Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Keywords

  • 516 Pedagogik

Internationellt och inhemskt samarbete Publikationer och projekt inom de senaste fem åren.

Publikationer 2009 2019

Leaping and dancing with digitality: Exploring human-smartphone-entanglements in classrooms

Hohti, R., Paakkari, A. & Stenberg, K., 9 jan 2019, Social, Material and Political Constructs of Arctic Childhoods : An Everyday life Perspective. Rautio, P. & Stenvall, E. (red.). Singapore: Springer, s. 85-102 18 s. (Children: Global Posthumanist Perspectives and Materialist Theories).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Promoting Practical Wisdom in Teacher Education

Stenberg, T. K. & Maaranen, K. J. J., apr 2019, (Insänt) I : European Journal of Teacher Education.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

One-Year Study of Subject Teacher Identity Development through Personal Practical Theories

Maaranen, K. J. J. & Stenberg, T. K., 2018, (Insänt) I : Teaching Education.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Portraying Reflection: The contents of student teachers’ reflection on personal practical theories and practicum experience

Maaranen, K. & Stenberg, K., 16 maj 2017, I : Reflective Practice. 18, 5, s. 699-712 14 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Projekter 2010 2022

Aktiviteter 2007 2019

Eeva Kaisa Hyry-Beihammer

Katriina Maaranen (Värd), Heidi Johanna Krzywacki (Värd), Tuula Katariina Stenberg (Värd)
14 jan 201918 jan 2019

Aktivitet: Typer för att vara värd för en besökareAkademiskt besök på HU

Research Papers in Education (Tidskrift)

Katariina Stenberg (Referentgranskare)
2019 → …

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

South African Journal of Childhood Education (Tidskrift)

Katariina Stenberg (Referentgranskare)
2018 → …

Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteReferentgranskning av manuskript

TEPE-conference (Teacher Education Policy in Europe)

Katariina Stenberg (Talare: Presentation), Katriina Jenni Johanna Maaranen (Talare: Presentation)
2018 → …

Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av och deltagande i konferens/workshop/kurs/seminarium

University of Education Upper-Austria

Heidi Krzywacki (Besökande forskare), Katariina Stenberg (Besökande forskare)
4 jun 20189 jun 2018

Aktivitet: Typer för besök till extern institutionAkademisk besök på annan institution

Press / media

Opettajan ei tarvitse olla pelle

Katariina Stenberg

17/02/2011

1 mediabidrag

Press/media: !!Press / Media