Foto av Kirsti Lonka
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

1994 …2023

Research output per year

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Publikationer

2020
Öppen tillgång
Fil

Ilmiölähtöinen oppiminen kasvatuspsykologian näkökulmasta

Lonka, K., 2020, Ilmiömäistä! Ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Tarnanen, M. & Kostiainen, E. (red.). Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

2019

A Picture of the Research Field of Doctoral Education from the Students’ Perspectives: Studies Using Questionnaires and Scales

Cerrato Lara, M., Castello, M. & Lonka, K., 2019, Traversing the Doctorate: Reflections and strategies from students, supervisors and administrators. Machin, T. M., Clarà, M. & Danaher, P. A. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 75-89 15 s. (Palgrave Studies in Education Research Methods).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Doctoral students' writing profiles and their relations to well-being and perceptions of the academic environment

Lonka, K., Ketonen, E., Vekkaila, J., Lara, M. C. & Pyhältö, K., apr 2019, I : Higher Education. 77, 4, s. 587-602 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Engaging leadership training – fostering social interaction skills through e-learning and blended solutions

Lonka, K., Ketonen, E., Marttinen, K. & Talvio, M., apr 2019, I : Eesti Haridusteaduste Ajakiri . 7, 1, s. 28-49 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Explorations on the Nature of Children’s Conceptual Change in Computational Thinking

Kruskopf, M., Lonka, K. & Mikkilä-Erdmann, M., mar 2019, INTED2019 Proceedings: 13th International Technology, Education and Development Conference, March 11th-13th, 2019, Valencia, Spain. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (red.). Valencia: IATED Academy, s. 5884-5894 11 s. (INTED proceedings).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

How to create a flourishing classroom? An intervention protocol for enhancing teachers' social and emotional learning

Talvio, M. & Lonka, K., 2019, Positive Psychological Intervention Design and Protocols for Multi-Cultural Contexts. van Zyl, L. E. & Rothmann Sr., S. (red.). Cham: Springer, s. 315-339 25 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

The role of study engagement in university students' daily experiences: A multilevel test of moderation

Ketonen, E. E., Malmberg, L-E., Salmela-Aro, K., Muukkonen, H., Tuominen, H. & Lonka, K., jan 2019, I : Learning and Individual Differences. 69, s. 196-205 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Work Burnout and Engagement Profiles Among Teachers

Salmela-Aro, K., Hietajärvi, L. & Lonka, K., 4 okt 2019, I : Frontiers in Psychology. 10, 8 s., 2254.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2018

Competence 3. Self-care and Managing Everyday Life

Lonka, K. & Maksniemi, E., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 104-111 8 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Competence 4: Multiliteracy

Lonka, K., Lammassaari, H. & Kruskopf, M., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 112-128 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Competence 5: Information and Communication Technology (ICT)

Lonka, K., Kruskopf, M. & Hietajärvi, L., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 129-150 22 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Competence 7: Participating, Influencing and Building a Sustainable Future

Lonka, K. & Maksniemi, E., 2018, Kirsti Lonka: Phenomenal Learning from Finland. Helsinki: Edita, s. 162-172 11 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelProfessionell

Growing Minds-21st Century Competences and Digitalisation among Finnish Youth?

Lonka, K., 13 aug 2018, Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research. Malmi, L., Korhonen, A., McCartney, R. & Petersen, A. (red.). New York, NY: ACM, s. 95-96 2 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Sosiodigitaalisen osallistumisen, unenlaadun ja kouluhyvinvoinnin väliset yhteydet kuudesluokkalaisilla

Maksniemi, E., Hietajärvi, L., Lonka, K., Marttinen, E. & Salmela-Aro, K., 2018, I : Psykologia. 53, 2-3, s. 180-200 22 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Tavoiteorientaatiot, koulutustavoitteet ja koulumenestys kuudennella luokalla

Varonen, A., Tuominen, H., Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Hakkarainen, K. & Lonka, K., 2018, I : Psykologia. 53, 2-3, s. 131-151 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

The role of daily autonomous and controlled educational goals in students' academic emotion states: An experience sampling method approach

Ketonen, E. E., Dietrich, J., Moeller, J., Salmela-Aro, K. & Lonka, K., feb 2018, I : Learning and Instruction. 53, s. 10-20 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2017

Do educational affordances and gratifications drive intensive Facebook use among adolescents?

Dhir, A., Khalil, A., Lonka, K. & Tsai, C-C., mar 2017, I : Computers in Human Behavior. 68, s. 40-50 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Do psychosocial attributes of well-being drive intensive Facebook use?

