-20.5.2000. . Sulkala, H. & Nissilä, L. (red.). Oulun yliopisto, s. 234-240 7 s. (Acta Universitatis Ouluensis, B Humaniora. ; nr. 41).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

The Role of Concept-Derivable Knowledge in Constructing Space-Related Textual Meaning

Pitkänen, K. K., 2001, Making Sense: from Lexeme to Discourse. Groninger Arbeiten zur germanistischen Linguistic (GAGL). van der Meer, G. & Ter Meulen, A. G. B. (red.). Groningen, The Netherlands: Rijksuniversiteit Groningen, s. 148-158 11 s. (Groninger Arbeiten zur germanistischen Linguistic (GAGL); vol. 2001, nr. 44).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
1996

A Model for Resolving and Describing Spatiotemporal References

Pitkänen, K. K., 1996, Approaches to Discourse Anaphora: Proceedings of the Discourse Anaphora and Resolution Colloquium (DAARC96). . Botley, S., Glass, J., McEnery, T. & Wilson, A. (red.). Lancaster: UCREL, Lancaster University, s. 180-190 11 s. (University Centre for Computer Corpus Research on Language, Technical Papers, Special Issue, . ; vol. 8).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review