Dhir, A., Kaur, P., Lonka, K. & Tsai, C-C., mar 2017, I : Computers in Human Behavior. 68, s. 520-527 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Entrepreneurship as a twenty-first century skill: entrepreneurial alertness and intention in the transition to adulthood

Obschonka, M., Hakkarainen, K., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., 2017, I : Small Business Economics. 48, 4, s. 487–501 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Validation of the Writing Process Questionnaire in Two Hispanic Populations: Spain and Mexico

Cerrato Lara, M., Castelló, M., Garcia Velazquez, R. & Lonka, K., okt 2017, I : Journal of Writing Research. 9, 2, s. 151-171 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
2016

Aktiverande föreläsningsundervisning

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., mar 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & MIckwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 243-259 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Am I in the right place? Academic engagement and study success during the first years at university

Ketonen, E. E., Haarala-Muhonen, A., Hirsto, L., Hänninen, J. J., Wähälä, K. & Lonka, K., okt 2016, I : Learning and Individual Differences. 51, s. 141-148 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
Öppen tillgång
Fil

Exploring the coherence of the goals achieved through a youth development programme

Talvio, M., Berg, M., Komulainen, E. & Lonka, K., 2016, I : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 217, s. 469-476 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

How is it sustainable? Identifying key indicators for sustainable educational design

Sandström, N., Hytti, V., Nenonen, S. & Lonka, K., 2016, INTED2016 - 10th International Technology, Education and Development Conference, 7-9 March, 2016, Valencia (Spain): Conference proceedings. Chova, L. G., Martínez, A. L. & Torres, I. C. (red.). Valencia: IATED Academy, s. 4217-4219 3 s. (INTED proceedings).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Lära genom att forska

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 4 apr 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (red.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Mind the Gap: Between Digital Natives and Educational Practice

Ranta, M., Lonka, K., Salmela-Aro, K. & Mind the Gap Research Group, 2016, XX International Scientific Conference "Psychology of the XXI Century: Russian Psychology in the Context of the International Science": 19th to 21st April 2016, Saint Petersburg, Russian Federation. Petersburg: Saint-Petersburg State University, s. 28-29 2 s. (Psihologiâ XXI veka).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Ohjeita käyttäjälähtöiseen oppimisympäristön kehittämiseen: Joustavat oppimisen tilat -kehityshankkeen tuloksia

Joustavat oppimisen tilat -työryhmä (Aalto yliopisto, Helsingin yliopisto & Espoon kaupunki), Nenonen, S., Airo, K., Suominen, J., Vladykina, N., Lonka, K., Vaara, L., Lammassaari, H., Erkkilä, K., Rekola, J. & Riihimäki, T., 2016, Espoo: Espoon kaupunki. 15 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBeställd rapport

School burnout and engagement profiles among digital natives in Finland: a person-oriented approach

Salmela-Aro, K., Muotka, J., Alho, K., Hakkarainen, K. & Lonka, K., 4 nov 2016, I : European Journal of Developmental Psychology. 13, 6, s. 704-718 15 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Sixth graders’ use of technologies in learning, technology attitudes and school well-being

Halonen, N., Hietajärvi, L., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., 2016, I : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XVIII, 1, s. 2307-2324 18 s., 205.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

The Benefits of Teachers’ Workshops on Their Social and Emotional Intelligence in Four Countries

Talvio, M., Berg, M., Litmanen, T. & Lonka, K., 10 dec 2016, I : Creative Education. 7, 18, s. 2803-2819 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Understanding online regret experience in Facebook use - Effects of brand participation, accessibility & problematic use

Dhir, A., Kaur, P., Chen, S. & Lonka, K., jun 2016, I : Computers in Human Behavior. 59, s. 420-430 11 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Usability and Affordances for Inquiry-Based Learning in a Blended Learning Environment

Sandström, N., Eriksson, R., Lonka, K. & Nenonen, S., jun 2016, I : Facilities. 34, 7/8, s. 433 - 449 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Why do adolescents untag photos on Facebook?

Dhir, A., Kaur, P., Lonka, K. & Nieminen, M., feb 2016, I : Computers in Human Behavior. 55, Part B, s. 1106–1115 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

2015

How does continuing training on social interaction skills benefit teachers?

Talvio, M., Berg, M. & Lonka, K., 17 jan 2015, I : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 171, s. 820-829 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil

Ihmeelliset aivot: http://yle.fi/teos/ihmeellisetaivot/

Brucker, H., Kantele, T., Laakso, L-K., Lappalainen, A-L., Löyttyniemi, R., Mäki, H., Paavilainen, M., Palmén-Väisänen, A., Pulkkinen, M., Salomaa, M., Vuorela, U., Alho, K., Hietajärvi, L., Kujala, T., Lonka, K., Salo, L., Vaara, L. & Vesterinen, O., 1 maj 2015

Forskningsoutput: Icke-textbaserad outputDigitala eller visuella produkterVetenskaplig

Öppen tillgång

Ihmisen mieli

Hari, R., Järvinen, J., Lehtonen, J., Lonka, K., Peräkylä, A., Pyysiäinen, I., Salenius, S., Sams, M. & Ylikoski, P. K., 2015, Helsinki: Gaudeamus. 205 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBok

Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista

Lonka, K., Hietajärvi, L., Hohti, R., Nuorteva, M., Rainio, A. P., Sandström, N., Vaara, L. & Westling, S. K., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (red.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 49-76 28 s. (Opetus 2000).

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskaplig

Öppen tillgång
Fil

Oivaltava oppiminen

Lonka, K., 1 dec 2015, Helsinki: Otava. 263 s.

Forskningsoutput: Bok/rapportBok